Zkuste však lhát Bohu...

Zkuste však lhát Bohu...

Anotace: Psaní je pro mne terapií, která odhání mé strachy... Pak jsou z nich hvězdy na všech obrazech Van Gogha...

Občas, když se tu probudím velmi brzy, přepadnou mě ty mé smutky. Rozházené polštáře, které nikdy nejsou na svém místě, sklenice vody, tichý šelest duše, která se ještě nechce vracet ke smyslům, k sobě samé, mozek, který dává příkaz očím, aby si přivykly tmě, můj rychlý dech, ramínko od tílka, které si tu sklouzlo...Kroky náhodných chodců za oknem, náhodný křik někoho, kdo namísto vody, víno kázal. A přitom sloužil přesčas.

A pak, někdy si tu vykládáme s Bohem. Sem tam mě pozdraví a jen tak, mezi řečí, praví:

„Stále se tu bojíš? Ty má malá?“

Pokaždé jen plácnu do černé tmy, něco v tom smyslu, že MOŽNÁ… Zkuste však lhát Bohu :-) KDYŽ DO VÁS   V I D Í...

 

Dneškem jsme však započali jiný druh terapie…

 

„Víš, milý Bože. Včera jsem ze svého strachu vytvořila hvězdy. Nebylo to snadné. Ten strach musíš nejdřív rozemlít, v takovém starém mlýnku, jinak by to nešlo. A jakmile neváží víc než prach, promísíš jej s bolestí… Srdce Ti odměří přesnou dávku. Tím ze sebe sejme takovou tíhu. To je ta příjemnější část… pak už jen formuješ hvězdy, namáčíš ruce do studené vody, je Ti trochu zima, ale … víš, milý Bože, dávno mi už došlo, že co je tady bez práce, bývá trochu laciné…A pak, pak všechny ty nově vzniklé hvězdy poukládáš na nebe. Systém není na místě. Není jej třeba. Tak jako opileckých řečí pod mým oknem… Jakmile máš hotovo, jako by ses zrovna narodil. Absolutní pocit klidu, Tvé strachy na nebi… Září, víš, že tam jsou, jsou Ti průvodci… A pokud zrovna milý Bože nezatřeseš světem, zůstávají na svém místě na úkor věčnosti… Svítí, jsou však daleko. Kdysi jsem je držela na provázku, jako barevné draky. Nějak jsem je nedokázala opustit. Byly přeci mé, má součást, má tíha, podstata, mé vše… Podivné lpění na jistotách. Dnes už ne. To co s sebou vláčíš, přerazí Ti vaz…

Je to tolik praktické… hvězdné nebe nade mnou, přístav klidu ve mně. Už se tu nechci totiž hloupě bát, živit v sobě něco, co mi živit nepřísluší.“

 

A Bůh si vydechne a někde na druhé straně světa se Japonskem přežene bouře. Mám trošku výčitky, on to však cítí a klidní mě pohledem. Uff...
Nerada bych další radioaktivní rybičky...

 

„Tak drahá, na čase jít spát, posbírej své polštáře, alespoň v posteli je třeba řád. A nezlob se, prosím, během Tvého vyprávění jsem nechtě převrhnul sklenici, odpust. Zkusím teď pro změnu proměnit víno ve vodu, snad jsem to ještě nezapomněl…

A těm pod okny, co se ještě stále toulají nocí, jsem ustlal na zelené trávě. Ještě za nimi zajdu, to víš… Aby mi tam nepomrzli... Občas tu všichni potřebujeme pohlídat, chytit za ruku, občas jednoduše všichni, i já, nemysli si…

Mám v sobě vše, i Ty jsi mou mozaikou, stejně jako ten, co celý večer sbíral drobty ze stolu, aby zas ráno objevil zázrak, který jsem zasel do jeho dnů…Pokud si tu toho ovšem všimne, jste tu někdy tolik slepí a já vás musím plácnout přes ruce. I Tebe, ale asi víš...“„

"Co jsme si, to jsme si, Bože...Už to, prosím, nemusíme řešit."

"Dobře, teď už ale spi… Tvé strachy září na cestu druhým, vedle rozemleté bolesti zbytku světa. Jednou bude celé nebe, jako nebe nad Seinou… Každý den přibude hvězda. Beze smyslu, bez zbytečných útržků a slov...

 

„ Hlídám vás všechny...netřeba se bát..."

Autor Sunny, 26.05.2013
Přečteno 768x
Tipy 25
Poslední tipující: Zefi, La Suneteto, penstla, M.V.Jung., Jan Voralberg, přechodná záležitost, Já Esther Ruth, Madanik, Radhuza, Sima, ...
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To je moc krásné, Sunny! šelest duše, ... nádherná slovní spojení, ba co víc, celé to dýchá!
A neboj, všechno bude dobré! :-)
Mezi hvězdami, Tvoje jméno zapsal si Pán...

23.10.2013 12:49:38 | La Suneteto

to Favi - měl jsem podobnou zkušenost, před pár lety na jaře po probuzení jakoby šepot ženy "Ničeho se neboj" a ve snu jako by vše co existuje byl jediný zvuk "Om" a po probuzení z toho vzniknul celý svět, zpěv ptáků, sluníčko... At už to bylo cokoliv nebo jen iluze, tak mi to Favi komentář připomněl.

27.05.2013 19:43:37 | penstla

To co mi popisuješ, připomíná porod :) necítil si u toho pálivou bolest na zadku ? :P
ne, dělám si srandu.. ale můžu protože jsme tak zhuba stejně staří :) a to je fajn :) jo jsou ty takové momenty osvícení.. pomoci.. jako když tě smaží v tom kotlíku hluboko v pekle, olej je pěkně rozžavej a do toho jim někdo vypne proud.. a ty se na chvíli nadechneš :)
dík za reakci, čau :)

PS: pošli to dál :)

27.05.2013 23:04:39 | Favi

Také já tu měla obdobnou zkušenost, když jsem tady byla hodně nemocná, někdo mě objal a ubezpečil, že vše bude dobré. Měla jsem tehdy zavřené oči a cítila klid... a od té doby, tak, jako ten někdo slíbil, vše je dobré...

27.05.2013 21:26:50 | Sunny

Nejvíc se mi líbila věta "To co s sebou vláčíš, přerazí Ti vaz…" :-) at žije přítomnost a minimalismus - i když taky v ní nejsu uplně a mám své sny (očekávání, ale snažím se neočekávat a pojmout je jen jako inspirace na možné dny) a ještě před měsícem měl i nějaký ty "strachy"...

27.05.2013 19:38:44 | penstla

Souhlasím s Esther, je to hezky uklidňující, moc dobře napsané, díky. :)

26.05.2013 21:59:27 | Jan Voralberg

To mě tak hezky uklidnilo, je to krásně napsané a hned si mě to získalo, nechám si to jako terapeutický text :) až mi zase bude nedobře, abych si ho přečetla.

26.05.2013 21:33:26 | Já Esther Ruth

Milá Sunny... jen jsem chtěl dát vědět, že jsem tu byl, pročetl, trošku se zasnil, pousmál... nádhera !!!

26.05.2013 21:12:25 | Madanik

Tohle je opravdu moc dobře napsané!

26.05.2013 16:04:00 | xoxoxo

Jednou se mi zdál sen.. je to už dávno a sny se mi obvykle nezdají... Fakt těžká noc.. jedna z těch těžkých.. a v noci, když jsem konečně usnul, se mi zdálo, bylo to tak živé, že si nejsem úplně jistý jestli se mi to vlastně opravdu zdálo.. ale stály u mé postele dvě postavy (bytosti)... dva "andělé" dá se říct, něco takového..nebyly to ženy ani muži.. a přišli jen za mnou.. a já věděl že patřím k nim..cítil jsem to... a řekli mi že, se nemusím ničeho bát.. že to je dobré.. že se nemusím bát...uklidnilo mě to.. přitom to říct nemohli, protože jsem neslyšel žádné hlasy... pořád čekám, až se vrátí...Nebo se mám vrátím já...já nevím...

PS: je to už roky, ale pamatuju... připoměla si mi to..
děkuju :)

26.05.2013 14:51:39 | Favi

Milý Favi,

rozumím Ti... vidíš, máš nad sebou ochranu a někdo Tě tu hlídá. Cítím se tu hezky, když mi napíšeš. Jako by Tě někdo seslal, pokaždé když potřebuji. Tvůj život je určitě krásný, vnímáš tady, žiješ, cítíš, tvoříš. Občas je to tu těžké, uznávám, ale... zkus si uvědomit, co tu všechno máš, čeho jsi tu vlastníkem. Lidé spíše přemýšlejí, co jim tady schází...

Jsme bojovníci, Favi, všichni, do jednoho, bojovníci na cestě. A všechno to tady zvládáme bravurně. Dobrou noc

27.05.2013 21:20:25 | Sunny

tak tohle je velmi dobré... jazyk mému oku/uchu lahodící.. bravo a tleskám...

26.05.2013 13:49:38 | Tanecnice

Ano, úklid v duši může přinést mnoho užitečného:)

26.05.2013 12:05:53 | Inna M.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí