Úvaha k mým úvahám

Úvaha k mým úvahám

Anotace: Satisfakce čtenářů úvah

Když jsem si procházel své dosud publikované úvahy na tomto serveru, zjistil jsem, že by nebylo od věci provést satisfakci, tedy jakési zadostiučinění pro čtenáře mých úvah. Vždyť není přeci nic tak špatného, zavrženíhodného a neetického rozdělit se s ostatními o kousek ze svých znalostí a vědomostí. Mohlo by jím to pomoci, možná některým dodat nápad a jiné povzbudit k tématu tak sofistikovanému, jakým filosofie bezesporu je. Někdo kypí nápady a myšlenkami a nechává si je jen pro sebe, druhý se nebojí a vyjde ze stínu všednosti a jednolitosti a davového, tuctového zástupu a rád se s druhými o své úvahy a názory podělí i za cenu kritiky, neboť ta k tvůrčí činnosti patří a o to víc pak práce autora baví, je-li na veřejnosti kritizován. Je to zcela běžné a není to na škodu. Nechci zabíhat do extrému, ale uvědomme si, jak by se asi svět vyvíjel, kdyby nebylo lidí, kteří by se o své poznatky, vědomosti a výsledky své tvůrčí činnosti nerozdělili. No, nutně by to vedlo k tomu, že by nebyla mezi lidmi diskuse,vyvolaná publikací takovýchto článků, nebyl by vědecko-technický pokrok a žili bychom z pouhých primitivních znalostí. Je třeba mýti na paměti, že toto není nijak zvlášť složité pochopit. Vše je pouze o tom, jak lidé jsou schopni pochopit, porozumět a dovést se vcítit do myšlení druhých. V problematice filosofie jest fakticky několik zásad, termínů a pojmů (terminus technicus) a ty je nutné respektovat, ovšem některé věci se bez obšírnějšího, možná i obecného výkladu, osvětlení a anotace neobejdou, a proto jsou popsány způsobem, který volím spíše já. Nicméně za úvahu by stálo srovnat postoje čtenářů vůči tvůrcům, zpravidla autorům jakýchkoli tvůrčích prací, tím chci upozornit i na tvorbu autorů, kteří rádi by uvedli myšlenky a úvahy jiných, rozpracované do konkrétního stadia, a pak akorát změní jmenovku a vloží text. Toto já pokládám za zcela neetické a jde jednak o porušení zásady tvůrčí činnosti a jednak o falsa a možná i o zákonné porušení, tím si nejsem jist, proto o tom nehovořím. Nechci se dále pouštět hloubjeji a hlouběji a obecněji a obecněji, nicméně toto bylo třeba vysvětlit. Pokud se týče čtenářů jakýchkoli článků, měli by sami poznat, do jaké míry jde o osobní a individuální práci a kde je již zárodek určité spolupráce s kýmkoli jiným. Závěrem této úvahy na téma satisfakce čtenářů bych rád dodal, že takto, nebo jinak by měl své úvahy obhájit každý tvůrčí autor, neboť co autor, to jiný přístup a to jiné chápání. Proto je nutné vnést vysvětlení na světlo světa.
Autor A.N.D.Y., 16.11.2006
Přečteno 304x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavé, konečně sem se dostal k tomuto výtvoru a jsem pobaven. Samozřejmě, že tvé práce by někoho mohli přivést na chuť filozofii, ale nemyslím si že to bude tak žhavé. Ale co? Stát se může cokoliv. Jednu část sem,ale tentokrát nepochopil vůbec. Prosím o objasnění tohoto výroku:"Nicméně za úvahu by stálo srovnat postoje čtenářů vůči tvůrcům, zpravidla autorům jakýchkoli tvůrčích prací, tím chci upozornit i na tvorbu autorů, kteří rádi by uvedli myšlenky a úvahy jiných, rozpracované do konkrétního stadia, a pak akorát změní jmenovku a vloží text. Toto já pokládám za zcela neetické a jde jednak o porušení zásady tvůrčí činnosti a jednak o falsa a možná i o zákonné porušení, tím si nejsem jist, proto o tom nehovořím."

23.11.2006 22:37:00 | Alucard

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí