Srbsko a svět

Srbsko a svět

Anotace: aneb moje osobní dojmy z pořadu Otázky Václava Moravce. Snad u nás nezazvoní útvar rychlého nasazení nebo CIA. Nechci bez soudu shnít na Guantanámu

Srbsko a svět aneb dojmy z Otázek Václava Moravce.

Topolánek a kníže chtějí uznat Kosovo co nejdříve.
To je fakt výborné !
To, že kníže miluje muslimy dobře chápu. Je to přece němec a už za první světové války se císař Německa pasoval na nejlepšího přítele všech muslimů. V následujících letech první i druhé světové války pak Germáni vyvražďovali pravoslavné Srby s pozoruhodnou důsledností.
Co vede kroky toho bodrého Slezského chasníka s velkými gulami to můžeme jen hádat. Možná se touží zavděčit našim Americkým bratrům ?
Nebo snad touží po uznání co by světový politik ?
No, kdo ví ?
Je docela možné, že ani on sám neví co vlastně chce. Asi si vzal Dalík volno a prázdný topol jen tápe.
Nakonec jestli Česko uzná nebo neuzná samostatnou heroinovou republiku Kosovo nikoho ve světě příliš nezajímá.
Amerika rozhodla a náš názor ji nezajímal.
Když se zamýšlíme nad problémem uznání Kosova je třeba otočit běh dějin a vrátit se do minulosti.
Jugoslávie se rozpadla po pádu zemí socialistického tábora.
Hlavním nositelem zla byl označen Srb Slobodan Miloševič.
Jeho vizí bylo velké Srbsko. Vůbec se nelišil od vůdců Chorvatů ti toužili zase po velkém Chorvatsku. Ani od muslimů, kteří sní o velké Albánii.
Každý z výše uvedených národů může v dějinách najít epochu ve které ovládal daleko větší území než to co mu zbylo do dnešních dnů.
A tak se Srbové žijící na území Chorvatska chtěli připojit ke své mateřské zemi. Celá Evropa zdvihla výhružně ukazováček.
Co si to vlastně dovolují ?
Hranice, které namaloval Chorvat a komunistický diktátor Tito jsou nedotknutelné.
Jen Němci ti nehrozili ti armádu nového nacionalistického Chorvatska po zuby vyzbrojili.
Jak známo Německé zbraně jsou kvalitní a při vyhlazování Srbů se už dvakrát v minulosti mimořádně osvědčili.
Vše bylo na svém místě a nová Chorvatsko-Německá armáda dokonale etnicky vyčistila Srby z území zvaného Krajina.
Za souhlasného přikyvování celé Evropy a aliance NATO byla rychle a efektivně provedena největší čistka za celou dobu Balkánských válek.
Válka si , ale dál žila svým zvráceným životem. Miloševič chtěl náhradou za Krajinu urvat kus Bosny.
Trpěli všichni, ale prohráli zase jen Srbové.
Bosna se de facto stala protektorátem OSN a rozdělila se na Srbskou a Muslimsko-Chorvatskou část.
Ani jedna z nich nemůže existovat samostatně a kdyby v tuto chvíli OSN odešlo byli by Srbové velmi rychle odstraněni. Německo by určitě rádo dodalo své kvalitní a osvědčené zbraně.
Zpět ke Kosovu.
Nevím a neumím posoudit, kdo má větší právo na toto území.
Albánci nebo Srbové ?

Jedno je však jisté. Kosovo bylo součástí Srbska a pokud platí stejná kritéria jako v případě území zvaného Srbská Krajina mělo to tak zůstat.
Dost dlouho mi nedocházelo o co jde v této kauze Američanům.
Bush přece není přítel muslimů.
Nebo snad ano !
Hází bomby na Irák a Afganistan. Chce napadnout Irán. Proč tak miluje Kosovské teroristy a obchodníky s heroinem.
Zdá se, že chce ukázat muslimům i příznivější tvář.
Může říci zabil jsem 100 000 Iráčanů a Afgánců, ale dalším muslimům jsem dal jejich stát. Z toho, ale vyplývá, že Amerika Srby trestá za 11. září. Vypadá to tak, že kdyby dvojčata rozbili Srbští pravoslavní radikálové Amerika by Kosovo nedovolila vyhlásit.
Když to napíšu takhle zní to až absurdně, ale pokuste se to promyslet a uznáte, že mám pravdu.
Proč Kosovo uznalo Německo není ani třeba popisovat. Kořeny nenávisti vůči nepoddajným a nezkrotným Srbům mají Němci tak hluboko v sobě, že ani nemohli jednat jinak.
Další velmoc Velká Británie je jen stín sama sebe a pomalu se stává dalším státem unie. Časem bude mít slovo jako Aljaška nebo Florida.
Nechápu postoj Francie.
Srbové bylo věrnými spojenci galského kohouta po celé dvacáté století.
To co se teď stalo je obyčejná zrada. S tím se budou muset Francouzi vyrovnat ve svém nitru. Pokud to nedokážou mohli by následovat svého tradičního Britského soka a spadnout na úroveň Texasu nebo Montany.
Samotné Kosovo nebude schopné samostatné existence.
Stát, kde vládnou teroristé a narkobaroni ani nemůže fungovat.
Krevní msta, kterou mají Kosované vžitou povede k boji klanů.
Nejdřív budou vyhnáni nebo vyvražděni Srbové a pak se vrhnou proti sobě.
Nakonec se tak jako tak Kosovo stane součástí velké Albánie.
Následovat bude rozpad Makedonie a zánik Černé Hory. Pak přijde na řadu Bosna.
Všude bude potlačováno pravoslavné a hlavně Srbské obyvatelstvo.
Přímo v Evropě povstane muslimská regionální velmoc.
Silnější než Srbsko, Bulharsko nebo Řecko.
Nepřítel naší křesťanské civilizace bude za hradbami.
Bude uvnitř a nic a nikdo ho nezastaví.
Celá Evropa a svět se začne zmítat v regionálních občanských válkách.
Nacionalisté se budou ptát: Když jste uznali Kosovo proč neuznáte i nás?
Baskové a Katalánci se budou chtít separovat ve Španělsku.
Piemont se bude toužit osamostatnit od Itálie.
Skoti už nebudou chtít svoji milou Britskou královnu a tak můžeme pokračovat hodiny a hodiny.
Svět je plný lidí s velkými ambicemi a jakmile se jich pár spojí je z nich národ.
Zpět k nám domů.
Až naše slavná vláda uzná Kosovo je docela možné, že se o slovo přihlásí Moravané a třeba některý stát světa jejich samostatnost uzná.
Pak se ozvou Slezané, Lučané, Pšované, Lemuzi a další z České republiky zbude jen Praha a okolí.
Kníže tam už nebude půjde do exilu a chudák Topolánek bude deportován do rodného Slezka. Co si pak asi počne ?
Autor Tanula, 30.03.2008
Přečteno 417x
Tipy 1
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Souhlasím...

07.04.2008 09:17:00 | Daniel S.

Prostě jsme každý jinde..:-)Ale je dobré si o tom popovídat,protože všechno je součástí života-Boha,pro mě je přínosné všechno.

07.04.2008 09:02:00 | Weylin

Opravdu bychom měli doladit pojmy... ALe chtěl jsem říct jen jednu věc... Ano, jsou lidé, kteří tvrdí, že jsou křesťané, ale ve skutečnosti jimi nejsou. Jsou lidé, kteří názvu křesťan dovedou zneužít. Ale nic to nemění na tom, že když budu potřebovat někde zůstat na noc nebo budu potřebovat útočiště, tak mi slůvko křesťan OTEVŘE SPOUSTU DVEŘÍ. Kdo z vás by otevřel dveře na noc díky tomu, že by řekl, že je čech? Nebo že by řekl že je poctivý člověk? Slůvko křesťan otevírá dveře. Ano, občas je to naivní a možná i hloupé. Ale přesto toto slůvko otevírá dveře... a většinou i u těch okradených.
A proč přejímám, to co je v Bibli? protože jako jediná "svatá" kniha nepředkládá pravdu, ale její hledání. Bible není dogma, ač si to spousta lidí myslí. Bible nebije po hlavách za nechápání. Je v ní obsaženo dva tisíce let hledání, přes pět stovek pisatelů, stovky příběhů různých lidí, tisíce postřehů života. Svědčí o pravdě i omylu o lidech silných i slabých o selhání i vítězství.
Jasně, pokud si vezmeš jednu věc a začneš ji propírat a říkat vidíš, to nám bible servíruje jako pravdu, tak se můžeš dost zmýlit. Ale já prostě čtu něco, co sbírá svědectví stovek lidí i národů a s údivem zjišťuji, že mi to má co říct.
Jsem křesťan, protože se hrdě hlásím k odkazu Ježíše Krista a k jeho filozofii života. Hlásím se k jeho zásadám, jeho výrokům a myslím si, že styl života, jaký hlásil, je dodnes nepřekonán a dodnes nikdo nepřišel s ničím, co by zasahovalo dál a hlouběji než jeho zvěst. Nepřejímám to bezhlavě nebo bez kritiky a zkoumání, ale zkoumám to na vlastním životě.

06.04.2008 21:06:00 | Daniel S.

Danielovi-Měli by jsme si vyjasnit pojmy-jak napsal i za mě Dharmaby,nad nikým neohrnuju nos,nikým nepohrdám,jsou ovšem lidi,které nemusím a kterým se raději vyhnu ale to snad každý-fanatiky,násilníky a podobné existence..Nejsem ze zásady proti náboženství a víře pokud se to nepromění ve fanatismus,jen se snažím vysvětlit jak to vnímám.Někdy ovšem nechápu jak inteligentní člověk-za kterého Tě považuju-ale nejen Ty, může slepě přjmout téměř všechno co se tvrdí v bibli,kostele apod.Mluvíš pořád "my křestané"..Bush se považuje taky za křesťana a modlí se za vítězství am.zbraní v Iráku a jinde.Putin se taky občas modlí v pravoslavném kostele-možná za své zbraně v Čečensku,a tak by se dalo pokračovat.Katolicky kněz ve Rwandě nechal ukrýt členy nepřátelského klanu v kostele-několik set-a pak ho podpálil a nechal je zaživa uhořet..atd,atd..Jestli i toto jsou jedni z tvých dvou miliard přátel ve víře,jak píšeš,tak nevím..Myslíš že Ježíš byl křesťan,Mohamed muslim,Buddha buddhista?Nemám nic např.proti kostelům,chrámům apod.ale pro mě to jsou architektonické skvosty ne svatostánky-to je ovšem moje věc-rád poslouchám v neděli ráno,když občas chodím po Olomouci,kdy je pro mě nejhezčí,např.zvony ze sv.Michala,něco mi to připomíná z dávných dob.Ovšem do kostela nechodím,jednou jsem byl ve Velkých Losinách na zámku a nevšiml jsem si, že jsme vešli do zámecké kaple,chodím většinou poslední,nikam se nehrnu a najednou se mi udělalo zle,že jsem málem omdlel,jsem citlivý na energie,a tam asi ještě nějaké byly z dob nechvalně proslulých inkviz.procesů.Ještě že svítilo slunko a mohl jsem se dobýt z prány..Ale to jen na okraj.Takže znovu opakuju,víra rozděluje-ať už v Irsku,bývalé Jugoslávii nebo jinde.Nemusím být křesťan abych druhému pomohl,nesvedl dceru:-),někoho neokradl,nezabil..Stačí že jsem člověk,který ví i bez bible že-co nechceš aby Ti dělali druzí,nedělej ty jim..

06.04.2008 09:32:00 | Weylin

Daniel:
Já se neošklíbám, jen mám pocit, že to vidíš moc naivně. Moje babička, hluboce dogmatická vyznavačka křesťanství také nechala přespat člověka, ten také tvrdil, že je křesťan, stejně jako pro tebe bylo tohle slovo "křesťan" pro ni dostatečným slovem pro to, aby ho tam nechala přespat. A ráno zjistila, že je okradená. Jestli si myslíš, že 2 miliardy lidí jsou stejně naivní a dobří jako ty, jenom pro to, že říkají, že jsou křesťané, tak si to mysli. Jen se potom nediv, že mnohokrát narazíš. Důležité je pracovat na sobě, být dobrým a srdečným člověkem a to jaké přídavné jméno k tomu dáš není důležité. Láska a klid spojuje, ne příslušnost k nějaké skupině

05.04.2008 16:48:00 | Dao de

:-)Danielovi..Staré dobré dogma je vždy po ruce..Já taky nedělám všechny ty věci a nemusí mi nikdo vyhrožovat věčým zatracením a ani slibovat nebe.Jsem takový,protože to tak cítím.Vaše dobrota mi připadá alibistická,kšeftujete s Bohem,něco za něco,a to je dětinské.Ale to Váš bůh připouští,a v bibli to i učí..Tedy aspon´tak se chováte,co je psáno to je dáno..Samozřejmě že bible je duchovní kniha,a proto se nemůže číst a brát doslova.Ale každý si z ní vezme co chce.Tak jako muslimové v Koránu,a pak se všichni diví jak to bouchá..Džihád je holt džihád..Je to psáno..Ale že je to "svatá válka' se svým egem,a ne s "nevěřícími" to už ovcím nikdo nevysvětlil..Člověk který je dobrý jen proto že mu to určuje nějaké náboženské dogma,je pokrytec,a může v kostele třeba bydlet.

05.04.2008 14:17:00 | Weylin

Já mám s těmi přáteli dohromady celou jednu Bibli. To je o dost víc myšlenek než jenom jedna. A nejenom, že si budeme notovat, ale nechají mě přespat, pomohou mi, postarají se o mě. A to všechno jen na základě toho, že jsme stejné víry. Nebudou se mě bát a nebudou přede mnou schovávat peněženku, protože vědí, že křesťani nekradou. Nebudou přede mnou schovávat dceru, protože vědí, že křesťani mají sex až po svatbě. Jsme si sobě bratry a sestrami. Říkejte si tomu jak chcete, ošklíbejte se, kritizujte to, ale když bych si vzal batoh a vyrazil na východ, tak budu mít každý den kde přespat... Několik mých přátel takhle procestovalo pěkný kus světa...

04.04.2008 14:03:00 | Daniel S.

když máš pocit, že přítel je ten, s kterým máš společnou jedinou myšlenku, tak v tom případě já mám po světě 6 miliard přátel, protože určitě s každým najdu alespoň jednu jedinou společnou myšlenku, v které si budeme libovat.

04.04.2008 10:50:00 | Dao de

Zajímavé... Je tolik různých lidí, ale přesto jsou křesťanů dvě miliardy. A neřekl bych, že nejsme jednotní. Jistě, jsou různé církve s různě formulovaným přístupem, ale je to přístup k tomu samému. Zatím ještě nikdo nenašel tolik věcí, které sjednocují jako křesťané. Ať pojedu na filipíny, do číny, venezuely, USA, Kanady, Německa, Norska, Ruska, Indie, Mongolska, všude najdu naše lidi.
Nemluvil bych o tom, jak církve lidi rozdělují, protože to není pravda. Mám po světě dvě miliardy kamarádů.

04.04.2008 06:22:00 | Daniel S.

Danielovi-No jo...dobře,já už nemám sílu něco vysvětlovat,třeba to udělá někdo jiný.:-)Snad jen jestli je lidství pro tebe idea,tak jsi asi mart´an,a já jsem nemluvil o sjednocení pod praporem nějaké ideje,ale spíš hledat v sobě to co nás spojuje,a ne rozděluje-a to víra vždycky dělala a dělá-rozdělovala lidi,podívej se kolik je různých odnoží různých náboženství..Do aleluja,a svět je tam kde je v .... skoro..:-)Howgh!

03.04.2008 10:24:00 | Weylin

Tak zkusím odpovědět na všechno postupně...

1. Na začátku jsem reagoval nikoliv na muslimské nebezpečí (které je podle mě asi takové, jako divočáci v lese - sice existují nebezpečná prasata, ale pravděpodobně se s nimi nikdy nepotkáme) Ale na druhou stranu oni jsou jednotní alespoň ve svém postoji vůči Evropě. Rozhodně nejsem příznivcem Jirky Křováka a jeho zbrojení. Nechtěl jsem budit strach z muslimů.
2. Aby něco lidi sjednocovalo a semklo (nemusí jít o náboženství) tak to musí být idea a nikoliv jen prázdný pojem. Musí jít o konkrétní ideál s konkrétně formulovaným programem, protože jen pokud máte společný cíl, tak můžete zapomenout na nějaké malé konflikty a spory. A Mystiku - tvoje sjednocnení v lidství je staré jak civilizace sama, ale pořád je to jen prázdný pojem. Za touto frází se neskrývá žádný konkrétní program. není za tím žádná formulace něčeho. Je to jen prázdná fráze bez obsahu. Není za ní ani pomoc chudým, ani pomoc třetímu světu, ani požadavek konce válek, ani požadavek odzbrojení náboženství, atd... Je to jen fráze. A pro fráze ještě nikdo nebyl ochoten nasadit ani život ani jakoukoliv jinou oběť.
3. Každý ideál si žádá nějaké ty slzy, pot, a někdy i oběti. Demokracie nebylo dosaženo řečněním, ale krví. Aby mohl člověk stanout na Měsíci, nejprve museli jiní kosmonouti shořet ve svých raketách. Žádná budoucnost se neobejde bez úsilí současného.
Proto tvrdím, že fráze typu lidství a podobné řeči zůstanou jen řečmi dokud nebudou formulovat konkrétní a jasný program. Naopak se lidstvo bude sjednocovat pod náboženstvími nebo ideologiemi nebo i jinými idejemi, ale jedině tehdy, budou-li mít program, který jim dá táhnout za jeden provaz. Ani křesťanství by dnes nebylo mírumilovné, kdyby předtím nemělo tisíce obětí na životech. A ani muslimové nebudou mírumilovní, dokud se to vlastními obětmi a krví nenaučí. tím ovšem neříkám, že bychom na ně měli útočit nebo je snad vyhnat z Evropy.
Křesťanství je smysluplný porgram, rotože je jasně formulovaný a církev je společnství lidí, kteří to cítí stejně. Něco to s námi udělalo v duši a proto se scházíme a vyměňujeme si o tom zkušenosti a názory. Křesťanství přesahuje člověka jak po filozofické tak i etické stránce - je ideálem, který sjednocuje. Dává zapomenout na dílčí neshody na jinou politickou orientaci, jinou výšku, inteligenci, jinou asertivitu. Je to ideál, který má pro nás křesťany smysl. Je jasně formulovaný, podložený, je pro každého.
Nic proti tobě Mystiku, ale až budeš mít skutečně dobrý program, až tvoje lidství nebude jen fráze, ale bude to ideál, který bude přesahovat osobní egoismus jednotlivce, tak to třeba bude i fungovat. Ale zatím je to jen prázdá fráze bez obsahu.

03.04.2008 09:19:00 | Daniel S.

To co nás rozděluje není lidství,ty mluvíš o ateismu,já mluvím o člověku ovlivněném náboženstvím,bud´ jsi dobrý člověk nebo ne,jestli jsi dobrý křest'an nebo nebo muslim,je jen proto že Ti to určuje tvá víra.Moje víra,tvoje víra.. a už je rozpor a nenávist,fanatismus..To co je důležité-a co jsi asi nikdy neudělal-je zaptat se jaký jsi ČLOVĚK a ne Křestan,Muslim apod..A nečekat odpověd´,protože tu dává život,ne Tvoje já.

02.04.2008 09:11:00 | Weylin

Nemáš pravdu Mystiku... Ale to nemůžeš vědět, protože nechodíš do kostela. Chtěl jsem jen upozornit, že muslimové jsou svým náboženstvím spojeni a mají jeden společný cíl... My nejsme spojeni ani lidstvím ani ničím jiným ani nemáme žádný společný cíl. Žádný váš ateismus, žádné vaše lidství a liberalismus lidstvo nespojil, nestmelil... Vy jste zatím dokázali lidi tmelit jenom válkami.
Poslední v Evropě, kdo ještě mají nějaký cíl a táhnou za jeden provaz jsou křesťané. A samozřejmě muslimové. Ti táhnou za jeden provaz tak, že stačil jeden víkend a v Paříži shořelo 60.000 (slovy šedesáttisíc) aut.

Nemusíš dělat křížovou výpravu, nemusíme být jednotní... A až si tvoje žena bude muset vzít burku a ty budeš muset odříkat Alláh akbar, pak ještě budeš s nostalgií vzpomínat na hodné liberální křesťany.

02.04.2008 08:55:00 | Daniel S.

Daniel-..-:)Nejlépe by bylo vyhlásit křížovou výpravu,ne? Proč by nás nemohlo spojovat třeba lidství? Proč je nutné do všeho zatahovat (pseudo)náboženství a ideologie? Tady je krásně vidět,jak nás víry rozdělují-Křestany,Muslimy,Židy-všechny,víra to dělá věky,zrovna tak jak politika,za vším je touha po moci-duchovní i světské.V kostele,ani v mešitě,se ještě nikdy nic nevyřešilo,jen štvaní proti jinověrcům a omílání donekonečna frází z tzv.svatých knih..

02.04.2008 08:46:00 | Weylin

Nepřítel naší křesťanské civilizace je za branami... Ale my už nejsme křesťané. Do kostelů chodí v neděli hodně málo lidí. Zato ti druzí jsou v mešitách pořád. Jsme liberální, ale už nemáme nic, čemu bychom věřili, co by nás sjednocovalo. Zato ti druzí jsou jednotní až příliš. Podporujeme menšiny, ale ony nepodporují nás. Zato ti druzí menšiny ničí.
A místo abychom si uvědomili, že jen díky křesťanství dnes nemusí naše ženy nosit burku. Ale místo toho se vysmíváme těm, co nosí křížek na krku... Zato ti druzí žádnoun kritiku nepřipouštějí...

Pokud si naše společnost neuvědomí hodnoty jako křsťanství, čest a věrnost, nebude mít šanci přežít. Dokud budeme podporovat dealery drog, mafiány a zločince, dokud budeme podporovat válečné štváče a lupiče, tak to nemůže být lepší...

30.03.2008 22:15:00 | Daniel S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí