Mládež bez cenzury

Mládež bez cenzury

Anotace: Původně jsem to sem nechtěl dát, ale po Posledním zamyšlení je to trochu méně prudérní...tak jsem si řekl, že to sem dám.

Nechci psát o tom, jak je dnešní mládež sprostá, jak kouří hulí a podobné věci, i když to taky možná nakousnu. Podobně jako když jsem psal ,,Poslední zamyšlení“ mě potřeboval nakopnout nějaký impuls abych napsal tuto úvahu- ,,Mládež bez cenzury“. K tomuto impulsu se dostanu ale až později.

Vždy když čtete někde nějaký článek o mladistvých, třeba o jejich oblékání nebo stylu života, ve kterém se píše jací jsou dnešní teenageři strašní, tak ale v tomto článku většinou nechybí poznámky typu ,,jsou ještě mladí“ nebo ,,každá doba má něco“ nebo ,,je to jen móda“. To jsou ale velmi špatné komentáře protože takové poznámky jen slouží k uklidnění rodičů a jiných dospělých lidí, kteří nad takovýmto článkem kroutí hlavou, ale poté, po přečtení výše uvedené poznámky si řeknou ,,to je pravda, z toho vlastně časem vyrostou“. No ano, ač jsem v tomhle poměrně pesimista tak musím připustit, že z toho jednou musí vyrůst, protože abych se za deset let setkával i v dospělém světe se samými takovými idioty, jakou je většina dnešní mládeže, to přece není možné!
Faktem je, že veškerá mládež není stejná, najdou se takoví, kteří se omezenosti a hlouposti dnešních mladých lidí vyhýbají a popravdě, není jich zas tak málo, jak jsem si dříve myslel, ale není jich většina, což je právě ten problém. Poslední tři roky mě unavovaly, protože jsem měl ve škole okolo sebe lidi, kteří právě splňovali veškeré předpoklady dnešní mládeže a nejde o to, že všichni kouří (ačkoliv žádný z mých kamarádů nekouří, tak jsem se seznámil z člověkem, který kouří a je to poměrně rozumný kluk, ale faktem je, že je mu 18 a ne čtrnáct, jako je těm, kteří kouří z frajeřiny…, jistě každý začíná kouřit z frajeřiny, ale na druhou stranu, nemůžu házet lidi s cigaretou do jednoho pytle), ale jde o to, že pro tyhle lidi jsou priority pít, hulit, ožrat se, a možná dochodit školu, aby na ně fotr s matkou neřvali. No a samozřejmě sex, ačkoliv je víceméně fuk s kým, hlavně to musí být nějaká ,,dobrá kundička“(faktem je, že se tohle týká většinou kluků).
No a popravdě, takhle přemýšlí většina lidí, a to není dobře. Stejně tak jako já házel do jednoho pytle kuřáky, někteří dospělí můžou teď mě házet do jednoho pytle s těmi ostatními (což je mi víceméně jedno, ale dobře to není). Jasně, nikdo z nás není svatý, ale můžeme se přece chovat slušně a nedělat ostudu svým rodičům. Nemusíme chodit domů ve dvě ráno, opilí a načichlí kouřem, nebo trávou.

Popravdě, od základní školy se stýkám prakticky pořád s těmi samými lidmi, ale s některými se nevídám kvůli jejich ,,proměně“ na střední škole, na učňáku jsem potkal jednoho člověka, kterého považuji za kamaráda, ale myslím, že se zas tak často neuvidíme. Myslel jsem si, že moje generace je hrozná, ovšem to jsem se mýlil. Ta mladší generace je ještě horší! Přesvědčil mě o tom školní ples na základní škole (o čemž jsem psal v ,,Posledním zamyšlení“) a přesvědčila mě o tom včerejší jízda tramvají.

Teď se dostávám k tomu impulsu, který mě ,,donutil“ napsat tuto úvahu. Do tramvaje nastoupily tři holky a jeden kluk. Pozoroval jsem je v odrazu okna. Sedl si kluk, na něj všechny tři holky. Těžko je popsat nějak nezaujatě, ale pokusím se. Bylo jim tak 14-16, jedna měla kratší sukni než druhá, všechny byly samozřejmě nalíčené, dvě poměrně slušně, třetí, ta s blonďatými vlasy měla přes obočí nakreslené linky (podobně jako pornoherečka Ester Ládová). Všechny tři měly trička nad pupíkem a všechny měly tanga čouhající zpoza sukní. Kluka jsem neviděl, jen jeho bílé boty. A jejich rozhovor byl ještě odpudivější zejména proto, že v té tramvaji nebyli samy.
,,Mě se chce strašně chcát.“řekla ta první a ostatní se rozesmáli. V tuhle chvíli jsem si postěžoval, proč zrovna já vždycky narazím na tyhle lidi?
,,Ježiš, to včera to bylo dobrý jsem se holila a řízla se do píči žiletkou.“opět smích. Lidé v tramvaji se otáčeli(ačkoliv ne tak moc jak by se otáčeli před třiceti lety, kdyby se něco takového dělo, to je taky smutné).
,,Ty si blbá.“řekla jedna.
,,Nechceš pofoukat to bebíčko?“zeptal se kluk. Víte, už dlouho se mi nestalo, abych se mi vehnaly slzy do očí z pocitu trapnosti, ale včera se to stalo, a teď při psaní skoro taky.
Holka se zahihňala a plácla kluka po hlavě. Ano, teď jsem ho zahlédl, černé vlasy s melírem nagelované a sčesané dozadu. Opravdu, nevymýšlím si to.

Vystoupil jsem z tramvaje a usmál jsem se, protože jsem si uvědomil, jaké mám štěstí, že mám za kamarádky dívky, kterým tyto ,,pipiny“ nesahají ani po bříška na prstech u nohou.
Ale nebojte, je to jen móda, mládež se změní a dostane rozum, nemáme se čeho bát, to že v období puberty a po ní se chovají jako hovada, to přece nevadí, to že je rodiče dostatečně nevychovali, to taky nevadí, vždyť každá doba má něco. Jedna měla hippies, my máme tohle. Neuvažující, hloupou a nezodpovědnou mládež. Ale jak říkám, nemáme se čeho bát, oni z toho vyrostou…
Autor Walome, 27.07.2006
Přečteno 684x
Tipy 2
Poslední tipující: Sarazin Faestred
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Veru, to isté pozorujem aj u nás! A je mi z toho zle... a ako natom budú naše deti? To je už vážne hrôza!

10.03.2008 11:36:00 | Sarazin Faestred

Jo, to znám, mám to ve třídě každý den. Je to děs, poslouchat každý den takovéhle hovadiny. Jsem ve třídě za podivínku a mám-li být upřímná, je to celkem dobře, protože potom nevyžadují, abych se účastnila soutěží typu "Kdo má menší zadek", "Kdo má větší poprsí" a tak dále, a tak dále. Být dnes puberťák, to je za trest.

25.08.2007 23:06:00 | Broke-n

Musela sem se smát. Hrozně smát, a dát ti za pravdu.
Bohužel taky občas narážim na podobný lidi, a zůstává mi rozum stát. Jako taky napříkad v tramvaji, bylo asi tak 33°C, já měla snadály a sukni, tílko, zemdleně sem stála mezi ostatními upocenými lidmi a vedle mě se houpal na tyči jakýsi hoper, ohromné tenisky, rozkrok džín u kolen, mikina o pět čísel větší, a říkal nějaké své kamarádce(neviděla jsem ji, řes tu jeho mega mikinu) "no doprdele tady je horko," a dodal ještě pár výstižných výrazů, které mě v tu chvíli sice napadaly taky, ale asi bych je neřekla v tramvaji plné lidí. S těmito slovy si začal natřásat mikinu, a já po jeho asi dalších třech poznámkách procedila mezi zuby, aby si tu mikinu teda sundal, když je mu horko... (a tím neupruzoval ostatní). Rozesmálo ho to. Mno.
Četla jsem v jednom čaospise, že mládeš se sama delí do několika skupin. Šamponi, diskofilové, rockeři, no, myslim že snad hopeři a ještě jedna, a pak nevyhranění.
DOst neuměle popsali, co každá ta skupina dělá a jak se chová, a pak se dostali k nevyhraněným, kam sem si myslela, žeaptřím i já. Popsali je jako nudný, co jen čtou, nemaj moc kamarádů, izolujou se od společnosti a...
To mě trochu zarazilo, jak nás může vidět starší generace takhle? Buď nagelovaný frájové, který dbaj na značku, nebo nagelovaný frájové, kterým o značku nejde, nebo parta holek a kluků, co choděj po hospodách, nosej poskobovaný náramky, nebo pak skejťáci a nebo prostě ti, co sou nudní, neuměj se bavit a konec.
Prostě jsem se nezařadila ani mezi jednu tu skupinu, tak si řikám, že asi nejsem dnešní mládež. Ono to samo o sobě neni tak špatný:)
Stejně jako ty se sice stýkám s lidma ze základky, ale většinou si s nima už nemám co říct.
Na nějaký oslavě narozenin si sedli kluci i holky a debata se vedla kolem sexu. Seděla sem se svým kamarádem a sledovala... a když se mě pak mezi námi děvčaty zeptaly mé bývalé kamarádky: a ty si pořád panna? Copak na tom záleží???

Vždycky se najde někdo, kdo proti mýmu spůsobu života je. Občas jdu do hospody a vrátím se klidně i ve tři, občas si zajdu do čajovny na shishu a na čaj, občas si zapálím doutníka s přáteli a občas zajdu do divadla ve společenském oděvu, někdy zase jdu na ples a tančím jak divá, byly časy, kdy jsem i trsala na diskotéce, mno.. ty jsou pryč. DOst času trávím nad knihama a psaním povídek, fascinují mě dřevárny i historický šerm.
Nemám nic proti skoro žádné podobné "skupině", vím, že předudky by se člověk neměl řídit, i když to někdy nejde.
Jo, nic není černobílý, ale něco černý je a toho bílýho je dost pomálu.

19.11.2006 11:50:00 | Sirael

Jo docela dobrý akorát mi příjde, že soudíš dnešní mladě lidi(většinu)příliš kriticky. Já sama kouřím občas se napiju a občas si zahulím trávu ale to ještě neznamená že mám v hlavě úplně vymeteno a přemejšlím jen nad tím jak¨udělat maturu přemíšlím nad spoustou dalších věcí a taky dělám spoustu dalších věcí ted v jedné mé básni( víceméně) mi někdo vykl že nic není černé a bílé dobré a špatné vždycky je něco mezi. A tak je to i s mladými lidmi mezi které stále patřm a ty také.

31.07.2006 20:08:00 | anduine

Hezká úvaha, až na ta sprostá slova:-)))) Ale to se dá tolerovat! No, ani se nedivím, že těch sprostých, hloupých a namyšlených je většina. OStatně, kdy v historii tomu tak nebylo? Těch, kdo touží po moci, penězích a bezuzdné svobodě drog a alkoholu, je vždycky většina.
Otázkou je, co s tím můžeme udělat my! Máme to tak nechat? Nezajímat se o to? Jenže když to tak udělá každý, kam svět dospěje?
Myslím, že úkolem těch, kdo žijí dobře, je, aby vlastním jednáním dávali příklad ostatním. To znamená dodržovat hodnotná pravidla lásky, odpuštění a přátelství a doufat, že tím přivedeme ostatní, kteří tak nesmýšlejí, k zamyšlení nad vlastním životem a k nějaké změně.

S požehnáním

29.07.2006 09:58:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí