Krize české politiky?

Krize české politiky?

Anotace: (Nepoviný)sloh, který nám zadala naše češtináčka. Téma vydala MF Dnes-studenti píší noviny. Je to něco mezi úvahou na tohle téma a zápornou kritikou..

KRIZE ČESKÉ POLITIKY?

Ve své podstatě by tato věta měla být na konci s vykřičníkem ( a nejen s jedním) namísto otazníku. Všichni denno denně slýcháme o tom, jak někdo někoho podplatil nebo jak nějaký z politiků přidal další výstavní kus do jejich dobře osvojených a bohužel už i proslulých skandálů. Možná je to všechno způsobeno tím, jaké typy lidí tohle zaměstnání láká.Co si budeme nalhávat : politika láká převážně ty, kteří to dělají jen kvůli penězům a ne proto, aby nastolili pořádek,změnili chaos, který tu je a snažili se o to, aby občané české republiky měli co nejlehčí život. Všichni se honíme za penězi, ale všeho s mírou, že? A myslím si,že i kdyby se do politiky dostal člověk, který by měl v úmysl proti tomuhle všemu bojovat, stejně by nic nenadělal. Buď by to moc daleko nedotáhl a nebo by se z něho stal jeden z mnoha. Jeden v davu, který si“ hrabe jen na svém písečku“. A co s tím vším dělat? Asi nic. Aby se dalo něco změnit musel by se každý člen vlády zamyslet sám nad sebou, a pak svět měnit k lepšímu.
Mohli by třeba začít s tím, že by každý z nich věnoval ze svého platu nejméně třetinu na charitu či jí podobné organizace. Alespoň něco by se v České republice pohnulo k lepším zítřkům. Jenže přepychový a pohodlný život je většině z nich daleko přednější.
Další věc, která mě na Česku zaráží je ta, že se pokaždé vtírá do přízně nějaké mocné země. Pojďme se třeba ohlédnout o pár roků nazpět, kdy naše země „šla ruku v ruce“ s SSSR. Rusko pro nás bylo největším vzorem, který všechno uměl, všechno věděl a všechno co udělal nemělo chybu. Vztah „My“ a Amerika se od toho předchozí s Ruskem moc neliší . Bereme si ji za největší z největších vzorů,povinně se učíme anglicky, jako předtím rusky a doslova tu vypuklo šílenství, ovšem tentokrát převzaté z Ameriky. Nějak moc náhod najednou, nemyslíte?Podívejte jak to dopadlo předtím a raději nechci myslet, jak tohle všechno dopadne teď. Je to jen další z výplodů mé pesimistické fantazie nebo jen teorie toho, co se doopravdy někdy v budoucnu stane? Zjednodušený model toho, co by se dělo je jako pohádka o Červené Karkulce bez dobrého konce. Karkulka by byla český lid, babičku bych přirovnala k naší politice ( babičku nechci v žádném případě nějak urazit, to bych si nedovolila) a vlk by byla v tohle případě Amerika. A jak je to v té pohádce dál? Pokud se nemýlím vlk „slupne“ babičku, počká si na Karkulku a tu chce taky sníst. V klasické pohádce se objeví myslivec, vlkovi rozpárá břicho a babičku zachrání,ale jak jsem řekla, ta moje pohádka je trochu pozměněná.Tady se žádný myslivec neobjeví, babičku nikdo z vlkova břicha nevypáře a vlk, když dostane chuť i na Karkulku, zpapká jí i s jejím červeným čepečkem. Potom zazvoní zvonec a pohádky je konec. Myslím si, že nikomu z nás se „moje“ upravená verze téhle pohádky moc nezamlouvá, jenže co s tím?Děj pohádky změním, ale to, co nás čeká a nemine bohužel ne. Stejně tak jako se vším předchozím asi nezmůžeme udělat nic,ale vím s čím by se něco dělat dalo. Pomáhat jeden druhému, nepřehlížet bezpráví a nespravedlnost, neničit přírodu a hlavně si užívat života plnými doušky.
Autor Dullsinea, 05.10.2009
Přečteno 471x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí