Svátek lásky

Svátek lásky

Anotace: Po roce opět přichází svátek svatého Valentýna

Sbírka: Všechno, co potřebujete znát, naleznete ve svém srdci

14.2. bude opět zpopularizovaný americký svátek lásky. Češi jej v posledních několika letech slaví také. Mimo tento svátek, máme i svůj vlastní český - první máj.
Smyslem tohoto textu není přemýšlet o tom, proč slavíme americký svátek (ačkoliv s tím nesouhlasím). Na druhou stranu svátků pro zamilované je opravdu málo. Lépe řečeno, láska se velmi málo oslavuje. Svátky jako Valentýn a 1.květen jsou jen obchodní taháky, ale skutečně se láska oslavuje?
Měla by se oslavovat každý den nebo alespoň jednou týdně. Tím nemyslím pravidelný sex. Ačkoliv patří k lásce, je to jen tělesná touha, nikoliv duchovní. A láska je především duchovní záležitost. V dnešní době se dost málo dbá na duchovní záležitosti. Není to jen víra v boha,ale důležitá je i meditace. Párkrát jsem meditovala, sice jako laik, ale hned jsem se cítila lépe. Nezapomeňme, že lidské zdraví je z jedné poloviny fyzická záležitost, ale z druhé je to záležitost duchovní.
V dnešním světě převládají materiální hodnoty a pro lásku je dnes vyhraněno velmi málo prostoru. Buďto večer v posteli (viz. výše) nebo jen 14.2. či 1.5. Ale to přece nestačí. Láska může náš svět zlepšit. Kdyby lidé více dbali na lásku než na materiálno, tak by bylo lépe. Bohužel láska nám nezajistí potravu, to je pravda. Na druhou stranu dneska se mám, obrazně řečeno, jako "prase v žitě". Většina obyvatel Evropy v chudobě nežije.
Zkusme oslavovat lásku každý den nebo minimálně jednou týdně. Nepodporujme materiálno a kašleme ne obchodníky 14.2. a 1.5... Místo drahých dárků stačí říct: "Mám tě rád/a." Tak málo tyto slova používáme. Neumíme být vděční za to, že nás má někdo ráda a záleží mu na vás. Nedokážeme druhým poděkovat za to, že prostě jenom jsou. Kolik mužů raději ženu zmlátí, aby si připadali jako chlapi? A kolik mužů by bylo více chlapem, kdyby řeklo jen 2 prostá slůvka: "Miluju tě."
Autor Rezka Štrochová, 11.01.2011
Přečteno 350x
Tipy 2
Poslední tipující: Stanislav32, Jeněcovevzduchukrásného
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Duchovno a slušnost se vytrácí, agresivity přibývá a jednou na to zase jako v dějinách všichni doplatíme.Co zasejem, to sklidíme.ST.

05.09.2011 14:48:00 | Jeněcovevzduchukrásného

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí