Olympijská pochodeň bezpráví?

Olympijská pochodeň bezpráví?

Anotace: Jedeme sportovat to země bezpráví? Jupí!!!

Ano, v Číně se bezostyšně vraždí. Ano, v Číně jsou porušována lidská práva. Přesto však je tato země členem OSN, má své zástupce v Radě bezpečnosti a aktuálně je také hostitelskou zemí, ve které se budou konat olympijské hry. To vše přesto, že nesplňuje jeden z nejdůležitějších principů Olympijské charty: Jakákoli forma diskriminace vůči zemi nebo osobě z důvodu rasy, náboženství, politického přesvědčení, pohlaví či z jiného důvodu je neslučitelná s příslušností k olympijskému hnutí.
Nehledě na to, že počínání Čínské republiky je zároveň i výsměchem kompetencí organizace OSN, vezmeme – li v úvahu, že jednou z rezolucí Rady bezpečnosti je zákaz porušování lidských práv a možnost sankcí v případě, že jsou tato práva členskou či jakoukoli jinou zemí porušována.
Ale neděje se nic. Dle mého názoru ani nemůže. Sankcionovat Čínu? Zní to až směšně. Myslím, že jediným důsledkem by bylo, že by se Čína uzavřela světu a ukončila všechny diplomatické a obchodní styky. Je naprosto ekonomicky nezávislá, byla by životaschopná sama o sobě. Zatímco ostatní země by přišly o dovoz čínského zboží, zejména levného textilu.
Přestože bylo na Čínskou lidovou republiku uvaleno zbrojní embargo, které trvá dodnes, nezamezilo to zvěrstvům ani vykořisťování lidí.
Zaměstnanci například nemají právo stávkovat, přestože pracují často v příšerných podmínkách a za ubohý plat.
Problémem Číny se stala také ekologie, protože se nezavázala dodržovat kjótský protokol, dochází zde k znečistění řek, obrovským problémem je smog a kyselé deště.
Bohužel jen málo zemí se vyhradilo v rámci olympijských her proti Číně jako hostující zemi, takže ji nadále můžeme zanechat v domnění, že si může dovolit cokoliv.
Velice mě rozčiluje fakt, že jsme proti tomu bezmocní, a že kdybychom něco podobného udělali u nás, v České republice, neskončilo by to ze strany zahraničí jen pohrožením prstem.
Ale co naděláme. Dokud zkrátka nebudeme mít dostatek arogance a ekonomických prostředků, musíme zůstat dbalí psaných i nepsaných zákonů.
A to je dobře.
Autor SophieGreen, 15.04.2008
Přečteno 349x
Tipy 1
Poslední tipující: Petbab
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Co na to říct? Porušují se lidská práva, mučí se zvířata, zabíjejí se kojenci, porušjí se ekologické normy. Bylo to tady, je to tady a vždy bude. U Číny je to pouze viditelnější.

Jak říkají ostatní komentátoři, je to prostě o penězích. Sport už dávno není sport, ale doping, sázky a obrovské nepředstavitelné sumy peněz.

15.04.2008 21:37:00 | Hippy

Daniel:
Co se týče víry, jsme na různých cestách, ale v oblasti politiky (nejen u téhle úvahy) mi vždycky mluvíš z "duše". ;)

15.04.2008 14:39:00 | Dao de

Hm... budu tě trochu buzerovat za neznalosti:

1. Čína není ekonomicky nezávislá a naopak je závislá na dovozu surovin a na odbytu svého zboží. Kdyby se Čína uzavřela, tak by se taky uzavřely její odbytiště.

2. Kjótský protokol nepodepsalo ani USA a taky ho nedodržují. A mimochodem USA vypouští do ovzduší 2x tolik CO2 než Čína...

3. V Číně je pácháno bezpráví... To jistě ano, ale v USA se také konala olympiáda a přitom země práškovala Vietnam bojovými plyny zakázanými ženevskou konvencí. V dalších letech zase provedla invazi v Panamě. Stejně tak dneska prakticky všechny "vyspělé" země válčí v iráku a Avganistánu. Kdo tedy víc porušuje lidská práva?
Staří Řekové, když dělali olympijské hry, tak přerušili všechny války. A když je nemohli přerušit, tak nedělali olympiádu.

4. Kdybychom opravdu dodržovali olympijsou chartu, tak by se olympiáda musela konat v Republice Kiribati v Tichomoří a soupeřila by tam tak Jamaika s Papuou.

Bylo by už načase říct zcela jasně, že olympiáda už dávno není o sportu, ale o penězích a v zájmu peněz je možné cokoliv...

15.04.2008 13:33:00 | Daniel S.

Je to jako v každé jiné zemi, stovka politiků řídí zemi.
Zanedlouho se tam chystám a moc se tam těším. Je mi jedno jaký je tam systém, krása této země má své kouzlo a prostí lidí jsou prostě prostí lidé, žádní komunisté ;)
Neměli bychom odsuzovat Čínu jako celek, za situaci, která tam panuje mohou stovky lidí ve vládě a bohužel jejich mizerná práce se nutně dle Tao Te Ťing přenáší na nižší vrstvy, naštěstí ne na všechny. ;)
Případná změna bude asi dlouhodobějšího charakteru. Jediným pozitivem systému je to, že alespoň trochu zůstane jako trochu z jiného světa, žádné západní vymoženosti (krom měst) a to má své kouzlo.

15.04.2008 11:56:00 | Dao de

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí