Rasismus a svět

Rasismus a svět

Anotace: Dlouho jsem váhal zda tuto úvahu uveřejním. Uraženým se předem omlouvám, ale prostě to tak cítím. Hlavně se moc nerozčilujte.

Rasismus a Svět

Napsal jsem v mírně provokativním duchu úvahu o neonacismu a obratem mám nálepku rasisty.
To mne nutí k zamyšlení co je to vlastně rasismus , a jak souvisí s dogmatismem.
Bez mučení se přiznám, že jsem hrdý na svůj Evropský původ.
Jsem rád obyvatelem této Země, svého města a členem naší rodiny.
Je to snad projev rasismu?
Je to snad projev nacionalismu?
Nevím, na to odpovězte Vy.
Ale já mám i další slabosti. Když se dívám na golf, fandím Elsovi ne Woodsovi.
Když se dívám na formule je mým koněm Alfonso a ne Hamilton.
Když v úterý dávali fotbal , fandil jsem Liverpoolu a ne Arsenalu.
Ano ve sportu většinou stojím na straně bělochů. Cítím, že k ním patřím a tak jim držím palce.
Stejně ,,špatně „ se ale chovám i uvnitř bílé komunity.
Když hraje Česko s Polskem nebo Itálií vždy radostně řvu při českém gólu a úspěch druhé strany mě mrzí.
Znamená to tedy , že jsem nejenom rasista v globálním hledisku, ale i nacionalista z pohledu Evropy?
Ba je to ještě o dost horší.
Když hrají Teplice proti komukoli jinému z české ligy , vždy mé srdce bije pro ně.
To není jen český nacionalismus, ale přímo regionální poblouznění.
Po této upřímné zpovědi se musím zeptat: ,,Co se mnou budeme dělat?“
Zavřít do vězení!
Upálit!
Ukřižovat!
Shodit z okna!
Ponížit v diskuzi z očí do oči!
Utlouct entery na klávesnici!
Všechny tyto možnosti tu v minulosti byli nebo v současnosti jsou.
To je jedna cesta.
Je tu, ale i druhá o dost obtížnější.
Každý, kdo se po mé zpovědi zapotí hrůzou co je to za rasistu musí nahlédnout do svého nitra a zeptat se sám sebe: ,,Nejsem náhodou taky takový?“
Pokud po třech vteřinách rezolutně řeknete : ,,Ne !“
Je Vám asi vnitřně velmi dobře. Jste dogmatický kosmopolita bez kořenů a spojení se svojí rasou, zemí, národem a rodinou.
Životem proplouváte v neplodných diskuzích plných Vašich neměnných pravd.
Nikdo a nic nemůže ovlivnit ten jediný a správný názor, který máte.
Nikdy nebudete lidi vést.
Nemáte vizi, ale přesto to daleko dotáhnete.
Tak jako kardinál Richelie potřeboval otce Josefa a Adolf Hitler vůdce SS Himlera tak i Vy budete k užitku v pozici věrného a tupého vykladače dogmat.
Pokud po delší úvaze váhavě řeknete: ,,Ano.“
Budete asi v rozpacích, ale to nevadí.
Milujete své blízké.
Máte rádi město a zemi kde žijete.
Spojuje Vás víra a příslušnost ke stejné rase s lidmi v okolí.
Ať už se to někomu líbí nebo ne, jste pevně spojenci s touto zemí.
Hlavně se nestyďte je nás hodně. Řekl bych skoro všichni.
Stranou stojí jen hrstka dogmatiků a malá,ale hlasitá skupina rasistů na druhou.
Ti sice žijí s námi ,ale střílí do svých řad.
Hlásají, že vše zlé ve Světě zavinila naše civilizace. S chutí se mrskají za křížové výpravy , kolonizaci Afriky a v poslední době i globální oteplování.
Nic proti tomu.
Mají k tomu právo.
Horší je, že oni sami toto právo na vlastní názor druhým upírají. Rádi a dlouze diskutují, ale jen do chvíle než zazní jiný názor než jejich.
Naprosto klasickou ukázku jejich metody práce je boj ochránců klimatu proti Václavu Klausovi. On se odvážil nesouhlasit s jejich z větší části nepodloženými argumenty a je zle. Poté co na něm nenechali nit suchou , to vypadá tak, že by si od něho ani hladový pes šunku nevzal. Tak velká je síla dogmatiků.
Zpět k původnímu tématu.
Nechci a ani nemůžu vyhodnotit zda já jsem či nejsem rasista.
To musí ti okolo mne.
Popravdě řečeno to ani nemůžu poznat. Moje rodina, přátelé i spolupracovníci patří ke stejné rase jako já. Mám opodstatněnou obavu, že velmi podobné je to i u Vás.
Plameně tady diskutujeme jestli mohou lidé s heslem ,,Nic než národ“ na svých rtech projít židovským městem. Přitom, ale židy mezi námi ani nepoznáme a ani v nejmenším je neutlačujeme.
Jsou prostě součástí naší civilizace, žijí s námi a to se nemůže změnit.
Já si myslím, že pokud ten kdo hlásá výše uvedené heslo neporuší zákon ať ,tak klidně činní. Osobně, ale nechci nikdy být v pozici přemoudřelého hlasatele dogmat, který stojí v davu na ulici a nadšeně tleská deseti anarchistům, kteří kopají do ležícího člověka.
On nikdy nepochopí, že i nácek je člověk.
On nikdy nepochopí, že i nácek má právo na svůj názor.
On také nikdy nepůjde kopat do ležícího, to je pod jeho úroveň.
On maximálně podá kámen nebo nůž.
Jsem opravdu o tolik horší než Vy?
Snad ano snad ne.
Kdo to posoudí?
Asi nikdo!
Autor Tanula, 13.04.2008
Přečteno 592x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Musím znovu říct své oblíbené přísloví, že co je dovoleno Jovovi není dovoleno volovi...

Něco jiného je, když Tanula fandí Teplicím a má rád svou Evropu, svou zemi, svůj národ, svou rasu, svůj kraj, svůj rodný dům, svou rodinu.
A něco jiného je, když by ve své domácí lásce upíral totéž jinému člověku, jinému národu, jiné zemi. Rasista není ten, kdo má rád ty své, ale ten, kdo nemá rád ty druhé. Rasista není ten, kdo je rád za úspěchy své země, ale kdo druhým přeje neuspěchy. Rasista není ten, kdo miluje svůj národ, ale ten, kdo ničí národ jiný.
Ten, kdo miluje svou zemi, ten není vinen. Ten kdo miluje svůj národ ten není vinen. To není rasismus.
Ale ten, kdo svůj národ rozděluje na bílé a černé, ten kdo svou zemi rozděluje na vhodné a nevhodné, ten, kdo jedněm dává a druhým bere, ten kdo si pod pojem národ schovává jen své bílé, křesťanské, ateistické nebo židovské soukmenovce, to je rasista.
Ten, kdo jedny vyzdvihuje a jiné posílá do plynu a nebo do otroctví kvůli směšnému důvodu barvy pleti, národnosti, rasy a vyznání, to je rasista. A takový člověk nemá svobodná práva. Svoboda je pro ty, co si ji zaslouží a co si jí váží. Láska k vlasti není totéž co rasová segregace a cikán v ghetu není totéž co černá verbež...

13.04.2008 20:32:00 | Daniel S.

všechno je věcí názoru a všechny názory jsou relativní, ten můj, ten tvůj ten Klausův.
Komentáře tu jsou, aby lidé reagovali, komentovali svůj pohled na věc. To tak prostě je.
Moc nerozumím označení "dogmatik". Klaus tedy dogmatik není, kdežto každý kdo oponuje jeho názoru je dogmatikem? Není snad i Klaus dogmatik?
Je těžké zůstat nestranný, ale jde to i trénovat, třeba u fotbalu, skončí zápas a vyhraje soupeř tvého oblíbeného týmu, i v této chvíli v tobě může zůstat klid, pokud víš, že vše se děje jak má a tvůj vnitřní rozbroj s výsledkem ten výsledek vůbec nezmění ;)

Pěkná úvaha, dokážeš se na věci dívat z různých úhlů ;)

13.04.2008 17:40:00 | Dao de

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí