Mluvky v naší politice

Mluvky v naší politice

Anotace: Moje práce na slohovku. Tak snad to bude dobré.

Čím dál častěji si všímám, jak strašně primitivní máme vládu. A teď nechci mluvit o jejich vládě, nýbrž o způsobu vystupování. Myslím si, že nejsem jediná, která má své mínění o lidech, kteří naši zemi mezinárodně zastupují.
Podle mého názoru jsou naši politici pouze zkorumpovaní, bezmyšlenkovití tvorové, bez vlastních názorů a myšlenek. Do svých funkcí byli dosazeni „z přátelství“, aniž by měli dostatečné zkušenosti nebo nedej bože vzdělání.
Ale to by bylo na dlouho. Spíš bychom se my, jako občané, měli zaobírat tím, jak poslanci zastupují svůj lid nejen v zahraničí, ale i v naší domovině.
Když si zapnu večerní televizní noviny, obvykle se to neobejde bez pohoršených slov. Na jaké téma? Krom vražd a podobných zločinů je to politika. Ale já se nehrozím toho, co dělají, ale jak se chovají. Vždyť polovina neumí mluvit a druhá nemá o problémech, které řeší, ani páru.
Dle mně je nejhorší, když český ministr nebo jiný politik, který se často ukazuje na veřejnosti a hodně komunikuje s médii, neumí ani plynule mluvit. Právě narážím na pana ministra zahraničí, který mě svou česko-německou mluvou velice znervózňuje. Je pravda, že v zahraničí jistě nemá problém se dorozumět, ale je v Čechách a měl by především umět česky. A co teprve pan prezident, jehož protahované slabiky při jakémkoliv proslovu uspí nejednoho z nás. V tu chvíli by se měl český lid stydět.
Dále je tu výstup poslankyně SZ, která se před mnoha tisíci lidmi veřejně zostudila svou neznalostí problému topení biomasou. Věřte, že mi bylo trapně jako nikdy v životě. Žena, která prosazuje něco, o čem ani neví, co vlastně znamená. To není jenom její ostuda, ale nás všech.
Jaké je mé řešení? Prosté. Změnit vládu, kompletně. Brát lidi podle jejich vystupování, zkušeností, názorů a nápadů. Nejenom podle prázdných slov a slibů. Slib dokáže dát každý. Ale splnit ho je velký čin.
Věřím, že tento názor nesdílím sama a že i mezi námi dětmi je mnoho takových, kterým to vadí stejně jako mně. A já s tím souhlasím. Protože země bez dobré vlády je poloviční zemí.
Autor Zuz, 22.04.2009
Přečteno 424x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

No ono totiž jde o to, že my - a lidi zhruba do třicítky - jsme nezodpovědné, médii ovlivněné děti, kterým by se mělo zakázat volit. Lidi od třiceti dejme tomu do šedesáti - ti jsou politikou znechucení stejně, jak to vyplívá z tvé úvahy, takže volit nechodí. No a od šedesáti víš? Dáme vám "sociální jistoty" a dvacet korun k penzi navíc a vy nám na oplátku dáte svůj hlas...
Vyměň vládu a bude to za rok, dva lautr to samý.
Zbytečně opakuju, že by to chtělo trochu upravit kompozici a rozvinout myšlenky, ale jinak to stálo za přečtení. :)

08.12.2009 15:57:00 | Mirime

U tvého komentáře jsem se vážně musela zasmát :-D Díky moc :-)

08.12.2009 14:29:00 | Zuz

hodnotit obsah nebudu. jen bych rád vypíchl nehomogenitu tvého "slohu" - bylo to velice rychlé a neuspořádané, ale myslím, že se to naučíš...ostatně já sám vlastně ještě tyhle chyb stále dělám, ačkoli v některých mých dílech, na která jsem opravdu hrdý, jsem to důsledně eliminoval a myšlenky barvil a natahoval, rozvíjel a větvil. určitě si třeba můžeš přečístPoznámky k současnému individualismu a postmoderní mutaci hodnot společnosti....ale je to dlouhé, tak jak chceš

15.06.2009 09:29:00 | 11477

Navíc zapomínáš, že oni se svých koryt nepustí... to by asi musela proběhnout další defenestrace :)

01.06.2009 12:38:00 | Manik

Na toto nařčení musím reagovat. Co se ministra zahraničí týče, je chválihodné, že umí pěti jazyky a tudíž se umí jako ministr zahraničí domluvit. Trapné spíše je, když pan Klaus nerozumí co mu říká pan Baroso. Klaus je mi u prdele, páč prezident podle české ústavy je pouze symbolická loutka bez moci. Politika je především o taktice, a s¨liby sou její součástí, tak to je a tak to i bude...Jinak můžu namítnout, nelíbí se Vám to, volte někoho jiného nebo sami kandidujte. Ty lidi co tam sedí mají nejvyšší vzdělání, které míti mohou...Každý z nich rozumí jenom své oblasti, nemůže každý umět všechno, čili kdo je v rozpočtovém výboru PS tak nebude rozumět zemědělství...zkrátka zkuste si tam být sami, pro peníze to ti lidé nedělají, jako právníci což sou skoro všichni by si vydělali šestkrát tolik...

14.05.2009 13:33:00 | Mrázek

Tvoje řešení je opravdu velmi prosté - a to dokonce tak, že je až nerealizovatelné. Který normální, chytrý, vzdělaný člověk půjde do české politiky? Nikdo, protože všichni tito už budou dávno v zahraničí! Proč by se tu měl kdo zdržovat? ČR by teď nejvíc pomohlo, kdyby se stala třeba kolonií Británie, nebo Francie, nebo nějaké jiné vyspělé západní země. Ale to je bohužel v nedohlednu:)

09.05.2009 13:01:00 | Alžběta.

svatá pravda ;)

08.05.2009 07:48:00 | Lola Black

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí