Poděkování

Poděkování

Anotace: učitelům... a nejen jim!

Když jsem před devíti lety nastoupil k zápisu, byl jsem prý tak sebevědomý, že jsem si dal nohy na stůl paní učitelky V. Prý, když se paní V. ptala, co chci dělat, jak se jmenuju a podobně, neodpovídal jsem. Jediné, co jsem prý řekl, bylo: ,,já se učit nebudu, doma mě to naučí!´´ Mno, ale pak jsem se dověděl, že se musím učit a že to bude trvat devět let. Paní V. řekla, že devět let povinné školní docházky zkrotí každého!
Celý život, od narození prakticky až k úplnému konci života, se učíme. Nejen na základní škole, střední, vysoké, ale i mimo školu. Každý den je pro nás něčim novým. V tom, obstát v běžném životě, nám pomáhají učitelé. Učí nás různé věci, abychom mohli být mezi lidmi. Říkám si, jak to ti učitelé mohli s námi jenom vydržet. Zvlášť na druhém stupni. Hodiny, při kterých se bavíme, házíme po sobě papírové kuličky ( a to nejen za zády učitelů ), kdy odsekáváme učitelům, kdy jim dokonce nadáváme...kdy je prostě nevnímáme. To musí být pro učitele deprimující.
Spousta z nich se snaží, ale někteří to již vzdali. Ani se jim nedivím. Jsem v devátém ročníku, pomalu nám končí tempo učení. Přihlášky jsou podané a čekáme jen na výsledek, zda jsme přijatí či ne. V tomto období se nikdo již nechce učit. Odejdem ,,odcať´´ a bude nám líto, jak jsme neposlouchali, protože učitelé ( až na vyjímky) jsou dobří! Bude nás mrzet, jak jsme se nechtěli učit, nejen z důvodu, že na střední toho nebudeme moc vědět.
Říká se, že učení je mučení, podle mě ale pro dobrou věc. Učitelé to jistě myslí dobře, krom toho jsou za to placeni. Ale ty jejich pohledy bezmoci, kdy nikdo nechce, nevnímá. To musí být hrozné. Třeba jednou jsme nalepili učitelce na židli připínáček, ona si toho samozřejmě nevšimla. Nebo jsem z hlíny vymodelovali penis a dali ho místo kříd do katedry. Paní učitelka nevěděla, co s tím má dělat.
Obdivuji učitele pro jejich trpělivost s námi. Pro jejich odhodlání naučit další generaci naprosto nemožnejch a výukou znuděnejch a otrávenejch žáků, pubertálních výrostků, něco novýho. Páni a paní učitelé: ,, DĚKUJEME!´´
Autor volatilis®, 11.03.2007
Přečteno 305x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

:o) cítila jsem to podobně. Způsobil jsi, že jsem začala vzpomínat a usmívám se....i když trochu trpce, když vzpomenu na ty naše lumpárny. :o)

17.08.2007 11:52:00 | Malé nic

Diky:)

11.03.2007 19:40:00 | volatilis®

pěkný rozloučení, takhle jsem se loučila před rokem.. máš pravdu s těm učitelama..:)

11.03.2007 15:13:00 | Terry

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí