Znáte Jirku Skuhrovce?

Znáte Jirku Skuhrovce?

Anotace: ---

.

Na to, jak je PhDr. Ing. Jiří Skuhrovec mladý, stihl toho docela dost. V roce 2009 vystudoval ekonomii a informatiku, v současnosti pracuje jako analytik ve společnosti EEIP, podílí se na doporučeních NERVu a přednáší dějiny ekonomických teorií na FSV UK. Je spolutvůrce projektu zIndex.cz, známkujícího zadavatele veřejných zakázek. Od jara 2010 tráví nepřiměřeně mnoho času prací na zIndexu, přesvědčen že zkusit něco změnit je lepší než nadávat u piva.

zIndex monitoruje veřejné zakázky v Česku. Tento projekt založili tři doktoranti z Institutu ekonomických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy - Jiří Skuhrovec, Jana Chvalkovská a Petr Janský.

Je důležité, aby se na problémové zadavatele zakázek někdo pořád díval a tlačil jej, ať neprůhlednou praxi změní, říkají autoři databáze zIndex.

Není ani jedno ministerstvo, ze kterého by bylo možné si vzít příklad. Trojice doktorandů Institutu ekonomických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy zjistila, že ministerstva za uplynulé čtyři roky utratila na investice a nákupy více než čtvrt bilionu korun, přičemž jen necelou polovinu z této částky jde konkrétně dohledat v systému veřejných zakázek.

Česká republika má ostudu světového kalibru - LANM (listinné akcie na majitele, ...tzv. anonymní akcie). Vedle tichomořských Marshallových ostrovů (60 tis. obyvatel) a Nauru (10 tis. obyvatel), se do této kategorie řadí jediná větší země: ČESKÁ REPUBLIKA !!!

Držitel LANM není prakticky dohledatelný. Neví se proto, jestli firmy, které vyhrávají miliardové tendry, náhodou nejsou přímým majetkem politiků, kteří o vítězích tendru rozhodují. Je tedy na místě zvýšená opatrnost a snad i presumpce viny - není-li zřejmé kdo za firmou stojí, pak je oprávněné podezření ze střetu zájmů a korupce. Jelikož takové podezření je nemožné dokázat, musí mu stát předcházet - tedy nedávat peníze neprůhledným firmám.

Firmy s listinnými akciemi na majitele loni spolykaly veřejných zakázek nejméně za 8 miliard. Nejvíce peněz k nim přiteklo z Lesů ČR, Ředitelství silnic a dálnic a ČD Cargo. Plyne to ze statistiky, kterou nedávno zveřejnili na http://www.zindex.cz/

A teď vám položím vážně míněnou otázku: KDO Z VÁS SE TUTO INFORMACI DOVĚDĚL Z TELEVIZE, NOVIN NEBO RÁDIA?
____________
Věci veřejné (s ČSSD) navrhují odstranění těchto anonymních akcií a spojí s tím hlasování o (ne)důvěře vládě. Do té doby na ně média nakydají ještě hromadu hnoje.

.
Autor Aťan, 29.05.2011
Přečteno 420x
Tipy 13
Poslední tipující: ewon, CULIKATÁ, Daniel S., Duše zmítaná bouří reality, Tik, hašlerka, Zasr. romantik
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...ještě Sio & spol., bude asi dobré sledovat tento web, je čerstvý, jsou na startu:

http://verejnostprotikorupci.cz/

30.05.2011 11:15:00 | Aťan

Albert Einstein jednou měl jakýsi rozhovor s novinářem a ten ho požádal o nějakou radu pro budoucnost, nějaký odkaz budoucím generacím. Einstein se na chvíli zamyslel, pak si vzal mikrofon novinářského magneťáku a řekl do něj: "Milí potomci, jestli nebudete mnohem mnohem poctivější než jsme byli my, tak ať vás vezme čert".
No a už je to tady... :-)

30.05.2011 11:02:00 | Daniel S.

Prima, jen houšť... Sio, jestli tenhle bordel svým dětem předáme, tak jsme pěkný čuňata, asi to cítíš taky tak.

30.05.2011 10:35:00 | Aťan

...sice mám Janu, ale rád bych byl bigamista, nebo i trianglista, když to bude v orchestru ladit, no né? :-)

29.05.2011 23:17:00 | Aťan

Aťan má Janu, romantik se nevyjádřil, tak to asi zbude na mne! :-)
Jen estli bys mne fakt chtěla? :-)))

29.05.2011 23:03:00 | Tik

kluci, já se chci mít taky dobře. Nevzal by si mě někdo? :o)))

ST za vytrvalost!

29.05.2011 22:53:00 | hašlerka

Romantiku - tohle je dobrá otázka, a to myslím smrtelně vážně. Ale musíš si ji zodpovědět sám, stejně jako já, ...i ostatní.

29.05.2011 22:37:00 | Aťan

Mám strach, že mne ukazováním na takové nekalosti našich vládců nadobro otrávíš. :o))

Jsem jen prostý člověk, který je zvyklý pracovat. Dělám celý život a mám se víceméně dobře. Ne tedy, že bych se nemohl mít líp.

Poraď mi tedy, jak se mám zachovat a co mám dělat, abych se měl ještě líp a hlavně, aby se měli líp mé děti.

Bojím se, že mi jednou budou vyčítat, že jsem neudělal to, co jsem udělat mohl a měl!

29.05.2011 22:22:00 | Zasr. romantik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí