Husarský kousek se v norském Oslu podařil

Husarský kousek se v norském Oslu podařil

Anotace: ---

.

LIOU SIAO-PO - LETOŠNÍ NOSITEL NOBELOVY CENY ZA MÍR

FOTA ZDE:
http://atanova-zasuvka.blog.cz/1010/doleva-nebo-doprava-cehy-nebo-hot

Čínská občanská iniciativa Charta 08 žádá dodržování lidských práv v zemi a její představitel Liou Siao-po byl loni poslán na 11 let do vězení. Tři strážci odkazu Charty 77 - Dana Němcová, Jiří Gruntorád a Rudolf Batěk - podepisovali dvě výzvy na nominaci Liou Siao-po na Nobelovu cenu za mír. Jedna byla adresovaná českým zástupcům, kteří mají právo laureáta navrhovat, druhá mířila přímo do Švédska.

Čerstvý nositel Nobelovy ceny za mír ji věnuje lidem zabitým při zásahu čínské armády na pekingském náměstí Nebeského klidu. Liou Siao-po to řekl při nedělním setkání s manželkou, která ho ve vězení navštívila. Opoziční předák, který si odpykává jedenáctiletý trest za rozvracení státní moci, získal ocenění za dlouhodobý nenásilný boj za demokratizaci čínské společnosti.

Ve světě se čím dál víc ozývají hlasy žádající Liouovo okamžité propuštění. Liouův boj za lidská práva ocenila tajwanská opozice. Francie i Německo už požádaly Čínské úřady ať okamžitě politického vězně propustí, a každým dnem se přidávají další státy.

Navzdory mezinárodnímu tlaku to zatím ale vypadá, že Liouovi Nobelova cena za mír z vězení nepomůže. Čína disidentovo vítězství označila za obscéní a s Norskem zmrazila mezinárodní vztahy. Stále také není jasné, zda bude umožněno si v prosinci cenu převzít.

(Použito více zdrojů)

Charta 08 přeložena do češtiny ZDE:
http://denikreferendum.cz/clanek/684-charta-2008
Autor Aťan, 16.10.2010
Přečteno 325x
Tipy 3
Poslední tipující: pamp_elka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

....přispěla bych s obvyklou duchaplností /:o) nech si mne uvozovkují jiní!/ -- ale mám tolik práce na zvyšování HDP, že mně nezbejvá energie............:o)

Já doufám, že číňané časem mezilidsky vyměknou, ale myslím, že tisíciletá tradice konfucianismu - konfucionismu ---- no však on si to někdo najde na wiki -- k tomu moc vhodné podhoubí neposkytuje; a o tom to možná je...

17.10.2010 15:00:00 | pamp_elka

Sio, já vím, Kuba, Severní Korea atd... ale když už jsem se tady dvakrát otřel o Čínu, tak jsem si udělal maličkou trilogii.

16.10.2010 23:07:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí