Zákon o prokázání původu příjmů a majetku

Zákon o prokázání původu příjmů a majetku

Anotace: Z neexistující rubriky „Znáte je?“ – Miloš Zeman

.

Nejsem fanda Miloše Zemana, mám mu za zlé pár furiantských kousků z 90. let, ale na X. Fóru Zlaté koruny 14. 7. měl projev, který stojí za úvahu, posuďte sami:

Miloš Zeman: „První zákon o prokázání původu příjmů a majetku byl v tehdejší Československé republice přijat v roce 1919, a jsou pod ním podepsáni T. G. Masaryk, Karel Kramář a Alois Rašín. Tento zákon jsem si nedávno přečetl, a ač je skoro sto let starý, myslím, že bychom se jím měli i nadále inspirovat.

Bohužel v českém parlamentu, třebaže jsme tento zákon předkládali opakovaně, NIKDY NEPROŠEL! Neprošel ani po roce 2002, kdy česká levice měla většinu 111 hlasů poslanců, ale stavěla se k tomuto zákonu minimálně rozpačitě. A je pouze otázkou proč… Protože triviální argumenty, že by to zbytečně obtěžovalo poctivé lidi, nebrali vážně ani jejich autoři. Spíše se zdálo, že by to znesnadnilo raketový vzestup některých mladých nadějných politiků, kteří se díky obchodování s akciemi stali „finančními génii“.

Jsem si vědom toho, že uvedený návrh zákona by mnohým lidem způsobil těžké komplikace. Moje vláda v 90. letech v rámci takzvané akce "Čisté ruce" podala 2500 trestních oznámení. Zhruba třetina byla odložena policií, u další třetiny státní stíhání odložili státní zástupci a poslední třetina skončila u soudů buď s osvobozujícími, nebo velmi mírnými důsledky. Obávám se, že korupce, o níž zde mluvíme, v první řadě postihuje vysoké policejní důstojníky, státní zástupce, a v neposlední řadě postihuje i soudce. A protože tyto tři „filtry“, v situaci, kdy tyto tři skupiny mohou být nejsnáze a nejefektivněji zkorumpovány, jsou NEJVÍCE rizikové, přál bych si, jako minimum, aby zákon o prokázání původu příjmů a majetku byl vztažen právě na ně.

Vzpomínám si na strašlivý výrok jednoho valdického vězně, který zněl: „Proč bych si měl kupovat drahého advokáta, když si mohu koupit levného soudce.“

________________

Tady jsou videa celého X. Fóra:
http://www.zlatakoruna.info/forum-10-offline?play=7

Tipovat samozřejmě netřeba, posměváčkům vzkazuju, že se nechlubím cizími myšlenkami, jen z osobních důvodů bych byl rád, abychom VĚDĚLI CO NEJVÍC a byli tzv. v obraze...
.
Autor Aťan, 19.07.2011
Přečteno 835x
Tipy 10
Poslední tipující: Iv, Špáďa, Misantrop, Zasr. romantik, Duše zmítaná bouří reality
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Se Zemanem musím souhlasit i když ho nesnáším.
Kluci nebojte,Češi vyjdou do ulic,jen co nám šáhnou na žrádlo.
A chlast ? možná.

26.07.2011 19:32:00 | Iv

...se tam měj, Danieli, pěkně. :) a pořádně to vyjednej, žádná korupce dovolenou- páč bysme tam pak měli ostudu :)... asi budeš mít zkušenost, která tady možná schází- určitě to bude zajímavé.

20.07.2011 09:41:00 | pamp_elka

Zdravím Daniela na Nový Zéééland! :-))

Misantrope, souhlas... vždycky mám radost, že se svými názory nejsem sám, už je nás na Literu slušná (malá) partička.

Buditelé existují, ale od Bílé hory málokoho vzbudí :), to už jsme tady se Siorakem a Danielem párkrát probrali, je to tak jak říkáš...

20.07.2011 09:20:00 | Aťan

Na Literu jsem pořád, opravdu si jen dávám pauzu, ale stále všechno čtu. Po prázdninách jsem tu na to šup... Mimochodem právě koukám z okna na největší stádo ovcí co si dovedete představit a venku je -8°C Ano, jsem na druhé půlce zeměkoule... Nový Zéland je nádherný. Tedy je nádherný jen proto, že mi tuhle "dovolenou" platí firma a říká tomu obchodní jednání.

20.07.2011 09:12:00 | Daniel S.

Jednou výjimku udělám, abych to nemusel vysvětlovat do vzkazu každému zvlášť. Takže:

1. Nezapojuji se do diskuse. Píšu pouze komentář k dílu.
2. Nekomentuji jiné komentáře jiných autorů.
3. Pokud mě autor díla ve svém komentáři vyzve k reakci, případně odpoví na můj komentář, rád také odpovím.
4. Diskutuji pouze s autorem díla a jen když nemá nic proti. V tomto případě dělám jedinou výjimku a to ještě naposled, aby snad nedošlo k dalším omylům.

Když to shrnu - pokud někdo komentuje moje dílo a mám pocit, že si komentář žádá odpověď, odpovím vzkazem. Pokud o to pisatel nestojí rozhodně v diskusi nepokračuji. Pokud komentuji cizí dílo, komentuji výhradně dílo a nikoliv následné komentáře všech možných diskutérů. Pokud na můj komentář autor díla zareaguje, rád dále odpovím, ale pouze do chvíle, kdy má autor na diskusi zájem. na jeho výzvu kdykoliv přestávám s dalšími projevy. Pokud chce autor diskutovat pomocí vzkazů, samozřejmě na to přistupuji.
Smyslem komentářů není nějaká bitva názorů všech se všemi, ale kultivovaný dialog s autorem a ne bouřlivá reakce na každou hloupost nebo nadávku, která v komentářích může zaznět.
Pokud má někdo s mým komentářem problém, není nic lehčího, než mě kontaktovat vzkazem. tímto uzavírám výjimku a tobě Aťane se omlouvám za reakci na komentář třetí osoby. Už se to nebude opakovat.

20.07.2011 08:59:00 | Misantrop

Aťane, abychom nebyli jen tak negativní... zdá se, že tu přece jenom máme nějaké ty "obrozence" kteřým není tato země lhostejná a chtějí víc než jen chléb a hry. Minimálně tvůj blog a tvá práce zde na Literu je toho důkazem.
Také si nemyslím, že bychom zrovna my češi byli nějakou světovou výjimkou národní povahy. Jen nás formovaly jiné události. My češi jsme o naše národní elity přišli v mnoha emigračních vlnách. A náš národ nepostavili naši kapitáni průmyslu, ani naši světoví vzdělanci, ale plebejští sedláci a podivíni pokoušející se vzkřísit tehdy mrtvý český jazyk a mrtvý český národ. Tato plebejská zkušenost v nás sedí... vládám nedůvěřujeme, ať jsou jakékoliv, nedůvěřujeme ani nějakým křiklavým změnám a vůči institucím máme přímo paranoiu - není divu, zkušenosti posledních pěti set let nám ukazují, že šly vždycky proti nám, ať šlo o místodržitele, církve, svazy spisovatelů nebo umělců.
Ale vždycky jsme měli i svoje buditele. Byla jich vždycky zanedbatelná menšina, ale měli a stále mají jednu výhodu - byli všude. V církvích, mezi spisovateli, politiky, vědci, herci, i tady na Literu. A vždycky to byli a jsou spíše plebejci - obyčejní lidé, co hodně čtou... zdá se že český prototyp chytrého sedláka, trochu písmáka a trochu intelektuála stále žije...
Máme naději, že tato agitace, burcování a další práce jednou přinese plody. Ne hned, ne za této vlády, ale přinese. Je třeba se ještě hodně učit, jak vytvářet iniciativy, jak formulovat požadavky, ale také jak být neústupní, stateční a připravení se bránit třeba i se zbraní v ruce. Ještě chybí poznání, jak zhoubná korupce vlastně je (kdyby nás vláda otevřně vraždila, neměli bychom problém volby nevolby a demokracie nedemokracie proti nim střílet - korupce je jen o stupínek níž na žebříčku zločinnosti). Ještě chybí poznání, že plebejské masy nezaměstnaných, vykořeněných chudáků jsou také občany stejně váženými jako my a ano i ti nepracující romové jsou stejně váženými občany jako my. Ještě nebyl čas, aby se projevila pozitiva vzájemnosti a solidarity. Ještě nebyla založena ani jedna politická strana hledající lidi a ne politický program a hlasy poctivců mezi podnikateli a milionáři je jak šafránu, ale toho všeho přibývá.
Musíme se naučit trpělivosti a vydržet. Proto tobě, sobě i všem ostatním přeju, aby to vydrželi. Doufám, že Daniel se opravdu po prázdninách vrátí, jak tvrdí. Každý člověk se hodí. Obzvlášť, když je tak snadné se na všechno vykašlat a nechat se znechutit věčnými rejpaly, co samozřejmě přesně vědí, co by se mělo dělat - tedy co by se nemělo dělat.

20.07.2011 08:44:00 | Misantrop

Misantrope, ano, naprosto souhlasím s tebou i s Danielem. Tady je video z jednoho takového exkluzivního klubu, bez podpory mas:

http://www.zlatakoruna.info/forum-10-offline?play=7

Vpravo si můžeš postupně kliknou na vše, o čem tam byla řeč. Najel jsem ti na první panelovou diskuzi, např. Švejnar mluví o tom co ty, sami průmyslníci by proti korupci měli víc tlačit.

S liknavostí mas tady na Literu otravuju vlastně pořád, úvahy dá se říct jsou cílené k částečnému probouzení z letargie. V Evropě budeme asi poslední, kde mafii na všech úrovních masy řeknou - ne, máme toho dost. Pamatuješ na polskou Solidarnost? Kolik let to tam měli rozjetý, a tady jen pár disidentů + mlčící drtivá většina... tak to tady bohužel chodí...

20.07.2011 07:54:00 | Aťan

Aťane, souhlasím, že možná už všem evropanům jde o totéž - tedy demontovat korupci ve vládách a udělat svět, který bude spravedlivější, než je ten dnešní. Ve Španělsku se skutečně nestřílí... i když je to sporné - incidentů tam už bylo několik. Na gumové projektily nedošlo, ale slzného plynu a odvážení demonstrantů bylo docela dost. O Řecku ani nemluvím.
Možná se tam nemusí střílet, stačí aby se jejich vláda bála, že by na střílení mohlo dojít a cílem by mohla být ona. Možná je jejich vláda pod mnohem větším morálním tlakem, možná jsou španělští kapitáni průmyslu morálnější a sami tlačí na vládu, aby udělala nějaká lepší rozhodnutí. Možná tam mají demonstranti masovou podporu mezi obyvatelstvem. Možná tam příští volby vyhraje nová platforma.
Ale nic z toho, co jsem vyjmenoval, nemáme tady u nás. Masová podpora je jen ústní a neprojeví se zřejmě ani na volebních lístcích, vláda se svého národa nebojí a myslím, že jí ani na mysl nepřišlo, že by také mohli přijít postřílet všechny ministry i poslance.
Naši průmyslníci jsou s vládou jedna ruka - korupce neznamená jen ty, kteří úplatky berou, ale také ty, kteří je dávají. a novou platformu nemáme - Daniel S. blahé paměti tu před měsícem napsal, že ty současné iniciativy jsou exkluzívní kluby bez naděje na úspěch a hlavně bez naděje, že by to mohli dělat jinak.
Možná to přijde zvenčí - až nám Španělé ukáží, že to jde, až se z Islandu stane možná chudší, ale poctivý a fungující stát, až se v Řecku ukáže, že se žádná kaše nejí tak horká, jak se uvaří, pak se změní režim i u nás. Ale bude to vnější tlak a vnější okolnosti. Budeme na tom mít stejný podíl jako v posledních sto letech pokaždé - budeme na to čumět a na poslední chvíli uděláme nějakou demonstraci nebo tak. A protože tato změna nebude vyvolána situací u nás, nevyplyne z té situace ani žádná lepší morálka nebo poctivější nálada.

20.07.2011 06:53:00 | Misantrop

Vladane - nelez mně sem, ...tohle nebyl článek o Aťanovi. Vyjadřuj se u mne pouze ve vzkazech, jestli máš to nutkání. Já k tobě nepolezu, to nutkání si rád odepřu. Děkuji.

19.07.2011 23:30:00 | Aťan

áááchjoo... blábol

19.07.2011 23:23:00 | Aťan

Misantrope, ve Španělsku jde lidem o to samé, o co (asi) tobě, (i mně) - ale nestřílí se.

Nevím jestli sleduješ akce Hnutí 15. května, já ano, česká média ne. Tady je video:

https://www.youtube.com/watch?v=RZ55PC-ElSE&feature=player_embedded

Tohle je český překlad:

00:01 Ten den nadešel.
Vyšli jsme do ulic, abychom bránili skutečnou demokracii.
00:09 Den, kdy se obyvatelé rozhodli sejít a spojit svůj hlas.
00:17 Den, kdy jsme roznesli v ulicích jasnou zprávu.
00:21 V rukách politiků a bankéřů nejsme v bezpečí.
00:26 Tato zpráva se roznesla po celé zemi.
00:45 A davy oslavovaly ten den jako první den, který znamenal opravdovou změnu.
00:56 Změna závisí na tobě, na mně, na nás všech – mladých, starších, pracujících, nezaměstnaných, mužů i žen.
01:20 Média již neumlčí naše hlasy, protože jsme poznali, že jsme opravdoví lidé, stejně jako demokracie, kterou požadujeme.
01:33 Výmluva neexistuje. Historie se na nás dívá, a je na nás, abychom stvořili hnutí.
01:36 Ať svět vidí, že jsme připraveni.
01:41 Jsme připraveni:
Změnit nespravedlnost ve spravedlnost.
Změnit korupci v odpovědnost a důstojnost.
Proměnit vztek v čin.
01:49 Oni nás nezastupují!
02:00 Dnes, 15. května 2011, obyvatelé této země, svobodní, sebevědomí a pobouření, jsme vyšli do ulic v celé zemi od Ovieda ke Cádizu, od Viga do Barcelony, a požadujeme, aby politici a finančníci změnili svůj kurz a přestali nám krást demokracii!
02:41 Moc politiků a ekonomů zneužila ideu demokracie, plení bohatství státu, omezuje práva všech – studentů, dělníků, nezaměstnaných, občanů!
03:06 Dnes, 15. května 2011, je začátek něčeho nezastavitelného.
Skutečná demokracie pro lidi, kteří si vědomě zvolili svou cestu.
03:12 … ke spravedlivé, svobodné a rovné společnosti.
03:24 … ke slušné, solidární a udržitelné budoucnosti – a především: cestu zdravého rozumu!
03:35 Požadujeme skutečnou demokracii – TEĎ!
03:50 Stále si myslíte, že nic nezmůžete?
03:55 Přijměte svou odpovědnost, postavte se výzvě.
Buďte součástí nezbytné změny, aby svět byl takový, jaký ho chceme.
04:01 Demokracie je vaše volba. Využijte ji.

_________________

Víc se dozvíš tady, text manifestu, apod.:
http://www.proalt.cz/?p=1845

19.07.2011 22:36:00 | Aťan

Ve světle uvedeného textu, nechápu, jak ještě někdo může předpokládat zákonný a nenásilný postup, kdy všichni korupčníci dobrovolně odejdou a to nejen volení politici, ale i nevolení soudci a nevolení policejní důstojníci...
Pochybuji, že je pak možné vyslyšet volání některých přispěvatelů po změně pomocí voleb nebo snad nenásilného odporu. Vzpomínám si na jedno heslo z pražské tramvaje - "kdyby mohly volby něco změnit, dávno by je zakázali..."
Možná nás dějiny překvapí a jako v posledních 100 letech pokaždé, někdo tento rebus vyřeší za nás zvenku. Ale pokud si ten nahoře představuje, že si tentokrát uděláme přádek sami, tak to bude trvat ještě hodně dlouho.
Jestliže je mezi námi pořád ještě zakořeněno, že proti zločinu, jakým je korupce, se nesmí pozvednou zbraň a nesmí se jít do rizika násilí a rizika nevinně prolité krve, tak to prostě nemůžeme vyhrát. A přiznávám se - ani já nejsem ochoten do takového rizika jít. Ale také si nehodlám nalhávat, že český volič náhle zmoudří a nebo že všichni potáhneme za jeden provaz při nenásilných protestech.

19.07.2011 21:42:00 | Misantrop

Díky. :-) Rozšiřování cizích obzorů je takříkajíc jen vedlejší zbytkový produkt, ...já si hamižně hlavně rozšiřuju svoje obzory, ale protože mám blbou paměť, tak si to písnu na blog nebo Liter :)

19.07.2011 20:15:00 | Aťan

děkuji za rozšiřování obzorů :)

19.07.2011 20:10:00 | Duše zmítaná bouří reality

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí