Co čekáte od Koncertů, Recitálů apod.?

Co čekáte od Koncertů, Recitálů apod.?

Anotace: Včera : 21.10. 2009 jsem byla na recitálu Lenky Filipové a tady tohle mě napadlo, když jsem ji viděla hrát

Představte si, že jdete na recitál, nebo na koncert. Očekáváte jedinečné přestavení. Nechcete, aby přišel zpěvák, postavil se doprostřed pódia, začal zpívat a díval se někam do rohu, aby nebyl nervózní.
Ne. Očekáváte, že na pódium přijde usměvavý zpěvák plný elánu a bude zpívat davu, ne stěně.
A uvědomili jste si někdy, jak je to vlastně obtížné? Představte si to. Předejdete před stovky lidí, které neznáte a kteří si chtějí z toho vystoupení něco odnést. Přejí si senzační koncert a vy jste jediní, co jim buď může dopřát neopakovatelný zážitek, nebo unudit obecenstvo k smrti.
Je to neuvěřitelně těžké. Nevíte, jak bude reagovat dav. Nevíte, jestli sem nepřišli se vám pouze vysmát, nebo jestli opravdu mají o tento koncert zájem.
Předejdete před ně a musíte plynule mluvit. Nikdo nemá zájem o člověka, který sice zazpívá, ale než se vyjádří, nastane apokalypsa světa. Zároveň nesmíte plácat žádné nesmysly, ale když už něco řeknete, musí to být zajímavé.
Všichni, co veřejně vystupují mají odvahu, to jim nemůžete odepřít.
V Olomouci (dne 21.10 2009) měla recitál Lenka Filipová. Šla jsem tam a byla jsem napjatá, jak to všechno dopadne. Na pódium vstoupili tři usměvaví lidé a hned usedli za nástroje. Až po té, co zazněla Redutou první písnička, řekla Lenka úvodní slovo.
Výborné to bylo v tom, že už tou písničkou navodili dobrou atmosféru.
Celý recitál byl úžasný. Všichni hráli naplno a bylo neuvěřitelné poslouchat písničky, které jsem znala z CD na živo.
Po dobu koncertu se musely dost často ladit kytary, neboť bylo v sále teplo, ale ani to nezmenšilo ani o píď jejich výkon.
Lenka zpívala dokonce ve čtyř jazycích. Česky, anglicky, francouzsky a dokonce jednu písničku i keltsky.
Zpívali ze srdce a to bylo to, co činilo tento recitál jedinečným.
Všichni hráli pro dav a to je, myslím, nejdůležitější.

Až tedy příště půjdete na nějakou takovou akci, pokuste se vnímat vystupování zpěváků. Ti nejsou totiž jako herci. Herci se musí přetvařovat, ale zpěváci to zpívají ze sebe a to je mnohem a mnohem těžší.
Autor Lady Destiny, 22.10.2009
Přečteno 240x
Tipy 1
Poslední tipující: Aleera Darkness
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí