Znáte české protikorupční organizace?

Znáte české protikorupční organizace?

Anotace: -

...tedy jestli vás to zajímá...



Nabídnu jich třináct, když si je "vygooglujete", dozvíte se o nich víc. Kdo neumí "googlovat", požádá třeba krásného souseda, milou sousedku, chytré  děti, vnuky... anebo se na to vykašlete...

 





 

P. S. V komentářích bychom se mohli spolu pobavit a dotvořit úvahu, jestli občanské iniciativy podle vás mají smysl, zda jim fandíte nebo ne, jestli jste o nich věděli či ne, jestli s obrázky a politikou na Literu nezabírám místo básníkům, ...apod.

Autor Aťan, 19.11.2011
Přečteno 464x
Tipy 5
Poslední tipující: Iv, Jeněcovevzduchukrásného, Aťan
ikonkaKomentáře (23)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ahoj Aťane, jsem doma z lázní. Nějak jsem si vymáznul tvou emailovou adresu. Pošli prosím na: jardaodehnal@seznam.cz. Chci ti poslat slíbené dopisy. Nemám je sice už všechny, ale pro ilustraci by to mohlo stačit. Jarda.

08.12.2011 14:29:12 | Mario de Janiero

Mario - pošli. V Helsinském výboru je od ledna Šabatová, které si hodně vážím
http://www.helcom.cz/view.php?cisloclanku=2004110301
a před Davidem Ondráčkem taky smekám
http://www.transparency.cz/lide-struktura/

Vůbec si nedovedu představit, že by zásadně někde mohli uklouznout - Anička už tuplem ne. Nesmíš se na mě zlobit, Mário, tebe neznám, jestli nebudou papíry věrohodné, budu věřit víc jim, to snad chápeš.

03.12.2011 16:30:41 | Aťan

Ahoj Aťane. Ještě k tomu Helsinskému a Transparency. To je totiž dost zásadní. Jedna věc jsou informace (nějaké, nebo mizerné), druhá pak osobní zkušenost. Společenský problém je, že většina buď neví, nebo se ani příliš nezajímá, pokud nejsou osobně zasaženi (dosaď cokoli). A to je právě ta živá voda na nekalé mlýny. Navíc tedy i ti mnozí co zasaženi jsou (dosaď jakékoli svinsvo), se ve své ubohosti raději stáhnou do ulity jsouce falešně rádi, že nedopadli hůře a na podporu své předposranosti si přečtou Černou kroniku, tak jak to dělali odjakživa.
Bude-li tě to zajímat, mohu ti (až se vrátím z lázní) poslat listinné důkazy o skutečném žalostném stavu oněch organizací.

03.12.2011 16:04:21 | Mario de Janiero

Mario - přesně tak!:)

23.11.2011 12:00:39 | Aťan

Tak. Článek o králi tunelářů jsem přečetl a říkám ano. Je nesmírně důležité pojmenovávat věci pravými jmény, to znamená, mimo jiné, vrátit slovům původní správný význam.
Současní (díky nakradeným penězům) držitelé moci, zprznili český jazyk mnoha podivnými výrazy, kterým ani sami pořádně nerozumí a současně mnoho dříve jasných pojmů zrelativizovali tak aby je bylo možno vykládat jakkoli sami potřebují. (příklad: "Vy tvrdíte, že se jedná o krádež, ale náš právní názor je, že nebyl porušen žádný zákon. Proto vás budeme žalovat pro pomluvu."
Nebo: "Konečně (naší zásluhou) žijeme ve svobodné zemi a proto si každý může se slovíčky hrát dle libosti tak, jak to dělám Já u mě na Hradě."
Vím, že běh dějin nelze zlměnit přes noc či přes poledne. Pokud tato podivná civilizace směřuje k sebezničení, ani na prahu vlastního zániku u toho nechci jen tak statovat. Jarda Odehnal.

23.11.2011 11:55:20 | Mario de Janiero

...oba aktualizujeme komenty :-)

22.11.2011 17:40:05 | Aťan

...je to odrazový můstek. Víme kde to funguje a proč, to také není k zahození. ...a už se nemrač, třeba to dopadne dobře. :-)

Reagoval jsem na větu: "Zájem měnit věci je jistě pozitivní, ale to nestačí." ...pak jsi asi aktualizoval komentář. O polistopadové éře škoda mluvit, Hanka Marvanová to u Václava Moravce řekla naprosto zřetelně - Klaus se vydal na ekonomické dobrodružství bez právních mantinelů. Z toho se budeme sbírat ještě hodně dlouho. Lidi bez "elementárních znalostí", jak ty říkáš, si ho 2x zvolili prezidentem, božemůůůj...

22.11.2011 17:30:36 | Aťan

Paule, říkáš: "že jim prostě musí být jasné elementární věci". Ale já si živě pamatuju období před rokem 1989 - kolika lidem byly jasné elementární věci?

Opět se dopustím trestuhodného optimismu - dnes mají lidé daleko větší přehled a zájem věci měnit k lepšímu, než před 25 lety. Nejen v ČR, ale skoro všude. Vynálezci mobilu a PC sklízejí ovoce, moje poklona uctivá.

P.S. Liter neber jako měřítko, to asi nemusím připomínat...:-)

22.11.2011 17:20:49 | Aťan

Paule, ale když se budeme vzájemně přesvědčovat frázemi o "opití rohlíkem", o mafiánech se bude tedy mlčet (ať strachy nebo lhostejností), tak je to cesta do pekel. Tyhle řeči že nic nemá cenu slyším denně, už mě nevzrušují, šedá mlčící zóna je všude ve světě stejná...

22.11.2011 05:41:14 | Aťan

Mario de Janiero - naprostý souhlas.

P.S. Četl jsi poslední článek od Tomia Okamury? Dcera by řekla: to je teda hustýýý :-)

http://okamura.blog.idnes.cz/c/227480/Okamurova-omluva-Krali-tunelaru.html

21.11.2011 18:20:27 | Aťan

Díky Aťane za odkaz do tvé zásuvky. Přesně o to jde, aby známí lidé se zdravým rozumem a možností aspoň občas proniknout do médií oslovili společnost a pojmenovali odpovídajícím způsobem současnou situaci tak jak to udělal doktor Hnízdil, Tomio Okamura a další osobnosti.
Také je třeba aby si nespokojený, avšak připosraný a masivní propagandou dezorientovaný dav uvědomil, že společenské bahno splácané do vládnoucí koalice úspěšně pracuje na metodické příručce zvané: Jak se díky mlčící většině dokáže pohodlně prosmýknout k moci kdejaký úchyl. Paraziti, kterým je úplně putna co bude dál, protože si to ani neumějí představit a jsou naplno vytíženi spekulacemi ve hře o největšího zloděje a grázla.

21.11.2011 17:12:27 | Mario de Janiero

Mario - na téma psychopaté na Hradě a v parlamentu má bezva přednášku Honza Hnízdil, viz:

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1105/mudr-jan-hnizdil-vladnou-nam-psychopate-bez-svedomi

Když se budeme bát nasazených internetových špiclů s blbejma fotkama a přezdívkama, tak to může dojít tak daleko, že já se budu bát tebe a ty mě. To je kravina, ne? Kdo se bojí, sere v síni...:-) Kroupa s Klímou myslím nad tímhle moc nepřemýšlí...

21.11.2011 11:05:10 | Aťan

Mario de Jeniero, bravóóó!, lépe bych to nenapsal!A jestli ty své názory budeš stupňovat, tak Ti budeme brzy nosit buchty na Pankrác:-), tedy jen ti statečnější.Hitler prý řekl, že český národ je jako ciklista, ohnutý, ale šlape dál.Byl to sice psychopat, ale nebyl blbej a zde to perfektně to vystihl:-(.
Má intuice mi již delší dobu říká, že bude třetí světová válka a ta ty naše malé, či větší pol.šarvátky brzy zcela zastíní.Mám našetřeno na letenku a až spadne první nukl. bomba, nebo něco podobného na Evropu, přál bych si být s rodinou jako první v letadle co odletí co nejdále od Evropy.On totiž člověk prý vydrží víc než kůň a po třetí sv. válce život bude jistě pokračovat dál, ale bude nás asi o polovinu méně:-(, 3,5 miliardy jako v sedmdesátejch letech.Vím, není to nic optimistického co nás asi čeká, ale zkrátka, zlo nás opět dostihlo:-(

21.11.2011 10:07:35 | Jeněcovevzduchukrásného

Paule - čím víc budou voliči mlčet, tím bude delší trať. Ale jak říkám, lepší se to (nemyslím samozřejmě na Literu:-)))

Mario - o Českém Helsinském výboru či Transparency Internacional nemám žádné špatné informace, spíš naopak.

21.11.2011 09:32:01 | Aťan

Mám takovou smutnou zkušenost. Kdykoli jsem se nějakým způsobem na Literu dotkl kriticky nějakého společenského problému, kupříkladu upozornil čtenáře na fakt, že pezidentem je psychopat a deprivant,
odezvou bylo jen plaché, zbabělé ticho. Obecná česká mentalita je prostě historicky a tedy i geneticky taková.
Mediální masáž je neuvěřitelná. Debilizace národa díky pitomým seriálům, lživému zpravodajství, bulváru, supermarketům (oblíbenému výběhu přihlouplých ovcí), zdárně pokračuje.
Potěmkinovy organizace s názvy Český Helsinský Výbor či Transparency Internacional nějaká lidská práva ve skutečnosti nezajímají. Je to stejná fikce, jako že žijeme v demokratickém státě s nezávislými soudci, funkční policií a ústavou, protikorupční vládou a církví, která respektuje boží přikázání (což ostatně nikdy nečinila).
Valná většina účastníků různých servrů má nelidské tváře a podivné přezdívky. Mnozí z nich mohou být provokatéry a špicly. Tímto je srdečně nezdravím. Jarda Odehnal.

20.11.2011 16:49:24 | Mario de Janiero

Paule, já vím jak to myslíš - jenže reál je složitej, možnost šlápnout vedle je sice veliká, ale zakonzervované mafiány prostě musíme vypudit a nastolit průhledný kontrolovatelný systém, nebo to naše děti odskáčou.

Dnes se mně u Václava Moravce strašně líbila moje milovaná Hanička Marvanová. Její kamarád Honza Štern říká vpodstatě to samé, viz:

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1111/mafiansky-kapitalismus-zvitezil-pri-hlasovani-o-zakonu-o-verejnych-zakazkach

20.11.2011 13:20:25 | Aťan

Já vím,emoce rychlejší než myšlenky :)
Hloupě jsem navázala i na Paulův koment na mě u Vladana.
Nemám ráda když mě poučuje někdo,kdo se uráží,všechno ví dopředu a sám pak maže své komentáře.
To se*em na to sem myslela ironicky.

20.11.2011 12:44:12 | Iv

:-) Iv, ale tady nejde ani o Vladana, ani o Pavla, tak proč na to "sr*t" ? (ses při neděli rozjela...) :-)

20.11.2011 12:37:30 | Aťan

Aťane serem na to,Filosof Paul ví přesně co bude,takže naše názory už postrádají smyslu.
Paule než se na něco přijde a než se začne něco dít,tak je potřeba nejdřív mluvit a třeba i u toho piva.
Intuice mi už parkrát pomohla,ale to ji musíš umět používat.V kombinaci s logikou.A ne "POUHOU" intuici.
Možná bys to věděl kdybys nemusel prostě dělat toho vola.

20.11.2011 12:32:13 | Iv

Paule, já bych Liter nepřeceňoval (ač ho mám léta rád), politika na tomto webu bude vždy totálně okrajová, za vola tady je možno být jen virtuálně, což nebolí. Na "Úvahy o politice" zde klikne jen pár jednotlivců, většina omylem. Přesto si myslím, že vůbec není na škodu, když si zdejší amatérský básník přečte i jiný "žánr".

Hodně lidí zná Mertu, Hutku, Kryla, Nohavicu, atd... - píší (Karel psal) nádherné poetické texty a básně. Pro mne to jsou osobnosti, kterých si moc vážím, umělecké nadání jim ale nebránilo vidět i policické souvislosti kolem sebe. Být pohroužen jen do svých pocitů, rozervaného nitra:-) a považovat to za nejdůležitější na celém světě ...tahle poloha pro mne nikdy nebyla to pravé ořechové. Není na škodu se pořádně rozhlížet, myslím si...

Říkáš: "Dát najevo svou nespokojenost umí v dnešní době kdekdo."

Souhlasím, proto je dobré znát fakta a čísla, nejen nadávat jen tak do větru.

Vladan se mě např. ptal: "Je někde na internetu údaj o státních zakázkách?“ Kdyby měl skutečný zájem, sám si data bez problémů vyhledá.

http://www.zindex.cz/data/2011-06-14-zindex-zlatakoruna-akcie-na-majitele-short.pdf

http://www.zindex.cz/data/2011-08-30-studie_listinne-akcie-na-majitele-ve-verejnych-zakazkach.pdf

20.11.2011 12:25:06 | Aťan

Pro mě taky už od loňska a už rok doufám,že lidi začnou dávat svoji nespokojenost víc a víc najevo a myslím že je to na dobré cestě.
Jak u nás tak v Americe.
Jsem ráda,že tady burcuješ lidi k přemýšlení.
Vím že Ti nejde o mocenské choutky,ale o spravedlnost,takže splašená uzda je na místě.
Pozor tady musím poupravit (kdyby nakouk Vladan) že spravedlnost je jistě subjektivní pojem a musím se tedy alibisticky zaštítit :)
Ale Ty víš jak to s tou spravedlností myslím.
Na to člověku stačí intuice a nemusí slova pitvat.

20.11.2011 10:14:30 | Iv

Iv, uhodila jsi hřebíček do hlavy:) na tomhle literárním serveru už jsem pár let, ale tenhle rok (hned po rodině) je pro mne nejzajímavější toto téma. Úplně stejně jsem šílel před r. 89, tak jsem si s ProAlt zopakoval mládí...:-) Koho tím otravuju, ji mi líto, splašila se mi uzda... ale jsem rád, že se tu našlo pár chápajících jedinců, kteří vědí o co mi jde (např. ty Iv:) a nepodsouvají mi krvelačné mocenské choutky. Vždyť já bych nestáhl ani králíka... :-)

20.11.2011 07:41:53 | Aťan

Podle mě občanské iniciativy smysl rozhodně mají a zvlášť teď jsou potřeba víc než kdy jindy.

No,místa tu zabíráš teda fakt dost :)
Ale to je sakra dobře ne?
No pro mě aspoň určitě.

Prosimtě,povídek,básniček a úvah jsi napsal dost a dobrejch.
Teď máš politický období a teď je to právě zrovna potřeba.
Kde jinde by jsme pokecali o politice než u Tebe?
Leda u piva a já pivo nepiju :)
Musíme s tím něco dělat,co je špatně už víme,ale já se ještě rozkoukávám,protože co s tím přesně dělat a jak začít zatím nemám tušení,zatím jen podepisuju různé petice a melu si svoje názory.

20.11.2011 00:12:59 | Iv

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí