Znáte Stéphana Hessela a jeho evropský bestseller "Vzbuřte se!" ?

Znáte Stéphana Hessela a jeho evropský bestseller "Vzbuřte se!" ?

Anotace: Mám nesmělý nápad. Schází tady rubrika s názvem "ZNÁTE JE?" Nehodí se ani do reportáží, ani do úvah, a přitom by to mohla být studnice užitečných informací.

.

Určitě máte nějaké své oblíbence, anebo jste náhodou na někoho zajímavého narazili (myšleno mimo Liter). Inspiroval mě Daniel S., když navázal úvahou "Znáte Michala Pullmana?" S ostudou musím přiznat, že jsem ho neznal, v životě jsem o něm neslyšel, nic jsem od něho nečetl - ale díky Danovi jsem projel internet a Pullmana si tzv. vygoogloval.

Vůbec by mně nevadilo, kdyby se rubrika Znáte je "zvrhla" na literáckou encyklopedii, adminovi by to určitě také nevadilo, stejně tady není. :-)

_________________________

ZNÁTE STÉPHANA HESSELA?

Dvaadevadesátiletý Hessel zveřejnil vloni svůj text o třiceti stranách, který má od února do dubna již šest španělských vydání. Stala se novodobou biblí dnešních španělských demonstrací, možná evropských, kdo ví.

Francouzský originál je Indignez-vous!, španělsky pak !Indignaos!, česky !Naserte se! (můj volný překlad :).

Hessel píše zhruba o tom, že současnost je vzdálená ideálům, pro které šel bojovat do protinacistického odboje. Demokracie je zvrácená. Parlamenty a vlády neřídí společnost, nýbrž banky a nadnárodní společnosti vládnou parlamentům a vládám. Vzbuřte se! Netrpte to! Hessel vyzývá k nenásilným protestům.

________________________

Stéphane Hessel se narodil v Berlíně v roce 1917. V sedmi letech s rodinou emigroval do Francie. V roce 1941 se připojil ke generálu Charlesu de Gaulleovi v Londýně. Poté šel do Francie pomáhat s organizací odporu. Byl zajat, mučen a poslán do koncentračních táborů v Německu. Po válce pomáhal s návrhem OSN - Všeobecnou deklarací lidských práv (1948).

Foto zde:
http://atanova-zasuvka.blog.cz/1106/znate-stephana-hessela-a-jeho-bestseller-zburte-se

.
Autor Aťan, 07.06.2011
Přečteno 878x
Tipy 8
Poslední tipující: Duše zmítaná bouří reality, Zasr. romantik
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Sio, domluveno... ty budeš po nich pátrat, a já ti budu krýt záda... :-))

08.06.2011 16:55:00 | Aťan

taky jsem pro :)

08.06.2011 11:12:00 | Duše zmítaná bouří reality

Taky by se mi rubrika "Znáte je" líbila.

08.06.2011 07:04:00 | Daniel S.

mě by to taky nevadilo... říkám si, že jich tam moc nebude, ale to vůbec nevadí. (kdyby jich tam byly tisíce zaniknou v davu)

07.06.2011 23:06:00 | ewon

Ještě mi tam chybí vykřičník!

07.06.2011 22:00:00 | Zasr. romantik

Podporuji vznik rubriky - šuplíčku - "Znáte je?"

07.06.2011 21:59:00 | Zasr. romantik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí