Je na Zemi vůbec myšlenka?

Je na Zemi vůbec myšlenka?

Anotace: Myšlenka, aneb to co jest vymyšleno

Je na Zemi, vůbec něco jako myšlenka. No, pochopitelně na Zemi musí být něco jako myšlenka. Musí zde být něco, co člověka vede. Co tedy jaksy utváří jeho mysl. Musí se zde vyskytovat něco jako myšlenka, nápad a idea, neboť bez ní by patrně nebylo ničeho. Nicméně zamyslíme-li se, nad tou základní povahou myšlenky, tedy výplodem, jakýmsi základním předpokladem činu jest tedy to, že veškeré otázky již byly zodpovězeny a problémy vyřešeny, abych použil slov klasika. Nicméně problémem je to, že když jak jsem nastínil já, že otázky byly vyřešeny, pak vlastně nemůže nastat ani pokrok a to buď vědecko-technický, kulturní, nebo společenský. Vždyť jen neznalec by se musel domnívat, že vše zná, a nic nelze objevovat. Nicméně opak je paradoxní pravdou. Když se zamyslíte nad podstatou věci, jde o to, že vše je ve své podstatě tvořeno jednoduššími částmi a vše je tím pádem složeno z již známých částí. Věda jaksi "překáží" filosofii, neboť nerada podstupuje konfrontaci s myšlením a myšlenkami osob, nazývajících se filosofové. Filosofii tato nemilosrdná otázka neopouští již od svého vzniku. Již od pradávna se jí zabývá, avšak vše je již vyřešeno, neboť, jak by řekl klasik :"kostky jsou vrženy". Ale, kostky byly již vrženy již od počátku světa. Problém byl ten,že lidé mysleli jinak a na jiné věci a měli jiný náhled, a tento "chybný a milný náhled" se jim rozvinul a opravil tím, jak se rozvýjelo jejich myšlení.
Autor A.N.D.Y., 27.10.2006
Přečteno 433x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Bí to do nas, syp a dál a dál. Nepřepadá ti to trochu zmatené. Třeba se mi strašně líbila paradoxní pravda. Já už chápu, že umíš používat složité slovní spojení, ale nehecuj to tak, ať to i my, maloměští studentíci zvládnem.

15.11.2006 22:12:00 | Alucard

K mému Deprese a umělci: Já neříkám, že Nietzsche umřel proto, protože by měl deprese. Já jen říkám, že měl deprese (podle mého názoru).

14.11.2006 21:29:00 | Žiťa

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí