Deregulace je mor

Deregulace je mor

Anotace: ...tvrdí největší pravičák, jakého kdy tato Země nosila – George Soros

.


George Soros se v roce 1992 „proslavil“ tím, že během jediného dne vydělal miliardu dolarů při spekulacích s britskou librou, která musela být následně devalvována. Britskou pokladnu tato operace stála přes tři miliardy liber! :-)

George Soros se hájí tím, že hraje podle pravidel a zároveň volá po jejich změně. V nejhorších letech krize 2008-2009 jeho fondy dosahovaly miliardové zisky, jejich hodnota se zvyšovala zhruba o 30 procent ročně.

Jak je tedy možné, že tento kapitalista a pravičák každým coulem, do světa vykřikuje rouhačskou „rudo-socialistickou“ myšlenku: „zlo pochází z deregulace!“

Miliardář Soros tvrdí: „Finanční trhy před třemi lety úplně zkolabovaly a pořád jsou uměle drženy při životě. Zastánci finančního kapitalismu a globalizace vycházeli před krizí z mylné představy, jak finanční trhy ve skutečnosti pracují. Opírali se o teorie efektivity trhů, o racionálním chování tržních aktérů, tvrdili, že trhy ponechané úplně bez regulace povedou k rovnováze. Ve skutečnosti ale snadno míří k extrémům, vytváří bubliny a jejich prasknutí pak způsobuje velké krize.

Globalizace byla nerozlučně spojená s deregulací a ta se po planetě šířila jako mor. Jakmile hlavní centra kapitalismu deregulovala, tak tomu nemohly odolat ani ostatní země. Kapitál bude vždycky plynout tam, kde není zdaněný a regulovaný, proto se finanční deregulace logicky šířila ze země do země. K jejich velké škodě, samozřejmě, hlavně obyvatel…“

(George Soros podporoval disidenty východní Evropy, financoval i Chartu 77, v Jižní Africe financuje vysoké školy nadaným černochům, jeho nadační síť působí ve více než 70 zemích.)


.
Autor Aťan, 14.07.2011
Přečteno 509x
Tipy 6
Poslední tipující: Iv, Špáďa, hašlerka, Misantrop
ikonkaKomentáře (88)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vladane,ty jsi liberální?
Tak to vítej v klubu.
U nás na chatě v devatenáctém století taky máme liberální ornung.
Manžel už mi prodloužil řetěz až na zahradu.

27.07.2011 00:01:00 | Iv

S tím,že jsou finanční trhy uměle drženy při životě naprosto souhlasím.Nechápu jak si někdo může myslet,že se z té krize dostanem,nebo,že už pominula.
Obama sice v r.08 nalil do bank miliardy dolarů,aby nekrachly,ale styl hospodaření se nezměnil.
U nich i u nás se skoro nic už nevyrábí,nepěstuje a to málo co ano se vyváží a sem se dováží levnější šmejd.
Obchoduje se hlavně ve finančnictví se vzduchem a je jen otázka času kdy bublina zase praskne.
Chováme se jak ti idioti na Velikonočním ostrově,když si nakonec vykáceli všechny stromy (tedy je to jedna z teorií),ale jestli je to pravda,co si asi mysleli,když káceli poslední palmu?

26.07.2011 19:05:00 | Iv

...a protože jsem u svého článku a můžu si napsat podle pravidel u sebe komentář, všechny budoucí komentátory ujišťuji, že přijmu i nesouhlasné názory, pokud se OPAKOVANĚ nebudou vyskytovat ubohé urážky.
Za ostřejší slova v posledních dvou dnech se kolemjdoucím omlouvám, ale někdy je nutné přiostřit, o tom jsem pevně přesvědčen.

Ámen.

20.07.2011 21:49:00 | Aťan

...stále mluvím jen o blokování nevyžádaných komentů, ne o blokování účtu, aby nezasvěceným bylo jasno...

20.07.2011 17:51:00 | Aťan

Vladane, čím měřím úspěšnost? Tím, že když provozuju nějakého koníčka (sport, kultura, Liter apod.), musí mě to těšit. Jestli se tě nezbavím, anebo agresivních vtíravých "Vladanů" se na Literu vyskytne nedejbože víc, správce bude nečinný, systém webu zastarale proti agresorům neúčinný, určitě na Literu nezůstanu, to bych se musel zbláznit. Klidně ať si tady zůstanou jen ti otrle "nejsilnější", pro mne za mne.

20.07.2011 17:48:00 | Aťan

Paule, mělo by se ale objektivně přihlédnout k tomu, kdo ke komu přes odpor leze a obtěžuje... logicky. Já bych se nevnucoval, ty snad jo?

20.07.2011 17:38:00 | Aťan

...mluvím o autorském mazání vysíracích komentů, aby bylo jasno, ne o mazání účtu.

20.07.2011 16:03:00 | Aťan

A zase jsme s Vladanem u toho: "Pokud bude probíhat "jen" mezi těmi, kteří "si rozumí", bude to víceméně jen chvála a souznění (masáž ega - tomu říkám)."

Všichni jsme svědky jeho šílenství pravice-levice, vyčteného z Neviditelného psa, už se s ním o tom nikdo nechce bavit (já v první řadě), ale nelze toho otravu setřást žádnými prostředky. Na mém blogu by po 100 neúspěšných komentech byl smáznut a ušetřil bych si čas a hlavně nervy. Takhle tady bude u mě nakyblovanej až do Vánoc. Jinde ať si žvaní, s tím nemám problém, ale já už ho mám plný zuby.

20.07.2011 16:02:00 | Aťan

Paule, ale já nemluvil o mazání editorem. Na svém blogu nejsem editor, ale popsal jsem možnosti, které se autorům někdy hodí, když není vyhnutí.

20.07.2011 15:55:00 | Aťan

Paule, jestli bude v nocé verzi "vložení autora do ignorace", tak to ještě chvilku vydržím, ...ale jestli to tam nebude, tak to vidím jako velký problém. Když se časem zbavím Vladana, na jeho místo nastoupí klidně další dva-tři šílenci, a jede to odzačátku.

Na svém blogu mám klídek. Objevily se tam např. komenty jak povraždit vládu + podrobné nechutnosti. Nejdřív jsem ty komenty jen vymázl, a když se to opakovalo, komenty autora jsem zablokoval. Nikdo na blogu nepostřehl ani náznak hádky, nemuseli jsme se 500x dohadovat, že mám jiný názor na věc a že už se k tomu nechci vracet, apod.

20.07.2011 14:35:00 | Aťan

Seš idiot??? Píšeš KE MNĚ komenty, jmenuješ mě, a radíš tak to nečti? Dávám ti snad ty samé stupidní rady? Asi těžko, když k tobě nelezu... probůh, do kohos to duši vrazil... tak vtíravýho chlapa jsem dlouho neviděl.

20.07.2011 14:04:00 | Aťan

...připomínej si to ve SVÝCH úvahách a mě už s tím neobtěžuj, chytrolíne...

20.07.2011 13:24:00 | Aťan

ok, aťane.
nicméně, čeho chci dosáhnout JE relevantní.
:) ahoj

20.07.2011 12:58:00 | pamp_elka

pampelko - s "nehádajícím se" Vladanem se téma pravice-levice tady probíralo ve stovkách komentech a už ho mají všichni plné zuby. Vezmi si Vladana prosím tě někam stranou, hlavně tohle téma neprobírejte tady. Měj aspoň ty rozum, když už ho nemá Vladan. Děkuju předem.

20.07.2011 12:53:00 | Aťan

*K čemu směřuje splečnost jako taková? Ten cíl má stejný levice i pravice*

--- aha, tak tohle právě tu myslím nějak nepadlo. ale možná jsem nečta všecko.

20.07.2011 12:36:00 | pamp_elka

já si to musím promyslet. něco tam skřípe /asi toho bude i víc/.
nicméně, *minimum státních regulací* asi také není CÍL, ale jen prostředek, ne? Prostředek k čemu? Jaký je cíl?

20.07.2011 12:08:00 | pamp_elka

Vladane, o mně se s pampalkou bav někde ve vzkazech, ne tady. Nejsem levičák a nic neututlávám, magore. Nelez mně sem, taky k tobě nelezu. Tvoje fantasmagorie pravice-levice tady otrávilo armádu literáků, tak mně nesviň komenty, kurňa!

20.07.2011 12:08:00 | Aťan

no ale vážně - které pravicové hodnoty ten pan Murdoch svým jednáním reprezentuje?

ohánět se assangem nemá smysl, ten se za pravičáka nikdy neprohlašoval, je tedy sám se sebou v souladu

:) mně se zdá, že jedinej echt pravičák - ve smyslu klasické hmm protestantské? etiky - je tu... Daniel :o)

20.07.2011 11:09:00 | pamp_elka

Vladane, slušně jsem mnohokrát nabízel VZÁJEMNÉ nekomentování, to znamená: já nelezu k tobě, ty nelez ke mně.

K tvému dalšímu hnusáckému komentu: Aťan zablokuje komenty debilního pravičáka Vladana, pokud bude ta možnost v novém Literu, s ostatními normální pravičáky budu s radostí komunikovat.

Slušně to s tebou nejde, a tak nastupuje varianta č. 2., ty kreténe. Já ti to tady u mne znepříjemním, syčáku...

20.07.2011 07:36:00 | Aťan

:o) von ten pan Joch zastává názor, že je relevantní KDO porušil zákony, nikoli ŽE byly porušeny? -proč by jinak na toto hledisko upozorňoval, že.
:o) šišmarja začínám mít nějak problém s tím, co jsou to ty pravicové konzervativní hodnoty....
/pan Tomský zase na aktualne.cz pravil, že je normální neplatit daně, tož že se těm korporacím nemůžeme divit -- :o) fakt v té definici pravicovosti a levicovosti začínám mít hokej.
další možnost je, že zmínění pánové jsou... maličko.. slaboduší, anebo slabší na PR, a :o) v tom případě by je asi měla česká pravice rychle uklidit z doslechu a dočtu, nebo ji eště my nevyhranění voliči řeknem, že pitomec jak pitomec a nevyplatěj se jí./

20.07.2011 00:24:00 | pamp_elka

Paule - zítra je přechod na nový server, doufám že tam bude pro autory možnost blokace prudičů, jako je všude naprosto běžné...

19.07.2011 23:58:00 | Aťan

jsem poslední, protože ty ostatní jsi odsud těma kecama dohnal ke smazání, blbe

19.07.2011 23:43:00 | Aťan

neviditelný pes... co jinýho bys čet, že jo...

Nechtěl bys změnit lokál a chodit prudit jinam?

19.07.2011 23:42:00 | Aťan

pampelko, já tě mám rád, ale běžte si prosím o Vladanových "problémech" s jeho povídkama popovídat někam hóóódně daleko ode mne :) Dík za pochopení...

19.07.2011 23:38:00 | Aťan

vl: no, i kritika se musí umět - :) já bych to šoupla nějakýmu redaktorovi -- jinak na písmáku nick katugiro a nick stvn kritizují povídky (z těch stabilních), oba nějakým způsobem dobře.asi bych požádala o možnost šoupnout do pošty, když to nechceš dát ven - :) no ale Ty sám nejlíp víš, o co Ti vlastně jde

19.07.2011 23:30:00 | pamp_elka

/no jsme furt na divokém západě, a co jste mysleli?? čímž nechci říct, že nejsem šokovaná -jsem- a že se mně to líbí- nelíbí a že je to tak správně - není.
svoboda asi furt čeká, až bude dostatečně početné vojsko těch idealistickejch rytířů, co ovládají kouzelné slovíčko - TOHLE JÁ DĚLAT NEBUDU. někde jsem viděla jakousi teorii her, kde se praví, že posléze v dlouhodobém průběhu převládnou altruistické, kooperativní a nepodrazácké strategie...hm/

19.07.2011 23:26:00 | pamp_elka

...dodám, dnes jsem koukal na přímý přenos z britského parlamentu (ČT24) jak grilujou Murdocha se synem...

19.07.2011 23:20:00 | Aťan

...můžu použít sprosté slůvko? :-))

19.07.2011 23:16:00 | Aťan

Vladane - do vzkazu.

19.07.2011 23:04:00 | Aťan

/:) no, s tou půjčkou a snahou, ať to zatáhne někdo jinej- to se mně nějak nezdá.. naopak jsem uvažovala, zda se nejednalo o *flignu* a akvizici Islandu *nekrvavou cestou*... což je ..-. dost hnusný/

19.07.2011 23:04:00 | pamp_elka

pánové myslím, že váš problém částečně spočívá v neopatrném zacházení se slovem *lež*.
také s těmi omluvami a jejich vyžadováním bych byla opatrná.
jinak -možná- částečně vidím, co je vám na druhém protivné- namlouvám si, že vás částečně vnímám oba- :o) paradoxně máte i cosi společného.
island v aťanově podání jsem nevnímala jako touhu po bankrotu, ale po onom *vzetí věcí do rukou občanských*; průšvih ale byl, že si aťan nechal cosi v kapsičce, a to věci zřejmě dosti podstatné; těžko říct, zda o nich věděl, či nikoli. podle toho, co jsem se dozvěděla o Islandu, pochybuji, že jim bude v EU dobře; tu krizi, kterou prožili, naopak zdá se fakt zvládají stylem *společně zaberem* /mohu se mýlit/ - venku z toho ale rozhodně nejsou.
vladane na kritiku povídek doporučuji server Písmák; je tam ostřejší povětří, ale myslím, že se můžeš dočkat snahy o relevantní zpětnou vazbu. s.r.o., samozřejmě - :) všude existuje duch místa a komunitní vkus...

19.07.2011 23:03:00 | pamp_elka

Paule, takhle plameně se mluvilo na DF, když byly stížnosti na politiku. Ještě že nejsem kardiak... :-) Dej si panáka, anebo nitrák pod jazyk ...podle toho jak na tom seš :)

Ale potěšily mě na DF názory lidí, kteří politické úvahy sice doteď nečtou (nebo nekomentují), ale demokraticky se této rubriky zastali, klobouk dolů.

19.07.2011 20:44:00 | Aťan

...taky netuším, co za tím vězí. EU jim kecala do rybolovu, tak neměli zájem, a teď otočili. Takže, pampelko, Liter tě jako zpravodajku vysílá na tvé náklady při tvé dovolené do terénu, a zjisti tam na místě, oč běží... :-)

19.07.2011 20:31:00 | Aťan

/já teď docela přemýšlím, proč ti islanďané do té EU chtějí.. a po přečtení toho dokumentu, který jim EU adresovala, je mně to dvojnásob divné. mají krásnou zemi a moc jim toho nechybí. tožtak/

19.07.2011 20:16:00 | pamp_elka

pampelko, na hodně věcí máme my dva odlišný názor, a teď také :) Odlišné názory, jak vidíš, mně žíly netrhají... problém je v něčem jiném, ...co už tu bylo móóóckrát popsáno.

19.07.2011 20:10:00 | Aťan

/:) a pokud jde o pohodu, no, on vlastně...:) život jako celek zas tak moc pohodlnej není - každá oáza zdánlivéjo klidu má za kulisama nějaké ty metaře, co moc nespěj a tak; :) tož holt se na chvíli protrhly kulisy.../

19.07.2011 20:03:00 | pamp_elka

/pánové, to, co zde říkáte - to nadechnutí se pohody - je patrně důvodem, proč chtěli odtud někteří *dostat pryč* politická témata, protože k těm asi odlišnost názorů může patřit a patrně i ostřejší výměny. expresivita, satira - to všechno jsou nicméně i ingredience literatury.
osobně doufám, že chybění Daniela není útěkem - protože by to znamenalo, že cosi vzdal; naopak měl jakýsi nápad nebo vizi -třeba pro ni něco dělá v reálném světě a na reálné platformě. myslím, že bez vytrvalosti a odhodlání se i dobré úmysly mění v *klub stěžovatelů* či *klub trpitelů*. Nicméně svět je takový, jaký je - pokud je Vladan zde - pak - prostě je to jev, s nímž se budete/budeme setkávat- stejně jako s jinými jevy...kdyby byl opravdu jen obyčejným lhářem či oč tu šlo, byla by situace asi jednodušší. každopádně byly diskuze za aťanovými články alespoň zajímavé./

19.07.2011 20:01:00 | pamp_elka

Paule, ještě v té bilanci pokračuj dál - Aťan přiotráven...

Když jste tady řekli, že Daniel to vzdal, uvědomil jsem si, jak malý krůček jsem měl k tomu samému mockrát i já. Když musím pořád odrážet ty samé blbosti od toho samého autora, tohle fakt otráví. Jsem tu kvůli pohodě, ne abych byl pořád ve střehu na jízlivosti, podrazy, překroucené věty vydávající se za pravdu apod. A stačilo by tak málo - vzájemné neútočení. Ale to musejí chtít oba, já to Vladanovi nabízím už asi podesátý, marně. Dá se tohle nějak v tomto nedokonalém Literu dosáhnout? Vždyť tímto způsobem tady zůstanou jen ti nejdrzejší s ostrými lokty, kteří se žádné podlosti neštítí.

19.07.2011 17:23:00 | Aťan

No právě, Paule, v DF jsi naprosto správně napsal, že když se dva autoři nesnáší do té míry, že už se komentáře opravdu nedají číst, ať se domluví na vzájemném neútočení. Jak vidíš, zatím moje snaha s Vladanem nepadla na úrodnou půdu. Ještě chvilku zkusím být slušný hoch, ale pak ve mně chytnou saze, natolik se znám. :-)

19.07.2011 15:16:00 | Aťan

Neboj, vzkazy ti psát nebudu.

P.S. ....použil jsi další podpásovku, kolikátou už? Takhle si odrovnal DanielaS. Když nepomůže rozumná dohoda, požádám editora.

19.07.2011 14:56:00 | Aťan

/moc nerozumím, co si vyčítáte. pro mne např. bylo zajímavé přečíst si oboje informace o Islandu, na což mne navedla /diskusní/ přítomnost vás obou. rozuzlení samozřejmě známé není - stejně jako např. v případě dalšího vývoje v USA, v Číně atd. jinak zřejmě se střetá několik tendencí, kterým vy každý přisuzujete jinou váhu - a jak jsem se v poslední době dívala např. na blogy na aktualne.cz, není na tom nic divného- takto to prostě v současné době je./

19.07.2011 14:06:00 | pamp_elka

Když ti vadí, nebudu tě komentovat - tvoje vadí mně, také nekomentuj, to je fér, buď tedy korektní. Zbytek mi řekni do vzkazu.

19.07.2011 13:55:00 | Aťan

...vadí mi podpásové údery, kterých je na můj vkus moc. Zbytek mně řekni do vzkazu.

19.07.2011 10:12:00 | Aťan

(no, s tím islandem máte shodou okolností pravdu oba- co bude dál, toť otázka.
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+TA+P7-TA-2011-0150+0+DOC+XML+V0//CS

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/120775-island-chce-dostat-svym-zavazkum-z-dob-krize/

http://media.memy.cz/2011/06/co-se-deje-na-islande/
)

18.07.2011 14:53:00 | pamp_elka

Vladane - slušností na Literu je, že když se dva autoři vzájemně "nemusí", domluví se o vzájemném nekomentování. Osvědčilo se to, protože tento koníček by měl přinášet hlavně radost, nejsme profesionálové, neživíme se těmito "veledíly". Vzájemně jsme si rozdílné názory mnohosetkrát vyměnily, stačilo. Nechci se vymazat jako DanielS.

18.07.2011 13:52:00 | Aťan

Vladane, my dva jsme každý na jiném břehu, víš dobře kolik komentů jsme si vyměnili a nepohlo se nic nikam. Nechci skončit s nervama jako DanielS, který se vymazal. Já budu tvoje články komentovat jen ve vzkazech (jestli vůbec), byl bych rád, abys džentlmensky udělal totéž. Misantrop je tu pár dní a hned odzačátku najel na tento systém. Myslím, že v těchto literáckých poměrech udělal dobře.

18.07.2011 10:21:00 | Aťan

Kdybych měla shrnout, k čemu jsem se prouvažovala teď offline -
- tzv. *aťanovy miliardy* - /:) neber to ve zlým, aťane, spíš jako výraz mé určité skepse ke spoléhání na *holuby na střeše* - miluju holuby, už jste se někdy dívali, jak krásně vypadaj, když letí proti větru? -- ale spoléhat se na ně jinak než v estetické a motivační rovině nedá.../ - tedy ty peníze z korupce bych použila k sanaci státního dluhu
- pečlivá revize *investic* typu fotovoltaiky a jiných velkých odvětví /dívali jste se na 10 největších podniků v ČR podle zisku a obratu atd. na Aktualne.cz? dost zajímavé informace o tom, kým vlastně ČR hospodářsky je.../, dokonce bych uvažovala o snaze o zastoupení státu jako vlastníka v klíčových -- :o) promiň, Vladane, ale zdá se, že naši *individualisté* v něčem selhali, a možná... když je Ti to směr blízký bys moh zkusit přemejšlet v čem..... možná je to o tom, že každé dogma má své hranice.. a možná o etice indiánského náčelníka - co myslíš, jak by se asi zapsal do historie svých lidí ten náčelník, který by v době hladu zdrhnul od svýho kmene, jak kapitán, který by řek *a tímto se s vámi dámy a pánové posádka loučí, odjíždíme na záchranných člunech a vám přejem příjemný zbytek plavby na Titanicu*? Kapitány a náčelníky se jistě mají stát ty nejlepší individuality, ale ono toho asi plyne ještě i něco jiného, než prýmky a největší péra na čelence, ne? Tož asi nezbejvá, než ta podělaná Rada starších /tím nemyslím, že to nutně musej bejt senilové ze senátu/

16.07.2011 10:53:00 | pamp_elka

Už by na tom měl nějakej tým makat
- nedívat se na školství jako na něco privátního- *a to si zaříděj rodiče*, protože škoda každého aspoň trochu vzdělavatelného mozku - víc matematiky, a kuwa tady ty hospodářské a právní věci by se asi taky měly vyučovat, když na ně dojíždíme. sorry, je to INVESTICE. sice ano, sioraku, máš pravdu, nadprůměrných lidí vždy bude méně než průměrný počet - ono nám to tak nějak plyne z definice, že? - ale hm, ono se na tom mozku dá i něco udělat. sorry, je to priorita
-pokud jde o míru bezpečí - ne, nemluvím tolik o policii a o armádě, ale o zdravotnictví a důchodech - tam je vždy velice těžké najít, kde končí *nemůžu, nejde to, nemám sílu* - každý z vás, kdo měl někdy děcko nebo *odcházejícího* rodiče bude vědět, o čem mluvím. co si však myslím - je lepší vybudovat dobré veřejně přístupné školství, než šoupat lidem prachy *na vzdělání dětí*, když chceme podpořit ty děti, jejichž rodiče v tom nevidí hodnotu a stejně by to utratili za cigára; a podobně. důchody - budoucnost je neznámá, za každým bukem číhá *vyšší moc*, takže kuwa jak může někdo tvrdit, že to vyřešej nějaký *podílový fondy*?? nezbejvá, než v rozumné míře garantovat průběžnej podíl na tom, co je aktuálně k dispozici. bohužel ale tento podíl nebude diferencovanej - na tý diferencovanosti si laskavě ti, kdo byli v balíku, musej zapracovat sami - maj k tomu všechny předpoklady, byli přece schopnější....se zdravotnictvím to bude tak nějak podobně, nemůže to bejt jen kšeft, pocit, že se na mne moje komunita nevykvajzne, když budu v loji, asi přispívá k tomu, že ji cítím jako svoji komunitu. pokud jde o stanovení hranic - myslím, že potíže pramení taky z toho, že lidi viděj, že věci nejsou fairový, že se někdo chodí do špajzu na sejra, co měl bejt pro celou rodinu.
-- tohle jsou základní věci - když se starám o rodinu, neměli by její členové hladovět, nemělo by jim bejt zima a pršet na hlavu, pokud potřebuju něco do práce/do školy, je to též nutný výdaj. to ostatní přijde na řadu až potom; jo, je pak možný, aby občas někdo propařil noc, koupil si diamanty nebo drahý auťák nebo podle situace - ALE AŽ POTOM.
-- dálnice: kuwadrát to tu máme automobilistů, a jakejch, a že by si to nezafinancovali???? podle mne klasickej případ otravování státu občany movitými
atd atd
-- no, raději končím - :o) předpokládám, že má popularita na Vašich debatách pomalinku sešplhá k absolutní nule pánové :o)-- noco, :o) v hospodě bych si čítám líp neužila

16.07.2011 10:53:00 | pamp_elka

dodatek: http://www.pressexpress.cz/?p=8119

16.07.2011 10:13:00 | Aťan

Sio - máš pravdu, že coca-cola a dost jídla udělalo své, ale spousta Američanů ze střední vrstvy už spadlo díky krizi mezi deklasované... a kdo je nemocný, tak tuplem. A těžce nemocný dokonce sebou na dno stáhl i rodinu. Takže mimo Afriky a Evropy to bublá i v Americe, viz:

http://www.zvedavec.org/vezkratce-4989.htm?PHPSESSID=eh5s6ltgg1qnkd26cc5acr3f50

16.07.2011 10:08:00 | Aťan

Pampelko - Mikuláš s gulášem... :-) kde píšu o tom, jak a kdy nás čeká sladká odměna? Nikde. Naopak se stále opakuju v tom, že pokud budeme ááánblog lhostejní, nic než vykradení našich kapes si nezasloužíme. O tom tady melu celou dobu a asi hned tak brzy nepřestanu.

add 2. Spočítej, kolik zbytečných komentů jsme si s Vladanem vyměnili - víc než 500? Dík, stačilo... a Danielovi asi taky. Vladanovi neberu jeho názor, měj si ho, máš na něj plné právo, ale svůj strávený čas na Literu si chci uspořádat líp, zbytečné tlachání mě neuspokojuje.

16.07.2011 09:40:00 | Aťan

pánové já se domnívám, že byste měli unést konflikt, protože to je jaksi podstata systému založeného na tom, že lidé vymění informace /předpokládá se, že informace co nejpravdivější podle nejlepšího vědomí a svědomí/, debatuje se, každý si učiní závěr, hlasuje se, rozhodne se, a pak - right or wrong, my country /prý říkají angličané/.

/:) jistě vidíte všechna slabá místa, kde tento proces vázne - nejen zde na Literu....
a jinak, začínám přemýšlet, jak je to vlastně s těmi urážkami. například - na naší politické scéně se poslední dobou staly neuvěřitelné věci - aktéři si podle mne měli z definice sbalit kufry a volby se prostě měly opakovat, padni komu padni, protože hranice přijatelného - nikoli přijatelného slova,ale přijatelného skutku- se opět neuvěřitelným způsobem posunula - a... namísto skutkům zůstala pozornost věnována slovům/.

Aťane já se na ten Island musím někdy podívat, jak to aktuálně dopadá.
Ale podle mne
a/je to otevřená záležitost,
b/vladan má pravdu, v situaci čr jsou dluhy nebezpečné - já v nich vidím *poukázky na otroctví* - asi některé ty *investice* u nás nebyly dobře domluveny, když vidina splacení je nulová /prý?/
c/vnitřní dluh- USA- je něco jiného, než dlužit v zahraničí silnějšímu státu, jakpak se zachoval ke svým dlužníkům ČEZ, no?
d/nepočítej s tím, že nežijem na divokém západě- že se něco učeše, to ještě neznamená, že se změnila podstata; btw nemůže např. mít nějaký význam strategická poloha Islandu v tom, co si může Island dovolit? skutečně je na tom zahraničně politicky stejně?
e/nepočítej s tím, že by se na nás nedívali jako na druhořadé - už jsi čet v HN o rozdílu v kvalitě potravin prodávaných za prakt. stejnou cenu v ČR a v Německu? .. hele a tady asi právě bude ten rozdíl mezi postojem klíčových správců ČR a Švýcarska k vlastní zemi.... *dobrá adresa* se ze země nestává tak, že občané na ni kašlou a neváží si spoluobčanů ve stejný lodi....
f/ano, také souhlasím, že kdo se zachoval nečestně, má se z toho zodpovídat... jen .. :) ten mikuláš s gulášem se asi nedostaví, to je bod, kde se v úvaze rozcházíme..../osobně bych alespoň ráda čestné účetnictví-- ovšem -- MÁ NA NĚM VŮBEC NĚKDO DOOPRAVDY ZÁJEM v době kasinového kapitalismu?? - zdá se, že i USA a spol. volí variantu *naučím se dobře hrát pokra* -- za těchto okolností je otázka, jak se situací naložit; ovšem PŘI ZACHOVÁNÍ PŘEDPOKLADU, ŽE ČR JE KOMUNITA... a ten- zdá se aktuálně zachován není/

g/..:) a nic ve zlým, prostě diskutujem

16.07.2011 09:14:00 | pamp_elka

Myšlenku držím zuby nehty... slovo fašismus a komunismus je sprosté slovo jako např. "sraní", proto mluvím o přejmenování. Jak by se nám líbila např. "Zasraná strana"? Jenom kvůli tomu, abychom je měli na očích, tak budou mít tento historicky totálně pošpiněný název?

Vladane, my dva jsme každý na jiném břehu, víš dobře kolik komentů jsme si vyměnili a nepohlo se nic nikam. Nechci skončit s nervama jako DanielS, který se vymazal. Já budu tvoje články komentovat jen ve vzkazech (jestli vůbec), byl bych rád, abys džentlmensky udělal totéž. Misantrop je tu pár dní a hned odzačátku najel na tento systém. Myslím, že v těchto literáckých poměrech udělal dobře.

16.07.2011 08:32:00 | Aťan

Vladane - jakou úroveň může mít diskuze o Islandu, když jsi nepochopil ani ten začátek? Co kdybychom přešli raději do vzkazů, nechce se mi dělat veřejně ostudu zbytečným tlacháním.

15.07.2011 22:00:00 | Aťan

pampelko, nevím jak si představuješ jak si to představuju já. :-)) Ale v hrubých rysech si představuji asi toto:

Umlčená fakta o Islandu:

V roce 2008 byla znárodněna největší banka. Měna se zhroutila, trh pozastavil svou činnost. Země zkrachovala.

2009. Obrovské protesty před parlamentem, lidé donutí k rezignaci předsedu vlády a celý jeho vládní blok.

Politici volají po splacení dluhu vůči Británii a Nizozemsku a to ve výši 3.500 milionů eur, což je částka, kterou má zem zaplatit v příštích 15 letech s 5,5% úrokem.

Rok 2010. Lidé jdou do ulic a vybojují si zákon o obecném referendu. V lednu 2010 ho prezident odmítne ratifikovat, a oznámil, že ho bude konzultovat s EU. Lidé jdou znovu do ulic. V březnu se koná referendum, jehož výsledek je, že 93% lidí odmítne zaplatit dluh vůči Británii a Holandsku.

Vláda byla donucena k tomu, aby zahájila vyšetřování, které má vyřešit právní odpovědnosti státních představitelů za krizi. Dojde k zatčení několika vedoucích bankéřů a manažerů. Interpol vydal rozkaz a všichni zúčastnění bankéři opouštějí zemi.

Lidé dávají dohromady novou ústavu, která není kopií dánské ústavy jako to bylo doposud.

Ústavodárné shromáždění složené z lidí přímo volených lidmi zahájilo svoji činnost v únoru 2011 a předložilo návrh ústavy na základě konsensu a doporučení. Musí být schválena parlamentem, který byl vytvořen po nových volbách.

Toto je stručná historie islandské revoluce: odstoupení celé vlády, znárodňování bank, obecné referendum, uvěznění odpovědných lidí za krizi a přepsání ústavy přímo občany.

15.07.2011 20:23:00 | Aťan

/aťane podle mne se především ukáže, že peníze neexistují, přinejmenším ne v té podobě, ve které si je představujem/š - určitě ne to, že se vytáhnou z těch bank jako ze štrozoku a nastane eldorádo. a bude z toho ještě pěkný binec, asi trochu jiný, než si představuješ. ale to se nedá nic dělat, je to nevyhnutelné. asi tak./

15.07.2011 19:12:00 | pamp_elka

Vladane - pavučina megapodnikatelů, finančníků, politiků i justice si to takto nalajnovala (tam i v Evropě), a v roce 2008 to ruplo. V Americe, na Islandu i jinde už se zatýká. Spravedlnost je sice relativní, ale podpisy pod čuňárnama jen tak nevymažeš, ...když je vůle, dají se podpisy dohledat. Švýcaři dávají k dispozici diskety s černými konty ve svých bankách, doufám že si je půjčíme. V ČR jsme teprve na startovní čáře. Pokud budou nadále občané spinkat, ve startovacích blocích taky zůstaneme. :-))

15.07.2011 18:42:00 | Aťan

Vladane - připusť možnost, že finančníci lobovali tak dlouho, až podplacení politici kývli na "ručení státem". Pak se rozjelo naprosté šílenství. Na videu je zřejmé, že nebezpečí bylo předvídáno, ale hamouni se tomu jen chechtali. Mimochodem chechtají se stále, protože nějak se mi nechce věřit, že by bankéřům nezbylo na rohlík - prašule si berou od daňových poplatníků. Proto se stávkuje, proto postupuje jedna revoluce za druhou.

Bameka někde napsal: zbojník bere bohatým a chudým dává, a revolucionář bere bohatým, aby si to nechal. Jenže dnešní "revoluce" je trochu o něčem jiném, už lidi pochopili rizika marxismu, nikdo nestojí o rovnostářství, nýbrž o SPRAVEDLNOST - to je OBROVSKÝ rozdíl! Kdo si nakradl, ať to (i nedobrovolně) vrátí a v kriminále si to odsedí, pro výstrahu ostatním. To je to, o co v revoluci 2011 jde (např. španělské, islandské ap.). Dnešní revoluci zesměšňovat mohou jen neinformovaní, a těch je díky mlčícím masmédiím bohužel hodně.

15.07.2011 12:59:00 | Aťan

Vladane banka není bankéř, navíc hráči na burze /ti, co dělají hedge fondy a pod./ mají ten mozek trošku jinak fungující, pokud jde o zacházení s riziky- a tohle byl ten zádrhelík.

15.07.2011 11:55:00 | pamp_elka

/podle mne byly ukázkou státu absolutně bez regulace časné USA, v době osídlování bělochy. Komu se nelíbilo, mohl táhnout dál - existoval prostor. Regulaci si vyžádal vysoký stupeň násilí ve společnosti, asi v té společnosti přestalo být příjemné pobývat.

vzdělání, výchova, náboženství pokud je institucionalizovaný- všecko regulace. vy se hádáte o nástroje, není jasný váš cíl. například - má stát financovat vzdělání/školství nebo to nechat na rodičích? tam asi bude ta *pravicovost* a *levicovost* a jejich hranice. jistě, pravicově - když rodiče viděj, že se *vzdělání vyplatí*....:o) a co když to nevidí a vzdají to /problém těch *cikánů*, a možná nejen..../?
atd.

tož, podle mne dříve či později dojde na tyto otázky./

15.07.2011 11:53:00 | pamp_elka

oprava: pukli

15.07.2011 10:45:00 | Aťan

...i přesto, že se vláda namontovala do hypoték, bankéři SOUKROMÝCH!!! bank snad mají svůj mozek, nebo né? Jenže oni v tom naopak viděli příležitost se přežrat k puknutí. No, tak teda pukly...

15.07.2011 10:44:00 | Aťan

Vladane, až si nainstaluješ video (konečně), koukneš se, jak se banky nenažraně chovaly - přestože byly varované dávno před krizí.

O rostoucím nebezpečí Schiff mluvil už někdy od roku 2002. Přitom to není žádný komunista či zastánce znárodňování a regulací. Naopak. Schiff, šéf investiční společnosti Euro Pacific Capital, za vytvořením předpokladů pro krizi vidí politiky a centrální banky.

Význační bankéři, investoři i ekonomové se mu smáli. Na videu se s ním dokonce chce vsadit Arthur Laffer, který v roce 2006 tvrdil, že je vše v pořádku a ekonomika na tom nikdy nebyla lépe. Schiff poukazoval na to, že ono zdánlivě rostoucí bohatství pochází jen z rostoucích cen nemovitostí, podporované vládou. Chybí úspory a nabývají dluhy. A jednou to musí prasknout. Prasklo. A Vladane mě neříkej,že za to mohla regulace, bože můůůj. Podívej se na video z let 2006 a 2007, kde Schiff popisuje mechanismus prasknutí bubliny. Video je se slovenskými titulky (v případě, že se nezobrazí, kliknutím na CC vpravo v liště se titulky zobrazí).

http://www.youtube.com/watch?v=67wa95zE1OU&feature=player_embedded

15.07.2011 10:37:00 | Aťan

Vladane - a podle tebe je Soros levičák? :-))

15.07.2011 10:27:00 | Aťan

Protože se k bohatství dostal pravicovým způsobem. Ale raději to zopakuji zas a znovu - pokud levičák ani pravičák nežije na úkor ostatních, nevadí mi.

15.07.2011 10:25:00 | Aťan

...bylo určeno pampalce, viz níže.

15.07.2011 09:42:00 | Aťan

Mluvím o regulaci a deregulaci, Soroš v tomto článku je vedlejší produkt, není třeba se na něj upínat. Pouze je zajímavý jeho názor, právě proto, že je pravičák jako poleno. Myslel jsem, že je to z článku naprosto jasné. Článek byl určen hlavně Vladanovi, protože i chytrým pravičákům (Sorosovi) je jasné, jaký průšvih na finančních trzích deregulace způsobila.

15.07.2011 09:41:00 | Aťan

aťane viz níže.

a soroš je ukázka zvláštního /zvláštního efektu/, průšvih je, že je potřeba vyřešit i *běžné*. /:o) a samozřejmě zvláštní efekty jsou fajn, ale musely by bejt NA ÚROVNI ČESKÉ REP. a v její prospěch jako celku/

15.07.2011 09:21:00 | pamp_elka

/to zdanění dle Daniele, neboli fin. transakce, vymyslel prej nějaký nositel Nobelovy ceny, jsem zjistila :)
....a s tou krizí, racionalitou a podobně -
myslím, že schéma vypreparované Vladanem je trošku okleštěné, kdo se na něj spolehne jako na samospasitelné, dočká se samoregulace ve formě krizí. No a pak nastane otázka, jak se má tlupa chovat v době krize.

takže opět budeme u otázky, jak bychom alespoň chtěli, aby tlupa vypadala, na jaký model *odlaďovat*.

:o) protože jinak je to jasné - postřílet důchodce, co už nemožou makat, postavit další dálnice a zpoplatnit, zpoplatnit všecko, dovést číňany z hladomorných oblastí jako levnou pracovní sílu /fakt jsou v některých věcech efektivnější/, postřílet lidi, co si do roka nebudou shopný najít práci, euthanazie u chronických onemocnění s pracovním omezením...............:o)/

15.07.2011 09:16:00 | pamp_elka

...zkus chvíli myslet, že tu nejde o mě, já už se nějak protluču, ale našim dětem bych tenhle bordel nerad odkazoval... nebo ty jo?

15.07.2011 09:11:00 | Aťan

/von by si Sorosz stejně RACIONÁLNĚ vybral aťana - myslete! :o) jojo Jánošík - bohatým beru na chudé seru....:o)/

15.07.2011 09:08:00 | pamp_elka

Článek byl o tom, že když se dá hladovcům volná ruka, jsou schopní sežrat úplně všechno. Pravicovost ani levicovost s tím nemá co dělat, tohle uznal i pravičák Soros, Vladan ne.

15.07.2011 08:02:00 | Aťan

holky, jáááá taky už... :)

14.07.2011 21:29:00 | Aťan

já teda už...a ani nemusím předstírat :o)))

14.07.2011 21:21:00 | hašlerka

...a teď se soustřeď na jeho konto....

no?

už?

14.07.2011 21:16:00 | Aťan

/:o)no nevim, mně nějak ten hypothalamus při pohledu na Soroše nestartuje...:o)/

14.07.2011 21:13:00 | pamp_elka

...nechci radit, ale někdy pomůže přitlačit polštář, ...anebo zasednout...

14.07.2011 20:55:00 | Aťan

Dopamin si vyrábím v hypotalamu sama. Pevně doufám, že dědek ulehne a už nevstane :o))

14.07.2011 20:53:00 | hašlerka

/nicméně, myslím, že jsme aspoň vyřešili ten podproblém z předodminula (maybe). manželkám do čaje dopamin šlohnutej babičce! :o) a svět bude modrej jako zamlada. no aspoň něco./

14.07.2011 20:46:00 | pamp_elka

/:o) hele hašlerko a to si jako dycky šlehneš dopaminu, než s tím slizkým dědečkem ulehnete??
:o) no, to by možná něco řešilo....ačkoli...:o) mojí mámě substituujou dopamin kvůlivá parkinsonovi a zamilovaně nevypadá, ani když má špičku /dopaminovou/....
voni v tom zas budou nějaký háky.../

14.07.2011 20:38:00 | pamp_elka

Díky, Aťánku. Koupím ti pak Liter :o)))

14.07.2011 20:30:00 | hašlerka

hašlerko - Soros je starej vošklivej miliardář nad hrobem, kdežto Tomio je milionář pln života. Logicky mně vychází: chňapni Sorose, budeš brzo dědit a pak si koupíš mladé hřebce.

Souhlasím s pampelkou, viruálně se napakovat není nic čestného. V malém dělám to samé, můžu potvrdit.

S Misantropem ovšem souhlasím totálně. Jsem rád, že se na Literu objevil další autor, který ví o čem mluví. Jdu si přečíst jeho úvahy a pak zřejmě šup s ním mezi oblíbené.

14.07.2011 20:27:00 | Aťan

využití rozumové metody, dodatečné odůvodňování původně jiných motivů.
Jinými slovy (otázka pro Aťana): Má Sorošák víc prachů než Okamura? Zcela rozumně hledám nejlepší zajištění :o))).

14.07.2011 20:08:00 | hašlerka

/:) je ahoj hašlerko. a racionalizace je co?

14.07.2011 20:01:00 | pamp_elka

Racionální důvod je takový, který umíme vysvětlit a podepřít argumenty. Opakem racionálního je iracionální.

Například:

Zamilovanost je bouřlivá chemická rekace, která dramatickým způsobem ovlivní naši schopnost analyzovat standardní životní situace a střízlivé vnímání skutečnosti je narušeno euforií způsobenou mohutnou erupcí dopaminu v mozku, jejímž výsledkem je iracionální tíhnutí k osobě (většinou) opačného pohlaví za účelem kombinace genetické informace.

14.07.2011 20:00:00 | hašlerka

/neboli takto. pokud s něčím nesouhlasím, tak to prostě nedělám.takže sorry, sorosz je spekulant, a že si to kompenzuje nějakýma koníčkama.... ale jinak ano, něco by bylo dobré udělat. :o) jen co bude jasné, jakej má svět vlastně bejt - :o) kromě toho,že modrej./

14.07.2011 20:00:00 | pamp_elka

Když stála Británie v roce 1940 tváří v tvář osamocená největší vojeské mašinérii tehdejšího světa proti německu, měla by podle všech pravicových pravidel ekonomiky snížit daně a deregulovat ekonomiku, aby dosáhla co nejvyšší výkonnosti ekonomiky. Místo toho naopak převzala veškerou kontrolu nad ekonomikou a to způsobem od kterého se později učili i soudruzi v SSSR.
USA po Pearl Harboru také nijak nesnížili daně ani neodstranili regulace. Naopak daně šly nahoru s dokonce 90%ní progresí. Ekonomika byla zcela podřízena vládě a jejím expertním skupinám.

Je zajímavé, že to udělají vždycky až ve chvíli, kdy už to vypadá na pořádný malér.. ano pak dojde i těm bohatým u koryta, že by také mohli přijít o život i celý ten jejich majetek a najednou jim nevadí, že je stát reguluje, omezuje a vybírá naprosto šílené daně. George Soros je zatím hlas voljící na poušti. Milé elity u vesla se zatím ještě neobávají, že by o svoje nahrabané majetky mohly přijít. A obyčejní lidé mají také ještě daleko od pochopení, že trh nevyřeší všechno, ale pro fungující hospodářství je třeba regulovat i neregulovat. Plánovat i ponechat některé aspekty trhu a hlavně mít pod veřejnou kontrolou nejen finanční úřad, ale i podnikatele a zaměstnance.

14.07.2011 19:58:00 | Misantrop

/to je prdel. tak George Soroš zkomplikoval život fůře Britů, patrně víc těm, kteří si zas až tak bezpečně nestojej, a pak ho posedla filantropie..... :o) připravím vás o úspory a pak vám dám své přebytečné sako?,,,,,,,,nic proti ničemu, ale na zadek bych si z něj nesedla. jinak - trh je složen jaksi ze subjektů, které se nechovají altruisticky, tak proč by se měl chovat altruisticky, provozují jej lidé, kteří mají racionalitu pouze jako prostředek, jak naplnit iracionální cíle, tak proč by měl být racionální.......a ....vůbec, co znamená, že je něco RACIONÁLNÍ??? /

14.07.2011 19:27:00 | pamp_elka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí