Vánoční čas

Vánoční čas

Anotace: Psáno do školy...

Každý asi ví, co si pod tímto tématem představit... Svátky, dárky, cukroví, úklid, ozdoby, Vánoční stromeček, radostná světélka v očích dětí, po tom, co spatří hromadu dárků a samozřejmě bramborový salát s nedolučitelným kaprem...
Rok od roku se ale kouzlo Vánoc vytrácí... Nyní, pokud dítě nedostane moderní techniku, nebo něco, čím by se mohlo vytahovat ve škole, je mrzutý a cítí se ukřivděn.. Ale proč tomu vlastně tak je? Vždyť přece nejde jen o dárky... Pořád slýchávám od mámy a táty, že Vánoce už nejsou to, co bývalo.. Dříve se tyto svátky zakládali hlavně na blízkosti svých blízkých, ne na dárcích, jako je tomu ntyní... Byli rádi, když dostali knihu, ale teď se nad nimi ohrnují nosy. Nedávno jsem se o tom bavila s jednou ženou a ta řekla, že "díky" moderní technice, o Vánoce utratí mnohem víc peněz než dříve... Já bych si třeba někdy chtěla udělat Vánoce takové, jaké byli dřív... Jednoduchou večeři, "slabě" ozdobený stromeček, třeba jen jablky, cukrovím a jinými "starými kráskami"... Už nechci poslouchat koledy nazpívané pěveckým sborem, chci slyšet koledy zpívané vlastní rodinou... Už mě nebaví dělat to samé, jako každý rok.. Pořád jen: Slavnostně upravit, navečeřet se, dělat ohromení, když se podívám pod stromeček, pustit si k tomu koledy, rozdat dárky, později je rozbalit a dělat překvapení, když dostanu skoro to stejné, jako každý rok. Oblečení, doplňky, moderní technika... O tohle už ale dávno nestojím.. Už mě to prostě omrzelo za těch dvanáct dlouhých let... Kam se to kouzlo podělo? Pokud se to kouzlo v dalších letech bude tvořit jen z moderní techniky, tak už o to vážně nestojím... mně nejd o dárky jako ostatním, já chci být se svými nejbližšími. Chci si vyzkoušet staré zvyky, u kterých může být i zábava... Je na tom snad něco špatného? Ne? Tak proč mě kvůli tomu mnozí odsuzují? Jsem snad staromódní? A kdyby ano, co je jim po tom... Já jsem taková jaká jsem a kvůli nim se měnit nebudu... Oni nebudu říkat, jak bych měla chtít strávit Vánoční čas... Oni, ať si ho tráví jak chtějí.. Je mi to jedno. do života se jím plíst nebudu. Je to jejich rozhodnutí a já jim nebudu nic nařizovat, nechci být diktátorka... Já ne...
Asi se očekávalo, že tady budu "básnit" o tom, jak jsou Vánoce nádherné s moderní vymožeností.. Ale o tom píše spousta ostatních lidí, tak proč i já? Já to takhle necítím... Já nepotřebuji moderní techniku k přežití... Vánoce přece můžou být krásné i bez dárků...
Autor Saline A., 12.01.2007
Přečteno 304x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Víš já jsem se neprosila o to, abys to četla! To už je tvůj problém, ale já nemíním číst tvoje komentáře

15.01.2007 18:38:00 | Saline A.

nevím proč bych měla oslavovat zrození vašeho takzvaného "spasitele" a "boha" nikdy nic nedokázal a jen vím nařizuje jak žít!

14.01.2007 19:39:00 | DarkDream

Velmi hezké. Vánoce jsou tady opravdu od toho, aby lidé byli spolu. Na dárcích skutečně nezáleží. Původ Vánoc ale pochází od toho, že se lidé radovali z narození Božího Syna. Původně byly Vánoce oslavením toho, že Ježíš Kristus sestoupil na zem, aby nám ukázal, že Bůh je Láska. Tohle lidé dříve oslavovali. Proto byly Vánoce skvělé. Vždyť to je přece úžasné, že Bůh sestoupil mezi lidi. Lidé se radovali, připravovali se v srdci na přichod Boha a žili spolu jako jedna velká rodina.
Jenže dnes je skoro každý ateista, moderní technika přece zmůže více než Bůh. Sice ani nevíme, jak vznikl život na zemi, ale technika je nejlepší. Nevíme, jak vypadá celý vesmír, ale technika je nejlepší. Nevíme, co se děje po smrti, ale technika je nejlepší. Asi proto se smysl Vánoc vytrácí.

S požehnáním

13.01.2007 15:33:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí