Důvod proč se stávkovalo

Důvod proč se stávkovalo

Anotace: ...z rubriky "Znáte je?" TOMIO OKAMURA

Se stávkou odborů někdo souhlasí někdo nesouhlasí, každý z nás by se měl ovšem zamyslet nad pravým důvodem stávky. Tím rozhodně není jen protest proti nízkým platům. Hlavní důvod přece je, že stávkující nevidí rozumné důvody pro jejich snižování. Argumenty a fakta, která zazní nížeji, nejsou nová, ani objevná. Jen se zdá, že hlavně na vládě, se nad nimi nechce nikdo zamýšlet.

Je krize

Ano - ale, který z úředníků, lékařů nebo policistů ji zavinil ? Celosvětovou krizi rozpoutaly chamtivé a nepoctivé finanční ústavy a ratingové firmy. Do nepoctivých praktik byli namočeni světoví finanční hráči, někteří i s pobočkami či působností v České republice. V rámci krize se mnohé banky po celém světě dostávaly do ztrát - české pobočky jsou ale v neustálém zisku, který posílají od počátku krize mateřským společnostem do zahraničí. Češi tak mj. pokrývají ztráty způsobené jinde a jinými. Státní zaměstnanci se těžko smíří s tím, že oni budou platit za podvody v nejbohatším podnikatelském oboru.

Stát má dluhy

Ano - otázka proč je má, je na knihu. Řekněme si poctivě, že tu jsou dvě hlavní příčiny - rozkradení, v lepším případě téměř rozdávání stamiliardového majetku za vlády pravice. A neúsporné hospodaření. Neúsporné hospodaření i za vlády levice v dobách, kdy jsme mohli šetřit na zlé časy. Případně sanování škod po minulých vládách a pokračování ve "zlodějnách" u veřejných zakázek. Školníci z Uherského Hradiště stěží pochopí, proč politici, kteří figurovali u rozkrádání majetku a příjmů státu, teď chtějí náhradu škody po nich. Jejich názor má nepominutelnou logiku.

Stát musí šetřit

Ano - s tím se ztotožní každý, věřím že včetně stávkujících, ale s důrazným dovětkem - užiteční a pracující lidé by měli být o peníze obíraní až na posledním místě. Utrácení státu a veřejných institucí za nesmyslné, předražené projekty či nesmysly je bezpříkladné. Příkladů bychom našli tisíce a v řádu stovek miliard v rámci posledních dvou desítek let.

Plošně škrtat umí i cvičená opice

Problém v popularitě úspor je daný také plošnými a nepromyšlenými škrty - viditelná je snaha bezhlavě uspořit, ber kde ber. Když se spoří v moderní firmě, tak šéf nemůže dát příkaz uspořte na všem a všude tolik a tolik, bez ohledu, co se stane. První na řadě je analýza, audity stávajícího stavu, s rozborem následků budoucích úspor. Úspory nesmí ohrozit efektivitu firmy, ale naopak ji posílit. Ve světě i u nás jsou analytické firmy zaměřené na audity efektivity v komerčních i státních firmách. Pracují "zdarma" - za odměnu si berou procenta z uspořených peněz. Uspoří až 25 procent výdajů - při zachování stávajících výkonů. Proč stát - tedy ministerstva a státní orgány takové firmy neosloví a nezadají jim studie, kde a za co ušetřit? Náklady by byly nulové, finanční efekt zaručený. O plýtvání už máme kuriózní svědectví z ministerstva dopravy, kde desetitisíce měsíčně stálo jen zalévání květin. Jako kdyby úředník neměl už sílu zalít kytku na svém okně. Nesmyslných činností státu bychom našli opět tisíce. Je třeba je pojmenovat a skoncovat s nimi.

__________________________________

TOMIO OKAMURA se narodil v Tokiu, má japonské a korejské předky, ale ať se ho zeptají kdekoli ve světě na původ, prohlašuje, že je Čech. Tomio Okamura je skutečně po své mamince napůl Čech. Část dětství prožil dokonce v dětském domově a ještě před několika lety prodával v tokijském kině v malém občerstvení popcorn a colu. Dnes jeho cestovní kancelář dováží do České republiky přibližně 110 tis. turistů ročně a jako jeden z vyvolených byl nedávno představen při osobní audienci japonskému císaři jako symbol spojující Českou republiku a Japonské císařství.
Autor Aťan, 17.06.2011
Přečteno 394x
Tipy 3
Poslední tipující: Iv, Daniel S.
ikonkaKomentáře (31)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (3x)

Komentáře

Vladane: už jsem pokročil tak daleko, že vím o tvém nesouhlasu s dnešní pseudopravicí. Možná jsem tě zviklal i ve tvém názoru na Klause, ale u mého otce (dokud žil) se mi to vůbec nepodařilo.

Takže oba víme, že česká pravice i levice jsou křiváci. VV se taky moc nevyznamenaly, když vyrazily do boje s člověkem s máslem na hlavě. Amatérsky snadný terč pro mediální střelbu, i když čestní najivkové (včetně mne) věřili v jejich program. Pár lidem ve VV ale ještě stále věřím.

Takže se tě ptám, napravo prd, nalevo prd, střed nevolitelný... co s tím my dva budeme dělat?

20.06.2011 17:26:00 | Aťan

A nakonec... všiml sis Vladane, jak se s tebou blbě diskutuje a jak vlastně argumentuješ? Já řeknu, že se mi nechce dávat peníze z mých sociálních jistot, protože tam kradou. Ty na to odpovíš, že bych asi musel udělat vidlovou revoluci, abych to nějak vyřešil a to by byla totalita. Dokonce tam spekuluješ, jestli jsem hloupej nebo programově stojím o revoluci co mě vynese k (určitě neomezené) moci. Já ti na to odpovím, že nepotřebuju revoluci ani výměnu soudů, ba ani výměnu politiků, ale spokojím se s pár připravenými zákony, abych byl ochoten víc krvácet na reformách. A ty na to odpovíš, že za to nepřijetí může levice nebo co i přesto že už není 7 let u moci a pravice má pohodlnou většinu a řešíš tam, proč jsem na věc netlačil v době, kdy jsem sotva měl volební právo a tehdejší problémy se teprve pomalu rýsovaly. To je stejné jako bych tě měl obviňovat, proč jsi v roce 1985 netlačil víc na změnu režimu a že jsi proto zavinil budoucí problémy.

To už není argumentace už jen umíš jen obviňovat, obviňovat obviňovat... rychle si něco najít, i když to se zbytkem úvahy prakticky nesouvisí, rychle převést řeč na nový problém a starý opustit. Co jiného ti také zbývá. Všichni už tě znají. Pomalu ale jistě se blížíš svým profilem i vystupováním k Bhagavanovi a podobným. Tipuju ještě tak měsíc a už nebudeš nikomu stát ani za odpověď.

20.06.2011 15:36:00 | Daniel S.

A horlím tak v této době, protože v době, kdy vládla levice jsem byl ještě mladej kluk, kterej měl mlíko na bradě a nechápal ještě která bije. A tehdy jsem byl spíše pro pravici než levici - tvrdil jsem, že to zadlužování jednou špatně dopadne. Ale to jsem ještě netušil jak moc se dá zadlužovat i doprava a kolik toho tenhle stát snese.
A nevěděl jsem, že se dá zadlužení bránit pomocí ubírání těm co se nejmíň umějí bránit a naopak přidávat těm, co už mají hodně..

20.06.2011 15:26:00 | Daniel S.

Vladane, běž se laskavě podívat na stránky kohovolit a podívej se, kdo hlasoval proti tomu zákonu a kdo pro něj. A pak mel něco o tom,kdo na koho netlačil a kdo pro něj zvedl nebo nezvedl ruku.

20.06.2011 15:24:00 | Daniel S.

...sice mluvíš k Danovi, ale využiju toho, že u mne.

Za vlády soc. dem. mně to vadilo taky, ale furt jsme čekali co z toho demokraticky vyleze. Nespokojenost se projevovala, ne že ne - vždyť za jejich vlády se u nich vyměnili 3 premiéři, ministrů nepočítaje. (bylo to prd platný, jak je vidět, Cibulka to věděl hned)

20.06.2011 15:11:00 | Aťan

Vladane, levice se zastávám zřídka, ale proti anonymním akciím je v současné době ČSSD, KSČM, VV i odbory. Černý Petr je tentokrát na pravici.

20.06.2011 14:38:00 | Aťan

Já s tím souhlasím a tuhle stávku co byla,vidím jako dobrý začátek a doufám,že budou další,alespoň demonstrace,aby ti blbci nahoře věděli,že si nemůžou dělat stále co se jim zachce.

20.06.2011 12:33:00 | Iv

A Paroubka si ověř sám.

20.06.2011 11:31:00 | Daniel S.

Jo a ještě jsem zapoměl... co takhle zákon omezující imunitu? Třeba jen na půdu parlamentu? To bych taky ocenil nějakou tou osobní finační obětí na oltář skutečně nutných budoucích reforem.

20.06.2011 11:23:00 | Daniel S.

Och Vladane... co takhle kus dobré vůle od politiků třeba schválením zákona o veřejných zakázkách? Takový maličký zákoníček, který nejenže konečně dá jasná pravidla, jak zakázky vydávat, ale třeba i vydefinuje normální západní pravidla pro audit zakázky, jasně definuje že se neplatí předem, cena se nestanovuje od hodiny, ale prostě konečná a vícepráce musejí mít nové výběrové řízení. Prostě to co má celá EU dávno zavedeno, jen my ne.
Co takhle nevyměňovat soudce, ale zavést losované komise pro výběrová řízení, které by se losovaly den před zahájením otevírání obálek a pak dodržovaly konkláve? Už jsem říkal, že kupříkladu v Izraeli mají profesní komory svoje seznamy zájemců o práci ve výběrové komisi. Z nich se pak pár vylosuje a ti pak zasednou a dokud se nedohodnou, nesmějí ven. Jako porota v americe.
Na co vyměňovat politiky - stačí počkat až je policie protříbí sama. Stačí udělat pár zákonů, které nedají politikům přístup k těm penězům. Vůbec není nutné dělat nějaké velké soudní rošády. Definice korupce je již dávno provedena a uměli ji definovat už přd sto lety. Akorát zavést na to ony zákony, to by znamenalo se odstřihnout od velké sumičky a to naši šéfíčkové neradi...
Tím jsem ti také odpověděl, co jsem já. Nepotřebuju burcovat ani dav s vidlemi, ani nemám zájem o korýtko a taky nejsem blbej, abych nevěděl, co by bylo zapotřebí. Takže vysvětli svým kamarádíčkům na pravici, ať někdo z nich Nečasovi vysvětlí, že je třeba konečně přijmout ten napsaný (a dobře napsaný) ale zatím nechválený zákon o veřejných zakázkách. Pak ať pošle někoho do Izraele (Švarcenberg tam má spoustu kamarádů) aby přinesl jejich zákon o výběrových komisích a vysvětlete mu, že se to čte zprava doleva,a by to pak u nás nezvorali.
No a do třetice ať někdo jede do Německa a přiveze od nich zákon o policii a ať ho aplikují co e týče pravomocí na naše policajty... a halvně ať nezapomenou ty dlouhý a nudný pasáže o tom, co se stane, když policicsta zneužije svého postavení.
Pak by někdo mohl kouknout, proč jsou u nás stejné léky dražší než v německu a někdo by se mohl zeptat Kalouska, proč je takovej debil a zvedá spotřební daně, když pak výběr naopak klesá, protože všichni tankujou jinde.
No a nakonec by někdo mohl zajet do švédska pro zákon o střetu zájmů.
Když zaberou, může to od příštího roku platit a můžou už podle toho dělat rozpočet. Počkáme si na výsledek a pak se budeme bavit o reformách. Pak si nečas může snížit plat na úroveň Paroubka a můžeme se pustit do těch reforem.

20.06.2011 10:44:00 | Daniel S.

Jenže naše pravice - Klaus, Topolánek, Nečas, Kalousek proti tomu dělali a dělají velký kulový, ba naopak - bývalým komančům, StBákům a jiným kmotrům otevřeli vrata dokořán. Kde je schovaná, ta tvoje vysněná ideální pravice?

Stejně tak za prd stojí i naše levice, o tom žádná...

Přečti si u mě poslední úvahu - Cibulku, s Petrem souhlasím stoprocentně! Tyhle názory se moc těžko cpou do médií, je to skoro nemožný...

20.06.2011 10:33:00 | Aťan

Souhlas!!!

Na webu Veřejnost proti korupci se mně líbil tenhle názor:

"Myslím si, že po posledním vývoji událostí (např. odložení kauzy Drobil, podpora premiéra Nečase jeho návratu), je třeba veřejně vyzvat všechny ministry, kteří se považují za slušné lidi, aby z této vlády odstoupili. Ať tam zůstanou jen ti, kteří se tam drží zuby nehty a mají proto své důvody. Pak už snad zbývá jen hromadně požádat o občanství v nějakém jiném slušnějším a nezkorumpovaném státu a platit daně tam."

19.06.2011 20:41:00 | Aťan

Pánové jeden dějinný příklad... Kdysi válčila Anglie s Francií v Severní americe. Anglie chránila před francouzi svoje kolonie, kde tehdy žilo více než 1.5 milionu angličanů. Válku s vypětím sil a za obrovských nákladů nakonec vyhrála.
V Anglii zvítězil názor, že když už stateční angličtí kluci umírali v boji za ty severoamerické farmářskjé balíky, tak by ti balíci mohli zatáhnout alespoň část těch nákladů. Nejdřív jim zvedli clo a pak jim chtěli zavést daně. Velmi nízké a v porovnání s náklady na válku vlastně spravedlivé. Co na to řekli osadníci? Žádné zdanění bez zastoupení - tedy nebudou platit daně, dokud nebudou sedět v parlamentu a nebudou mít pod kontrolou, co se to za jejich penízky dělá. Anglický král nesouhlasil a výsledkem je USA.
To samé si dovoluji vyhlásit také - žádné utahování opasků bez zastoupení. Ani korunu navíc bez odstranění korupce a bez důsledné kotroly veřejnosti, co se dělá s našimi penězi. Ani korunu na vládní reformy, dokud nezmizí všichni korupčníci, zloději, Dalíčci a a Šloufíčci. Ani groš z benefitů, zdravotní péče a ničeho jiného, dokud nebude každá koruna na vládě pod takovým drobnohledem, že se nesztratí ani pěťák.
Jestli se to někomu nelíbí, založme si novou Prahu a novou republiku...

19.06.2011 20:31:00 | Daniel S.

Vladan:
Víš Vladane, aby si u nás v chodosu lidi byli ochotni nechat snížit plat, tak to nebylo jen proto, že by jinak vyhodili 20% lidí. Naši majitelé, když s tím tenkrát přišli, tak přišli také s tím, že si nekoupí nová referentská auta, která předtím obměňovali pravidelně co 4 roky. Dále si zrušili dividendy. Dále si zrušili odměny a prémie, brali jen svůj základ. Celkově jim jejich měsíční příjem klesl o víc jak 40%. Samozřejmě pořád dál brali silně nadstandartní peníze, ale to, že nakonec u nás proběhlo jednání s odbory hladce, byla zásluha především tohoto příkladu. Jo a navíc prohlásili, že si nezvýší své platy do doby, než se všechno do posledního puntíku nevrátí do předkrizového času. Takže zatímco já už zase beru svojí starou výplatu, páni ředitelé ještě ne a to proto, že ještě nemáme zpátky benefit týdne dovolené navíc. To prý až příští rok, až se splatí půjčky... To jsou podle mě frajeři.

Troufám si říct, že kdyby naši páni politikové vystoupili buď v předchozí vládě za Topolánka nebo teď za Nečase s tím, ež se musí šetřit a snížili by si peníze tak jako naši ředitelé a stejně by přistoupili i ke svým ostatním benefitům - například že by si třeba poslanci odhlasovali pouze průměrnou mzdu, tak dneska nebyla žádná stávka.
Ale takhle? Národ musí šetřit, ale v parlamendu se projednává poslanecký plat 230000 Kč... ne že by prošel, ale pak zjistíme, že na tohle všechno má poslanec v náhradách nárok i dneska... O ministrech ani nemluvím.. o korupci ani nemluvím... Zdá se že to se státem není tak zlé, když naše politické špičky šetřit nemusí.
Jo a mezi námi - podnikatel hajzl se od podnikatel poctivce pozná právě tak, že za krize šetří nejvíc na sobě, aby dával ten nejlepší příklad. Politik poctivec se od politika hajzla pozná také tak, že se vzdá všech odměn, všech benefitů a když musí šetřit zaměstnanci státu, tak on musí šetřit nejvíc...
Jo a mezi námi... víš kdo v poslanecké sněmovně bere nejmenší plat, ačkoliv je angažován v mnoha výborech, podvýborech a podobně? Ano ten tebou tak nenáviděný Parní blb tedy Paroubek. Můžeš si zaspekulovat z jakého populismu a demagogie to dělá...

19.06.2011 20:24:00 | Daniel S.

Oprava pravopisu: peníze rozkradly (kurňa)

19.06.2011 14:53:00 | Aťan

...doufám že mně nebudeš tvrdit, že zavírání zlodějů je moc levicové...

18.06.2011 22:47:00 | Aťan

Ale ty tam naznačuješ, že dotovaní železničáři ap., syčáci nenažraní, nejsou ochotni si utáhnout opasky. Proč by to dělali? Aby se ty uspořené peníze zase rozkradli? Není lepší nejdřív pozavírat zloděje a pak teprve utahovat opasky? Třeba ten jejich nakradený majetek dluh zamázne a utahovat nebude třeba.

18.06.2011 22:45:00 | Aťan

Vladane, zatím budu reagovat na "Dan a občané".

Uvádíš podnikatele v nouzi - a je to opět špatný příklad. Nemá nic společného se státními zaměstnanci. Já chápu i Baťu - když přituhovalo tak přiškrtil, když prosperoval povolil.

U státních zaměstnanců je to jiné. Na platy by bylo, a ještě by zbylo i na jiné věci - pokud by mafie prorostlá do státní zprávy nekradla jak smyslu zbavená. V roce 2011 probíhá boj proti mafii, ale Vladanové to nepochopí.

18.06.2011 10:04:00 | Aťan

...a ještě jsem si objevil Jastřabíka. Oba tak mladí, až jim hnusně závidím... :)

17.06.2011 14:58:00 | Aťan

Chlapi, jak to, že mě nikdo neupozornil na Stalkera? Dostanete na holou...

17.06.2011 14:37:00 | Aťan

Přesně tak. EU dělala průzkum, kde jsou lidi nejspokojenější. Kupodivu nezvítězila nejbohatší země EU, ale země, kde byla nejlépe ošetřena vymahatelnost práva. Tuším že to bylo Dánsko (nejsem si jist). ČR to nebyla určitě, to vím s naprostou přesností. :-)

17.06.2011 12:59:00 | Aťan

Dobře řečeno Sio

17.06.2011 12:41:00 | Daniel S.

Pro Daniela & spol. pár odkazů na švýcarský systém přímé demokracie. Pokud někdo najde solidnější adresy, sem s nimi...

http://is.muni.cz/th/143743/fss_b_a2/Demokraticky_deficit_EU_Florekova.pdf

http://setfree.sweb.cz/texty/svyc_demokracie.htm

http://cs.wikipedia.org/wiki/Politick%C3%BD_syst%C3%A9m_%C5%A0v%C3%BDcarska

Dejme si trochu času, nevím kdy na to vlítnu...

17.06.2011 12:16:00 | Aťan

Vladane... přesto v tomto státě existjí občané, kteří se na zavinění problému podíleli. Pro ty už ale platí trochu něco jiného ne? Ti by měli bručet a celoživotně splácet škody.
A ještě víc je tu občanů, kteří se sice na zavinění nepodíleli, ale nechtějí se ani podílet na tom uskromnění. To je ten náš český problém. Nemyslím si, že je problém pochytat nakonec ty mizerné kradoucí papaláše, ale jak koukám je problém domluvit se s lidmi, aby se také uskromnili. A chtít po nich kus ctnosti, aby se uskromnili tak nějak automaticky, přestože nic nezavinili a přestože oni nikdy nebyli a nebudou propuštěni z práce, přestože oni nikdy nebyli a nebudou nemocní, přestože oni nikdy neživili a nebudou živit hromadu dětí, to nám jaksi nejde.
A právě v tomto společenském koncezu, že se pamatuje na ty, které něco postihlo a kteří to nezavinili a připravenost jim pomoci svým uskromněním (třeba zrušením zastropování pojistého, které by hodně přispělo k vyřešení zdravotních i důchodových problémů), to je občanská ctnost. Ti ostatní jsou jen kecálci, kteří si na vzájemnou pomoc vzpomenou až jim samotným poteče do bot.

17.06.2011 11:26:00 | Daniel S.

Se mnou můžeš Aťane počítat...

17.06.2011 11:18:00 | Daniel S.

S Danielem naprosto souhlasím (jako už mnohokrát), se Siorakem už o trochu míň - tedy pouze v jedné věci. Když se řekne "západní civilizace", tak se myslí ta finská, švýcarská, portugalská, německá, anglo-americká? - jaká z nich? Všude je to přeci jinak.

Včera byl na Hyde Parku v ČT24 Payne. Ne že bych s ním ve všem souhlasil, ani zdaleka, ale on jako jediný poslanec studoval ve Švýcarsku jejich systém přímé demokracie. Mají asi 14 různých postupů, které jsou provázané, vzájemně se doplňující. Mám chuť to opravdu důkladně projít, abych byl víc v obraze, ale tuším že tudy vede cesta. Jestli na Literu najdu pár dobrovolníků, kteří jsou se mnou ochotni projít hory papírů a pak o tom poklábosit, budu rád.

17.06.2011 11:17:00 | Aťan

Sio - souhlasím.

17.06.2011 11:02:00 | Daniel S.

Vladan:
Chci zareagovat na tu část tvého komentáře o tom že je "život pes a my jeho patníky". Tedy to, že někdo je propuštěn, zemřel, onemocněl, zda se musí nebo nemusí uskromňovat - přeci to nezavinil.
Tak chci říct, že taková sotuace znamená vždycky uskromnění. I dnes (a to existují nějaké sociální programy) pokud člověk přijde o práci nebo vážně onemocní, tak to znamená omezení. Pochybuji, že v této zemi ěnkdo očekává, že v příapdě vyhazovu dostane stejné peníze, jako kdyby do práce chodil.
Ovšem výrazem lidskosti a občanské odpovědnosti je to, že společnost takto postiženému člověku vyjádří nejen slovně svou účast a soustrast, ale že mu posktytne svou podporu. Přišel jsi o práci, protože je krize, ale my ti pomůžeme, protože jsi jeden z nás. Onemocněl jsi, je to smůla, nikdo za to nemůže, ale přesto ti pomůžeme, protože jsi náš a příště zase ty pomůžeš nám. Ba dokonce považuji za výraz občnaské zodpovědnosti to, že taková pomoc je automatická. Nikoliv vyžebraná a závislá na konkrétním rozpoložení dárce. Jistě, život je pes, ale jsi občan naší společnosti a proto se budeme snažit, aby byl míň pes a aby krize, která dopadla jaksi na tvůj hrb, aby byla rozebrána i na naše záda.
to také předpokládá i opak - když je mi dobře, jsem úspěšný a mám všeho dost, tak to rozmělním i na ostatní. Dopřeju i ostatním, aby se na tom úspěchu podíleli. A zase je výrazem občanské ctnosti, když to nezávisí na momentální náladě dárce.

17.06.2011 10:32:00 | Daniel S.

Budu trochu stručnější, protože k ostatním tématům jsem se víceméně vyjádřil jinde. Zaujala mě tvoje věta: "Jistě, ale ti školníci mají svůj podíl vyjádřený vobami. Když si zvolili zloděje, tak je mají, a na jejich zlodějinách nesou svou část podílu odpovědnosti."

Vezmi si naši modelovou situaci v ČR. Z velkých stran není koho volit, malé strany nemají mediální podporu, nemají peníze na zviditelnění, většina obyvatel (říkám to nerad) se neorientuje, zbytek obyvatel trpí jako zvíře - nadává politikům a "neorientujícím se" občanům zároveň. Zbývá jediné - dostat do co nejvíc lidí co nejvíc pravdivých informací a modlit se, aby je pochopily. Jenže voličům typu HELEHULHELA ZÁDROZDA to nedojde ani po smrti, doufám že jich v ČR bude čím dál míň.

17.06.2011 09:28:00 | Aťan

Kdyby se tu náhodou Vladan stavil, mám pro něj vzkaz: Tomio Okamura je pravičák jako prase, kdo zná TV pořad Den D, dá mně jistě zapravdu. Jak je tedy možný, že má pinklich stejný názor, jako středový Aťan? (a vsadil bych se, i jako levicový Sio)

17.06.2011 07:26:00 | Aťan

Je třeba být stále bdělý,
o zkušenosti se dělit...
Až čas přijde, hnát je děly,
a to třeba o neděli!

17.06.2011 01:52:00 | Špáďa

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí