Emoce

Emoce

Anotace: .. taková noční úvaha, rád bych věděl váš názor a vaše úvahy na tohle téma :)

Emoce, nenahraditelná část našeho vědomí i nevědomí. Neodstranitelný nástroj naší osobnosti, naši lidské povahy. Vznikají pravděpodobně jako reakce při pozorování okolních situací, které kolem nás vznikají. Co když jsou naše emoce prostředkem našeho chtíče, naších snů a představ? Pokud se budeme dívat na lidský život, složený ze dvou složek: účel - prostředek (tedy v idealizované představě), můžeme pak vidět naše emoce jako posvěcený prostředek k danému účelu - tedy v této představě k tomu, co vlastně chceme a co čekáme od života. Emoce nám vlastně říkají kde hledat náš smys žití, pomáhají nám vytvářet si svět jaký chceme.

A co si o tomhle myslíte vy? :)
Autor Tvůj kamarád Kodein, 17.05.2010
Přečteno 616x
Tipy 8
Poslední tipující: Estelle B., Morsia, Niky88, ewon, Albertinka
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

asi takto: na jedne strane pohled pres vedu- takze otazky typu co jsou to ty emoce? je to stav mozku? jsou to hormony? jaka struktura je tvori? jednoduchy priklad (mozna zavadejici): alkohol je emoce.
na druhe strane (a myslim, ze o tu ti jde spis)- co ted s nimi? To nejak nevim. :-)

17.05.2010 18:22:00 | ewon

Tak v tom případě je to fajne ×)

17.05.2010 03:40:00 | Albertinka

Ale kdepak, mám rád když si můžu přečíst rozvinuté názory ostatních :)

17.05.2010 03:26:00 | Tvůj kamarád Kodein

.."Co když jsou naše emoce prostředkem našeho chtíče, naších snů a představ?"... Já už bych se ani neptala na to, "co když", mně přijde, že tak to prostě i je, že je to nezpochybnitelným faktem..

Jinak úvaha moc pěkná, ale možná se dalo o emocích jako takových napsat ještě mnohem víc. Jsou přece důležité, že ano? Kvůli nim se člověk v podstatě narodí, zemře.. žije život s radostí.. popřípadě se smutkem, méně ideálním případě, ačkoliv případě reálném.. jsou na každém rohu.. útočí na nás všechny z řad lidí, kteří se tímto "nástrojem" snaží zmanipulovat všechny jen ku prospěchu svému vlastnímu... Emoce.. to je něco, co je specifické snad jen pro lidský druh.. myslím emoce v plné míře(je známo, že zvířata třeba neroní slzy..z emočních důvodů)..

No, trochu jsem se rozepsala.. Doufám, že nevadí.. Ale pěkná úvaha, fakt..

17.05.2010 03:20:00 | Albertinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí