Veteráni, zavzpomínáme na listopad 89?

Veteráni, zavzpomínáme na listopad 89?

Anotace: Možná bychom, my postarší, mohli zlehka v komentech omládnout o 21 let :-)

.

Vzpomínám spíš na den poté - 18. listopad 1989. Hrál jsem v bydžovské kapele Kuličky a měli jsme vystoupení v semaforském Jonáš-klubu společně s Dášou Andrtovou-Voňkovou (s doprovodem Radima Hladíka), Jiřím Dědečkem (který mě chtěl podle opít) a Janem Burianem. Koncert zdárně probíhal a na jeviště vlezl Jiří Černý, novinář a hudební publicista - ohlásil konec produkce. Prý se všude po Praze přestalo hrát, divadla taky, a budeme si s diváky povídat o tom, co se stalo na Národní třídě.

Říkalo se lecos, ale mně se vybavuje hlavně jedna uslzená holka. Přihlásila se, že její přítel je „bílá helma“, policajt, který se podílel na mlácení lidí, lituje toho a ona má o něho strach.

Jestli jsme v Jonáš-klubu pro tu holku vymysleli nějakou chytrou radu, to už si nevzpomenu. Spíš nevymysleli, troufám si tvrdit. Víc jsme mysleli na ty pomlácené, a hlavně na komunisty.

Ale co vím s jistotou - holce jsme za její odvahu zatleskali.
Autor Aťan, 17.11.2010
Přečteno 544x
Tipy 11
Poslední tipující: umělec2, Hannazka, Yendas, Iv, hašlerka, ewon
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vzpomínat a nezapomínat!

22.11.2010 22:44:00 | umělec2

...tak já ještě přihodím jednu do mlýnku.

Pracoval jsem v tiskárně na výrobě okresních a krajských novin, mj. deníku Pochodeň. Tenkrát to byly všechno komunistické plátky, to dá rozum. Půl roku před tím, než to prasklo, volali mě k řediteli. Seděl tam mladej StBák a ředitel bílej jako stěna, nevěděl že má v podniku signatáře Charty 77... a víte co? Já to hodím do úvah, protože to, myslím si, nemá špatnou pointu.

20.11.2010 10:20:00 | Aťan

Před chvílí jsem viděl na TV2 Jaroslava Šabatu s Petrem Cibulkou, jak si "listopad" vysvětlují v Brně na lavičce. Síííla! :-))) Péťa je furt stejnej a já mu fandím, ...i když jeho chování u mnohých vyvolává spíš averzi, v podstatě měl pravdu tenkrát (v Chartě) i teď. Je to náš český "pitbull". Kdypak dostane na Hradě medajli?

18.11.2010 19:40:00 | Aťan

http://www.youtube.com/watch?v=W0Mydquf9S8

Tuhle písničku od Kryla asi všichni znáte,že jo?
Stále aktuální :-(

18.11.2010 13:43:00 | Iv

No musím se přiznat,že ještě do loňska jsem se na ten svátek těšila,páč jsem naivně celé roky doufala,že my, voliči s tím dokážeme něco udělat,ale byla jsem slepá a hluchá asi :-(
Nebo blbá spíš tedy :-o
Vždycky jsem si 17.nostalgicky připoměla tu tehdejší atmosféru a prožívala ji každý rok dokola.To bylo asi na tom to nejhezčí.
Ale když jsem konečně letos procitla do tvrdé reality,jsem od té doby dost naštvaná a včera poprvé jsem na ten svátek neměla náladu a nekoukala v tel.na 17.11.
Bohužel mne víc zaujal snímek o Einsteinovi.Ten nám připravil alespoň zajímavější budouctnost.
Když to řeknu bláznivě,stručně a jednoduše,tak naši soudruzi se akorát převlékli za monarchy.
Nenápadně :-)))
Taková novodobá monarchie no :-o

18.11.2010 13:30:00 | Iv

Paule, máš pravdu, je to smutný a zároveň k smíchu...

18.11.2010 12:47:00 | Aťan

Katpok bylo nááádherných 16, Yendasovi 15, já po 2leté pauze po rozvodu začal chodit s mou nynější ženou... doufal jsem v lepší zítřky, jako každý. :-)

18.11.2010 09:43:00 | Aťan

Zásah policajtů tehdy – to byl hnus hnusů. Když se však po 21.letech dívám na to, co nám tento zlomový okamžik přinesl dobrého a co špatného, tak se přiznám k tomu, že jsem se včera raději snažil nemyslet na to, že je „státní svátek“. Jinak ale hezky napsaná úvaha, takových holek a kluků tehdy bylo „víc“. Sice mě tehdy bylo 15, ale i tak si na vše živě pamatuji. Škoda jen toho, co se pak dělo dále...

18.11.2010 09:23:00 | Yendas

Katpok - 16? Člověk teď na to s odstupem času kouká jinak. Štve mě (a teď bylo o tom při výročí i v TV dost dokumentů), že kdo byl u moci před rokem 89, tahal za nitky i dál, jenom na ně nebylo tolik vidět. Mluvím o bankovním sektoru, správních radách všeho možnýho, lobování v parlamentu, ovlivňování soudů, policie... atd. Před zraky celého národa se rozkradlo to, co tu po komunistech ještě zbylo.

18.11.2010 08:08:00 | Aťan

Díky, veteráni a veteránky, že jste se stavili na kus řeči. :-)

Nikdy nezapomenu, jak jsem z rádia po dlooooouhé době zase slyšel Martu Kubišovou. Myslím že jsem i uronil... kurňa...

17.11.2010 17:40:00 | Aťan

Já tam 17.nebyla :-(
Ale pak už (nevím od kdy) každý den na Václaváku.
Dělala jsem za rohem,takže z práce rovnou-třepat klíčema :-)
A s trikolorou na bundě samozřejmě :-)
Hezká nostalgie.
My jsme bohužel nestávkovali-měli jsme velmi důležité poslání-ondulovat lidem hlavy :-) :-)) :-)))
Pokud by to nebylo poznat-byla jsem kadeřnice :-(
Ale když jsme měli odpolední,vedoucí nás pouštěla po jednom,v pracovní době na hoďku na Václavák.
Hodná.
A charakterní-za komoušů lezla předsedovi družstva do pr..
a vždycky když nás přišel seřvat,měla pro něj švestkové knedlíky a po sametu, hned sepsala petici a zasadila se o to aby byl zbaven funkce.Takže v 50. letech skončil jako řadový holič :-o
Ale byl to idiot,tak ho nelituju.
Jemu revoluce asi moc nepomohla :-)

17.11.2010 15:57:00 | Iv

těžko si vzpomínám, je to tolik let
bylo mi deset, dvacet, možná jen pět
a kolem nás proletěla lidská těla
zmáčená od hlavy k patě z vodního děla

ST!

17.11.2010 15:05:00 | hašlerka

já si pamatuju Havel na Hrad, ale možná to bylo několik měsíců i let jindy :-) (a pak Hašek na hrad a to bylo taky někdy jinkdy)

17.11.2010 14:53:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí