Češi jsou velmistři v „připosranosti“

Češi jsou velmistři v „připosranosti“

Anotace: bodů netřeba, zařadil jsem to do úvah, abychom společně uvažovali.

 

Část rozhovoru s historikem MATĚJEM SPURNÝM v Respektu č. 31

 

Chystáte s několika kolegy vydání studie o časech normalizace na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Proč se v 70 letech učitelé na filozofické fakultě nechali komunisty tak zlomit, zahnat do kateder a sklonit hlavy? Jak to, že to šlo u těchto vzdělaných a chytrých lidí tak snadno?

 

Téměř všichni přijali roli loajálních občanů, kteří nevybočují z daného celospolečenského koncenzu. Když jsme se s nimi bavili, nejčastěji to vysvětlovali tím, že byli přesvědčeni, že odchodem z vysokého školství by ztratili smysl svého života, že by opustili to, co budovali po mnoho let. Samozřejmě, mohli pořádat bytové semináře, ale ne každý došel ve svých představách tak daleko. Většina těchto lidí také měla pocit, že je potřeba, aby na fakultě zůstali, jinak celé české vzdělání půjde do háje. To ještě netušili, kolik zničujících komunistických kompromisů je čeká.

 

A jak prožívali to popření sebe samých? Zůstat na fakultě přece znamenalo i to, že člověk musel během prověrek veřejně prohlásit, že třeba okupaci v roce 1968 považuje za „bratrskou pomoc“? (zde) Museli podepsat např. Antichartu (zde).

 

Někteří to ponížení u prověrek považují za nejhorší moment života, jiní nad tím mávnou rukou s tím, že to po nich chtěli komunističtí kariéristé a nevzdělanci, vůči nimž člověk v takové situaci nemusí mít výčitky. A proč podepisovat prohlášení proti něčemu, jako byla Charta 77? Vždyť proti tomu manifestu nemohl rozumný člověk, ani když byl loajální vůči režimu, nic namítat. Podle mě to bylo skutečně tím, že po okupaci profesoři přistupovali na další a další komunistické kompromisy a s každým kompromisem bylo těžší další kompromis odmítnout. Nechali se zahnat do kouta – na výběr měli buďto emigraci, nebo kolaboraci. Vzepřít se i dnešnímu zlu nám stále schází občanská odvaha. (Více v Respektu č. 31 „Klid a pohoda jsou smrtící ideály“)


Tunelování českých bank v 90. letech bylo tak unikátním fenoménem, že se tento pojem ujal celosvětově. Vlivem nedostatečných zákonů a absenci systémových pojistek došlo ke zpronevěře miliard korun ve prospěch jednotlivců.

 

KORUPCE PO ČESKU - ZDE

Kresba: Pavel Reisenauer


____________________

A jak nás stát chrání před lichváři a exekutory?

Český statistický úřad uvádí, že například v roce 2010 spáchalo v Česku 1756 lidí sebevraždu. Čísla za letošní rok uvedená dosud nikde nejsou, avšak dá se prý očekávat, že budou mnohem vyšší. Například šéf středočeské záchranky Martin Houdek potvrdil, že skutečně dochází ke zvýšení počtu výjezdů k pokusům o sebevraždu. Oběsit se loni chtělo o třicet lidí víc než předloni, pokusů o otrávení přibylo o 241, je to významný nárůst. Zatímco ze zdravotnického hlediska nikdo nezkoumá, jaké byly důvody toho, proč se ti lidé rozhodli odejít ze světa, odpůrci způsobu exekucí v Česku tvrdí, že významná část sebevražd se dá směle připsat na vrub nátlaku exekutorů. (Zdroj: Parlamentní listy)

Autor Aťan, 04.08.2012
Přečteno 627x
Tipy 3
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, Kropydlína Škopounová
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Když se tenkrát cinkalo klíčkama, tak jsem říkal manželce toto.Pokud se nedá KSČ mimo zákon a do porevoluční plitiky nevstoupí nová mladá, nezkažená inteligence, tak je to totálně v prd.. .K.Kryl to pocpchopil jako jeden z prvních a proto mu z toho, co se dále dělo bylo na blití.
No a co na to říci. Asi je to náš osud.Osud neustále připosraného národa, který musí platit za svojí posranost a strach:-(, až na Jana Husa, Jana Palacha, Jana Zajíce a jím podobným.Tito lidé přežili a budou žít dál v našich myslích, ale na pose.. se vždy zapomene.

13.08.2012 19:10:46 | Jeněcovevzduchukrásného

Naprosto souhlasím.
Nedávno jsem si pouštěl na YouTube 99 dvouminutových kreslených dílů - projekt ČT "Dějiny udatného českého národa" - od lovců mamutů až po 2. svět. válku (Mnichov). Naprosto přehledně tam je jasné, že skoro v každé době se výkvět národa buďto vyvraždí, nebo vyžene za hranice státu. A kdo tu asi tak v ČR zůstal? Přece my, genetičtí vejškrabci :-)) Samozřejmě v tom nejsme sami, takhle hnusně se chovaly skoro všechny národy.

http://www.youtube.com/watch?v=_FLS5eJoH_U&feature=relmfu

13.08.2012 20:22:01 | Aťan

Moc pěkné, díky :-)

13.08.2012 21:19:28 | Jeněcovevzduchukrásného

Jsme připosraní, protože jsme to viděli v televizi, Ulice, Ordinace, Pouta, Vztahy a já nevím jaké další seriálové kraviny, nás učí správnému chování ovcí: držet hubu, šopovat a nic neřešit.

Aťane, je to v hajzlu! Mluvíš někdy s mladými lidmi? Oni chtěj změnu, ale nevědí jakou a zároveň ji vlastně nechtějí.
Že to s mladými není tak zlé? Ne není, je to úplně nejhorší. Nedomluvíš se s nima, protože se z nich staly počítače - všichni narození od roku 1985 a výše neumí komunikovat.

04.08.2012 13:57:29 | Kropydlína Škopounová

Rozumím, je to s mladými těžký, ale se starými taky. Tomuhle historikovi je 33 let, takže ho počítej mezi mladé. Možná by ses měl(a) častěji pohybovat tady, abys přišel na veselejší myšlenky:

http://vrattenamstat.cz/
http://www.nfpk.cz/
http://verejnostprotikorupci.cz/

Teď se slaví výměna Rampuly za Bradáčovou, ale dopředu vyhráno není zdaleka nic.

04.08.2012 14:14:35 | Aťan

Podepsala jsem, ač skeptická to osoba - já.

Aťane, bude zle, bude mela, válka jak prase čeká na tuhle civilizaci, lidi se už nedomluvěj...už to nejde..všichni si odserem to, kam jsme zašli.

Víš co dělá mládež v práci během pauzy? My jsme třeba mastili karty, nebo kecali, ale mladší zaměstnanci po sobě venku nepřetržitě hazí šutrama po celou dobu pauzy, tj. 40 minut.
My po sobě házeli ledasčím, ale vždy na tělo, prdel, nohy... Tihle hází na ksicht, oči neoči, a takové šlehy! Když teče krev - je to ta největší legrace dne... Aťane co to je za lidi? Kde se tu vzali? Proč jsou schopný si z legrace vyrazit zub, přerazit nos a co já vím co ještě...
Budoucí válečníci? Nebo co...?


;-(
.

04.08.2012 15:10:38 | Kropydlína Škopounová

Kde se tu vzali? My jsme je tak vychovali, my na ně dohlížíme o pauze, my jsme tu od toho, abychom jim řekli něco o mantinelech a morálce, je to naše vina, přítelkyně... :-)) no né?

05.08.2012 19:35:59 | Aťan

No asi to tak bude, ono je to těžký, když z výchovné facky je málem trestný čin, že jo. Taky vojna chlapcům by prospěla.
Nemáme právo na ně dohlížet, nemáme právo jim cokoliv vytýkat - smíme je buď ignorovat, nebo obdivovat.

Přečti si schválně někdy něco od autora s nickem "Lasak", a to včetně diskusí v komentářích. Ale je to čtení o nervy:)

---

Nicméně - teď k důležitějším věcem - už jsi viděl mojí novou profilovou fotku? Jsem na ní totiž nahááááá!!
:-D

05.08.2012 20:48:24 | Kropydlína Škopounová

Jdu se ihned na ni podívat!!! ...již dopředu jsem vzrušen :-))

Nechci se vnucovat, ale jako čerstvý signatář platformy "Vraťte nám stát" bys možná někdy mohl juknout i na tohle:

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1208/o-kom-se-mluvi-bretislav-rychlik

(samozřejmě by to chtělo rojnicí šířit informace co nejdál a co nejvíc, že jo :-)

05.08.2012 21:38:15 | Aťan

No,lidé se pořád vlastně něčeho bojí.Co když zas někdo zazvoní u dveří a odvede mě, co když vyjádřím svůj názor a příjdu o práci a těžce vydolovanou pozici..nebo už to přenecháme na mladší atd.Prostě vybočit ze stáda zmanipulovaných lidí už po dlohou, dlouhou dobu,to chce opravdu sílu a odvahu jít proti proudu ale myslím si že pořád tu jsou a budou lidé co se naopak bát nebudou a půjdou za tím čemu věří i přes to že se stanou psanci:-)Svoboda znamená zodpovědnost a tak se ji vlastně někteří i obávají,prostě to nechávají tak jak to je..možná až budou zahnáni do úzkých,teprve začnou bojovat :-) Někde jsem to četla :-) Jinak zajímavej článek!

04.08.2012 11:37:11 | xoxoxo

Pokusme se rozebrat tuto větičku: "...pořád tu jsou a budou lidé, co se naopak bát nebudou a půjdou za tím čemu věří i přes to, že se stanou psanci."

Od přesdržky na Bílé hoře je mnohem víc těch "vyčkávajících" jak to dopadne, než těch, co jdou s mocí na zteč. Lidičky, budíček, pojďme psancům hernajs už konečně pomoct!!!

http://vrattenamstat.cz/

04.08.2012 14:07:13 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí