Česká "demokracie"

Česká "demokracie"

Anotace: "Demokracie rozkvétá, byť s kosmetickou vadou, ti kteří kradli po léta, dnes dvojnásobně kradou..." Snad není nutno říct, kdo toto vymyslel(pro ty co nevědí, byl to nejlepší a nejupřímnější český disident Karel Kryl!)

Původně jsem neměl v plánu nic takovéhoto sepsat, avšak přiměla mě k tomu současná politická a ekonomická situace v ČR a prostě pocit něco říct do světa.

Češi si tradičně pojem "demokracie" a "tržní hospodářství" vyložili vcelku po svém a podle toho to také dopadlo, ale začněme po pořadě, aneb kde nastala první chyba, či spíše zločin.

Listopad 89 - soudružský puč.
V listopadu 1989 a v celém roce 89 národy východní a střední Evropy s radostí procitli do nové éry bez komunistické vlády státostrany, bez tajné policie, teroru a prověrek. Procitli, ale do bludu a naprosté iluze, leč ti odvážnější a chápavější včetně skvělého Karla K. brzy pochopili iluzy a prošli deziluzí.
Listopad 89 byl pro Čechy a Slováky měsícem revoluce, měsícem kdy vyšli do ulic a cinkali klíčemi. Pro soudruhy z KSČ to byl měsíc ukvapeného převlékání kabátů, pálení stranických knížek, připravování na to stát se bankéři, průmyslníky, soudci, armádními důstojníky a dalšími vrcholnými představiteli státní správy a jednotlivých politických partají. Puč organizovaný nejvyšším vedením KSČ a provedený záložními kádry KSČ(hlavně Charta 77 a Nezávislé studentské hnutí, viz Miroslav Dolejší Analýza listopadu 1989), se stal pro drtivou většinu obyvatel krásným snem, ze kterého se, ale brzy probudili.
Komunistická strana nebyla zakázána. Logický důsledek toho, že komunističtí předáci dosadili k moci Havla a zajistili mu pozici presidenta(což ostatně udělali i u Václava Klause, soudruha prognostika z ČSAV, který se pak jako poděkování nechal vyfotit se soudruhem Grebeníčkem v Lánech). Nadále funguje jako klub-obstarožních-nostalgiků-a-snílků proti němuž bojují nejen někdejší disidenti a političtí odpůrci komunistického režimu, ale i samotní soudruzi z KSČ.
Otázka je nasnadě, čím to je? Tím, že KSČ nikdy nezanikla, pouze se transformovala v nové politické strany - zejména ČSSD a ODS a také klasicky vždy servilní černopr*elníky KDU-ČSL(dnes TOP09).

"Demokracie rozkvétá..."
K 1. 1. 1993 došlo k rozdělení ČSFR na ČR a SR při majetkovém poměru 2:1 ve prospěch ČR. Vznikla tak úplně nová éra pro naše národy. Slováci se osamostatnili, prošli politickou demokratizací a dostali se na vyšší kulturní a politickou úroveň, kabátníkům často přistřihli křidélka a měli pokoj. Češi to neučinili, ostatně to ani s 1 miliónem bývalých členů KSČ dost dobře nešlo(na Slovensku bylo cca. 250 000 komunistů).
Demokracie započala krásně - mnozí disidenti byli odklizeni do ústraní, Karel Kryl byl znova cenzurován a jeho písně nepohodlné dnešnímu režimu také a "demokratizační" proces dosáhl obrovských absurdit. Jeden příklad za všechny, který se stal ještě před rozdělením ČSFR a nad, kterým jsme jen nevěřícně kroutil hlavou je událost z roku 1992, kdy byla jmenována skupina nových 6 magistrů(většinou bývalých členů KSČ) do soudcovských pozic. Kromě oněch soudců a kromě oficiálního potvrzení si, ale nikdo na žádné jmenování nevzpomíná(ani tehdejší president Havel, ani tehdejší premiér Stráský si nepamatují, že by někoho jmenovali...) - tito soudci nikdy nebyli platně soudci a tudíž všechny případy, které soudili a že šlo o NĚJAKÉ PŘÍPADY(Kájínek i Pitr!!!) byli de iure i de facto nelegální a nepravomocné. Justiční mafie z řad KSČ, aneb tsechische demokracie v praxi.

"...byť s kosmetickou vadou, ti kteří kradli po léta dnes dvojnásobně kradou".
Nastala éra ekonomické reformy - přechod od zkostnatělého a tvrdého státního plánování(nejtvrdší v komunistických zemích mimo SSSR a diktatury albánského typu) k liberální tržní ekonomice... českého typu. A samozřejmě jako poturčelí horší Turka jsme do toho šli hrrr frrr a provedli divokou kuponovou privatizaci jejímž výsledkem bylo kompletní zdecimování české ekonomiky(toho mála co ještě komunisté nezničili) a ekonomická devastace českého národa. Divoká privatizace, plně v režii a organizaci bývalých členů Prognostického ústavu Československé akademie věd, tedy elitního komunistické politicko-ekonomického orgánu, byla jedním jediným obrovským podvodem vykonaným Klausem("elitní" prognostik, který měl dovoleno cestovat na Západ, přednášet tam o socialistické i tržní ekonomice a kdykoliv se vrátit, zatímco tisíce jiných lidí umírali na hranicích a jejich rodiny byli za emigraci terorizovaný režimem...) a soudruhem Dušanem Třískou(bývalým aktivním agentem StB). Dalším byl známý tunelář Motoinvestu soudruh Jan Dienstl(také bývalý agent StB). Všichni tito soudruzi začali éru zadlužování, ve které pokračovali vítězoslavně socani, potom Topolánkova, na zadlužování navazující Fischerova vláda a také "koalice rozpočtové odpovědnosti" jejíž ministr financí, ještě jako úředník na ministerstvu obrany promrhal desítky miliónů korun z kapes daňových poplatníků na zakázky od svých známých. Klausova vláda se pokusila dluh smazat tím, že z našich důchodů sebrala 36 miliard korun a vydala je na zaplacení dluhu(ke Klausově nemilému překvapení ovšem stejně v roce jeho odstupu už byl dluh ČR 130 miliard Kč). Socanské vlády se ani nesnažili pokrytecky předstírat, že s tím něco dělají a lidi oblbovali. Topolánek nezačal žádné ekonomické reformy, ani nemusel, dle vyjádření tehdejšího ministra práce a sociálních věcí Petra Nečase byl důchodový systém úspěšně stabilizován a ČR bude až do roku 2035 dávat na důchody méně(v %HDP) než ostatní země Vyšegrádské čtyřky a dle jeho vyjádření bude nutnost důchodové reformy na pořadu dne, až někdy na přelomu 21. a 22. století. Fischerova vláda poté dělala, že něco dělá, i když ve skutečnosti nic nedělala(jediné co jí lze přičíst k dobru byl úspěšný boj proti neonacistům). "Koalice rozpočtové odpovědnosti" nyní chystá něco čím si ani Klaus a ani socani ještě nedovolili ožebračit lidi a to naprosto nesmyslnou, špatně(snad cíleně špatně!) koncipovanou a idiotsky organizovanou, ale hlavně NAPROSTO ZBYTEČNOU důchodovou reformu, která není ničím jiným než celonárodním tunelem. Pro ilustraci úspěšnosti "opt-out" důchodové reformy - Maďarsko, které tuto reformu provedlo se ocitlo v takové situaci, že od loňského prosince soustavně předsvědčuje své obyvatele, aby přestali spořit v soukromých penzijních fondech, protože se finance z toho hroutí(Maďarská vláda je profilována jako liberální pravice a přesto se bije proti soukromému spoření na důchody, které ovšem sama pomáhala vytvořit).

Důchodová reformy, škrty a skutečná cesta z dluhů...
Důchodová reforma sama o sobě je špatně koncipována a to i za špatných podmínek(české soukromé penzijní fondy obecně jsou málo efektivní a výdělkové a mají mnoho finančních problémů a rizik...). Podle propočtů si má člověk, aby měl slušný důchod, šetřit každý měsíc 3 000 Kč, po dobu 30 let(při tomto nastavení bude mít člověk důchod 13 000 Kč měsíčně na dobu 6 let). Průměrný plat v ČR je 23 000 Kč, reálný průměrný plat bez vrstev s příjmy pod 5 000 Kč a bez vrstev s příjmy nad 150 000 Kč je ovšem pouhých 15 000 Kč! Chci vidět člověka, který dokáže žít s 12 000 Kč(a to mluvím o samotném člověku, nikoliv o rodině, které nedostávají přídavky na děti kvůli některým "ekonomicky vysoce efektivním", "poctivým" a "pracovitým" spoluobčanům), aby si mohl šetřit na důchod.
Dalším problémem důchodové reformy je neexistence pojistky proti krachu penzijního fondu. Na konci ledna 2011 ohlásil nejstarší soukromý penzijní fond, britský Equitable Life(založen 1762), krach. S tímto krachem přišel milión osob, které si zde spořili o 3/4 svých úspor a více než půl miliónu přišlo o VEŠKERÉ ÚSPORY! Osobně chci žít život tak, abych věděl, že na stáří budu zajištěn a ne, abych se každý den s hrůzou třásl jestli můj fond zkrachuje(proto jsem se já osobně rozhodl investovat časem do zlata...).
Třetím problémem je pokrytí nákladů důchodové reformy. Náklady činí cca.50-60 miliard Kč. Z toho důvodu vláda rozhodla o zvýšení DPH a dopustila se tak nejstupidnější ekonomické chyby, jaká hraničí s úmyslným poškozováním. Vláda zvýší DPH postupně na 17.5% jednotné sazby a způsobí tak obrovský propad příjmů státu, neboť i zde zafunguje "elasticita poptávky zboží" - výsledkem bude, že v příhraničí začnou české obchody zít prázdnotou a veškeré nákupy, potraviny a potřeby českých rodin budou Made in Germany, Austria, Slovakia nebo Poland. A i pro mnohé lidi z vnitrozemí bude výhodnější jezdit do zahraničí na nákupy. Výsledkem tedy bude, že vláda nejenom, že nezvýší příjmy státní kasy, ale naopak dojde k drastickému propadu(výsledek toho, že ministrem financí je chemik...).
"Kritizuješ, ale co bys dělal ty?!"řeknete si při přečtení této úvahy.
Mohu vám klidně vyložit skutečnou cestu z dluhů, která nevede přes plošné škrtání(jak se trefně vyjádřil Tomio Okamura ve své úvaze "Stávka" z prosince loňského roku:"plošně škrtat dokáže i cvičená opice").
Základní opatření, které žádná vláda ČR nepřijme:
1. Kompletní, totální, brutální a nemilosrdný audit VŠECH VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK! 1 km silnic 1. třídy a dálnic je v ČR 10x dražší než v Německu(1 miliarda : 100 miliónům Kč za kilometr). Pavel Kohout z Národní ekonomické rady vlády se vyjádřil pro Hospodářské noviny v tom smyslu, že "Pokud by se zakázky (veřejné) lépe vypisovaly a organizovaly, ušetřené peníze by smazaly většinu schodku státního rozpočtu."-avšak v ČR je daleko větší politická vůle zadlužit(ČSSD) či zbídačit(ODS, TOP09) obyvatelstvo než skutečně řešit dluh.
2. Opustit cestu kolabujících postkomunistických států v podobě linerání(rovné) daně a jít cestou vyspělých západních demokracií v podobě silné progresivní daně - zde je problém v tom, že kdokoliv dělá daňová přiznání, bude je chtít co nejvíce "upravit", znám jen pár slušných lidí, kteří jsou v daňových přiznáních upřímní.
3. Zastavit oddlužování soukromých bank a pojišťoven, na soukromé banky a pojišťovny, které kolabují vyhlásit zestátnění a obvinit jejich management z pochybení. Zestátně banky následně privatizovat do rukou větších a efektivnějších soukromých bank a pojišťoven.
4. Zavést protikorupční opatření: majetková přiznání(o nichž se české "pravicové" strany vyjadřují jako o šikanování občanů, já o nich mluvím jako o šikanování zlodějů a podvodníků), agenta provokatéra, audity a kontroly jednání úředníků i celých úředních oddělení a jejich pravidelné obměňování.
5. Vyčistit stát od komunistů a tím nemyslím zákaz KSČM, ale vychování nové generace státních úředníků, policistů a soudců, kteří urychleně, třeba i za cenu některých problémů a nezkušenosti, nahradí sice zkušené, ale o to více zločinecké bývalé soudruhy, kteří si hrabou na svém písečku a pro své blaho ničí vše co lidé této země dají dohromady. Stávajícím problémem je, že samotní komunističtí soudci, manažeři, policisté, generálové, úředníci... podobně kazí a ničí charakter mladých a nových soudců, manažerů atd. a tím začíná nekonečný koloběh. Proto = provést prověrky ve státní správě a urychleně se snažit nahradit všechny úředníky a ostatní ve státní správě působící osoby, které před rokem 1989 byly členy KSČ, novými nezkaženými úředníky.

"...ti kteří nás týrali, dnes nás vyhazují z práce!"
Na závěr malá perlička. Podle sociologických průzkumů(jeden z nich byl uveden i v Otázkách Václava Moravce) se zjistilo, že z téměř 30% vrcholných komunistických funkcionářů z období před rokem 89 se po roce 89 stali bankéři, průmyslníci a podnikatelé(v ČR jsou v zásadě dva druhy podnikatelů, komunističtí kteří tvoří značnou část a self-made-mani, kteří si zaslouží náš obdiv a to např. výše zmíněný T. Okamura nebo pan Bernard) a z dalších 30% představitelé toho co je označováno jako "nová politická" a "nová kulturní" (j)elita.

Pro podrobnosti:
www.analyza.wz.cz
http://www.express.co.uk/posts/view/225515/Savings-scandal-hits-1m-people-
http://cs.wikipedia.org/wiki/Cenov%C3%A1_elasticita_popt%C3%A1vky
Autor Stalker, 16.04.2011
Přečteno 885x
Tipy 6
Poslední tipující: Aťan
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Šup s tebou do sekce "Oblíbení autoři".

Na blogu mám něco podobného. Sice bez modrého podkladu, ale dají se tam vložit obrázky a videa:

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1011/byl-jsem-svedkem-kradeze-stoleti-1-dil

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1011/byl-jsem-svedkem-kradeze-stoleti-2-dil

17.06.2011 14:32:00 | Aťan

Přidám vtípek:

- Ahoj, tak koho budeš volit?
- Komunisty!
- To vím, ale ze který strany?

05.05.2011 07:26:00 | Daniel S.

Nehledě k tomu, že si v komentářích moc nelibuju, tak se ani nepovažuju za vhodnou osobu, která má jako první dávat komentář k takovému článku. Proto jsem čekal na nějakého zkušeného literáckého matadora. S vyjádřením "gabkina" souhlasím. S první větou jako s faktem, s druhou jako s možným vysvětlením.
A přímo Stalkerovi: Máš přehled, ale možná jsi vtěsnal příliš mnoho témat do jednoho článku. Klidně jsi z toho mohl zkusit udělat články 2-3. Při tak širokém záběru je předpoklad, že k jednotlivým okruhům opomeneš napsat něco podstatného. Jinak závěr jako "gabkin" - pokračuj.

01.05.2011 13:48:00 | bameka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí