Radar, hurááá

Radar, hurááá

Anotace: ***

Polemika kolem radaru je natolik závažná, že nemohu zůstat se svým názorem stranou. Nastíním několik důvodů, proč se mi jeví jeho umístění na našem území jako pošetilé, zbytečné, ba co víc: vulgární, militantní a arogantní.

Nejsem přítelem okultismu, natož numerologie, nicméně ty osmičky na konci několika přelomových letopočtů - 1938 - 1968 - 2008 - jsou zarážející a nabízí se několik otázek:

- Potřebují si USA pouze vyznačit nové území svého vlivu?
- Jsme úložiště zastaralých amerických technologií?
- Potřebujeme do integrující se Evropy vrážet klíny?
- Jsme tou pověstnou pátou kolonou USA?
- Má současná vláda mandát rozhodnout o takto zásadní věci proti vůli občanů?
- Zvýší toto zařízení bezpečnost našich občanů?
- Má Írán opravdu tak nebezpečné zbraně? Chce vůbec nějaká země rozpoutat válku? Kromě USA, samozřejmě.

Na některé zkusím odpovědět po svém. Předesílám, že do Ameriky se už asi nikdy nepodívám (tato poznámka je určena síťové kontrole agentury FBI).

Při letmém pohledu do dějin nemáme ty nejlepší zkušenosti s pobytem cizích vojsk na našem území. A nezáleží na tom, zda ten pobyt byl vítaný nebo násilný. Neboť kterýkoliv vítěz nebo protektor (a ten rozhodně píše dějiny) si umí najít tu nepočetnou skupinku politiků, ať už zkorumpovaných nebo slepě věřících v potřebnou ideu, která mu ochotně pobyt tzv. zlegalizuje (známé jsou zvací dopisy - má je na stole úřad pro vyšetřování zločinů komunismu). Veřejnosti se nakuká ledacos, týmy psychologů, analitiků a sociologů pracují na plné obrátky. I za vydatné pomoci většiny masmédií. Jenže tentokrát se američané pletou. Naše veřejnost za téměř dvacet let po převratu chce uvažovat demokraticky a svobodně ze své vůle. Že to vládu nezajímá, to je věc vlády, občan jí to spočítá u dalších voleb. Vtírá se paralera z dob nedávných: Když o všem rozhodovaly stranické sekretariáty, bylo to špatné. Teď o všem rozhoduje opět hrstka vyvolených a je to dobře? Zahrávání si s trpělivostí občana je nebezpečné, po jeho neblahých zkušenostech s totalitními režimy přímo hazard.

Zde je čas na podotázku: zda pan Kocáb vyrukuje s odsunem cizích vojsk jako po roce devadesát, kdy stála na jeho straně většina národa.

Samozřejmě, že načasování podpisu smlouvy na dobu rok po volbách, je každému jasné, předem domluvené a okaté. Nevzpomínám si, že by v některém volebním programu ODS, lidovců, či zelených stálo něco o základně USA v Brdech nebo kdekoliv jinde na našem území. Nikdo nebude chtít sesadit tak vratkou vládu a jít do předčasných voleb. A tři roky do dalších? To už radar bude stát a problematika vyšumí počesku do ztracena. Zajímaví jsou v tomhle ohledu zelení. Proti americkému zařízení jsou shodně všechny evropské strany zeleného charakteru, jen ta česká jaksi ne (její knížecí ministr smlouvu dokonce podepsal). Proč? Nabízí se vskutku prosté vysvětlení: Není na celém světě strana, která má ve vládě jen o dvě křesla méně než v parlamentu. S touto disproporpční matematikou budou s ODS souhlasit absolutně se vším. Když Otec-zakladatel řekne, že globální oteplování je mýtus, zelení sklapnou krovky a postaví se bok po boku svým spolubojovníkům, jak za starých dobrých časů Národní fronty. (Ideální čas vytáhnout na světlo výstavbu dalších bloků jaderných elektráren. Pochopitelně se mihla tiskem zpráva expertní komise akademie věd s tímto tématem.)

Otázka na nebezpečné rakety z Iránu je směšná, i školák ví, že tzv. teroristické režimy pracují v nových podmínkách naprosto nevojensky, přesto velmi účinně. O tom by přeci američané měli vědět nejlépe, když jim před několika léty hrstka fousáčů s nožíky zbourala několik výškových budov v centru Nového Yorku.

Škodlivost zastaralé technologie, které se spojené státy spíš hodlají zbavit, a tuto příležitost braly všemi deseti, to přenechám odborníkům. Do Znojma snad vlny a záření nedoletí s takovou intenzitou. Jde především o značkování území, kde se projeví vliv staronové koloniální velmoci po oslabeném Rusku a teprve v počátcích expandující Číny. Rychle obsadit a držet, laciné heslo, leč velmi pragmatické. Nechutné v tomhle případě je, že USA (a jejich vazalové z řad českých politických špiček) ke své propagandě taktně využily rok pětačtyřicet, kdy v západních Čechách osvobodily pár vesnic a jedno větší město. Takže jim musíme být donekonečna zavázáni, jak se nám to nelíbilo v případě Rusů. Ten radar určitě není nejmodernější věc, co má tahle superarmáda k dispozici. Je to šrot z Marshallových ostrovů, de facto takový tréninkový glóbus smrti pro akrobatické jezdce na motocyklech. Přeci kdyby Rusko spustilo raketonádu svých tisíce a tisíce střel, žádný radar nemá šanci. Ano, žádný Írán, Severní Korea, ale Rusko. Co si budem nalhávat, to je hlavní nepřítel USA.

Tím jsem došel k skoro zásadnímu závěru: Éra nové železné opony započala 8.7.2008 v Praze. Je škoda, že protentokrát jsme na špatné straně. Je taky škoda, že se nedožijem ustavení parlamentní vyšetřovací komise, zkoumající důvody a pohnutky tehdejší vládní garnitury pro opětné rozpoutání závodů ve zbrojení, vedoucích k další světové...
Autor weitinger, 10.07.2008
Přečteno 295x
Tipy 2
Poslední tipující: Dao de
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jo,říkáš to poměrně přesně... Osvobodili pár vesnic a jedno větší město a od té doby jsou to naši mesiášové, kteří bohužel nepřišli ani v roce 1948, ani v roce 1968, nakvartýrují se sem až v roce 2008 a až v roce 2018 něco začne, tak budou na druhé straně atlantiku lomit rukama a vysílat zprávy z rozstřílené Prahy...

Pevně doufám, že na lampách alespoň budou jako první viset Schwarzenberg a Topolánek...

10.07.2008 08:13:00 | Daniel S.

plně souhlasím, hezky napsáno
z této situace je mi smutno, nejsmutnější je to, že jsme se prodali. Je to jen o penězích o ničem jiném.
Výstavba této hovadiny nepřispěje k míru, ale pomůže k podezřívavosti a zbrojení mezi státy. Mír, ten skutečný mír tu nebyl, není a nikdy nebude. Státy zbrojí kvůli obraně a dokud tu budou zbraně, mír tu nikdy nebude.
Nebem lítají tisíce vln, ze satelitů, televizních vysílačů, mobilů a rádií. Věřím tomu, že jednou z důležitých příčin rozvětu rakoviny v posledních letech jsou právě tyto vlny, které působí na lidské tělo. To si člověk uvědomí, pokud se na všechno podívá komplexně. Všechno se vším souvisí, provázanost všeho se vším je jasná. Další zdroj záření tedy rozhodně nepomůže ke zlepšení zdraví, spíše naopak.
Co s tím naděláme? Nic, bohužel, peníze jsou dnes více, než zdraví a bezpečí nás všech.

10.07.2008 08:01:00 | Dao de

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí