Dvě cesty - jeden cíl

Dvě cesty - jeden cíl

Anotace: Na konci roku 2012 si na veřejném prostoru Literu srovnám myšlenky, abych po pár letech (ze studijních důvodů) mohl překontrolovat jejich správnost.

 

DVĚ CESTY – JEDEN CÍL. Obě cesty nazvu zjednodušeně Hanka a Karel, cíl by mohl mít pracovní název „Přímá demokracie švýcarského typu“ (zde).

 

JUDr. Hana Marvanová a Mgr. Karel Janeček, MBA, PhD.

 

HANKA – mám na mysli nejen Hanu Marvanovou, ale také desítky jejích nejbližších kolegů, kteří stojí vedle ní, a stovky a tisíce sympatizantů, kteří stojí za ní (zde).

 

KAREL – mluvím o Karlu Janečkovi, výrazné osobnosti posledních let (zde), se kterou si vrchnost zatím neví rady. Jedním z jeho projektů je i „Pozitivní evoluce“ (zde). Jeho Nadační fond proti korupci se od 12. 3. 2013 účastní na projektu Rekonstrukce státu (zde).

 

V čem se obě cesty liší? Hanka vsadila na stmelení mnoha občanských iniciativ pod hlavičku „Vraťte nám stát“ (zde). Hodně si slibovala na osobním tlaku přímo na konkrétní poslance, senátory a ministry. Poslední pokus ale zatím ztroskotal (zde), Hanka & spol. se nevzdávají, uvidíme co bude dál. Na pouliční demonstrace, do kterých se často vmísí komunisté nebo krajní pravice, Hanka příliš nevěří.

 

Karel Janeček & spol. také osobně tlačí na konkrétní poslance, senátory a ministry, ale brzy zjistil marnost svého počínání. Proto se zapojil do projektu "Rekonstrukce státu", která použila razantnější tlak na politiky. Na mafii (zlojedy a zluhy, jak říká) podává trestní oznámení a díky vrchní státní zastupkyni v Praze Lenky Bradáčové je často úspěšný (zde). Karel si zároveň uvědomuje, že bez široké podpory lidí se neobejde. Proto nedávno projel 13 měst, kde podrobně vysvětloval studentům i ostatním občanům o co mu jde (zde). Pokud chceme přímou demokracii švýcarského typu, měli by voliči do vedení státu volit ty nejlepší z nás, ne ty nejhorší z nás, jak se často stávalo nejen od 90. let, ale už od roku 1948. Bez zapojení alespoň 2 miliónů zodpovědných a informovaných občanů nemá jeho projekt "Změna volebního systému" naději na úspěch (zde).

 

____________________

Jako bonus TŘETÍ CESTA k jednomu cíli MUDr. Jana Hnízdila - VIDEO ZDE. Z medicínského hlediska popíše nemocnou společnost, poslední větou ukáže cestu.

 

 

 

Autor Aťan, 01.12.2012
Přečteno 775x
Tipy 4
Poslední tipující: lipo, Jeněcovevzduchukrásného, Kyška, Miriska
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (3x)

Komentáře

A teď vážně. Děkuju za tvé politické příspěvky. Když mi to takhle předkoušeš, je to pochopitelné, jak facka:-) Hurá.

11.12.2012 01:23:49 | Kyška

Aťánku, to je tak nádherňoučký. Ze srdíčka přímo do srdíčka.

11.12.2012 01:21:23 | Kyška

rád tě vidím :)

11.12.2012 08:13:28 | Aťan

Politice skoro vubec nerozumim a vsechno to ,,poliplacani,, mi pripada stejne nesrozumitelne od kterehokoli naseho ,,politika,, :-) Obdivuju lidi, kteri stale veri a snazi se porozumet a neco zmenit. Proto jsem ti to tipla. Ja takova bojovnice nejsem a vim, ze ma rezignace neni spravna, ale drzim se jednoho chytreho hesla meho dedecka : BUD TO, CO DELAS, DELEJ PORADNE NEBO TO NEDELEJ VUBEC. Tak po tretim marnem pokusu pochopit politiky a neco zmenit jsem to radeji uz nezkousela. Diky za lidi jako jsi ty,

01.12.2012 10:42:38 | Miriska

Karel je slušně vychovaný chlapec :) ale na tohle měl (v zákulisí) docela trefnou odpověď: "Já nechci po lidech aby bojovali, anebo aby vermomoci dělali dobročinnou činnost jako Matka Tereza, ale ať si už proboha nenechají srát na hlavu."
Když to přeložím do lidštiny, lidé kteří absolutně odmítají koukat pod pokličku politikům a sledovat kdo přichází s lepším řešením, pohnojí to nejen sobě, ale i svým dětem. A já chci být dobrý tatík, to mi věř. :-)

01.12.2012 10:55:26 | Aťan

pokracuju uz jen kratce :-) Se mi to do jednoho komentu neveslo. Dekuju za lidi jako jsi ty, kteri se stale snazi a davaji mi viru v lepsi budoucnost. :-)

01.12.2012 10:47:29 | Miriska

díky moc... a já zase věřím, že se jednou lidi začnou zajímat... moc bych si to přál ještě za svého života :-)

01.12.2012 10:57:12 | Aťan

Prave jsi mne dokopal ke ctvrtemu pokusu o pochopeni politiky :-) Je fakt, ze za deti jsme zodpovedni az do smrti.

01.12.2012 11:01:12 | Miriska

Jestli trochu rozlouskneš oč jde (důležitý je klik na odkazy v závorkách ZDE) a pošleš informaci dál mezi své nejbližší, bude to pro mne nejkrásnější vánoční dárek. :D páč už jsem velkej kluk a plyšáci od manželky mě už moc neberou :)

01.12.2012 11:03:51 | Aťan

Na odkazy jsem koukala hne pri prvem cteni, ale dam si opacko at mas bohatou nadilku :-)

01.12.2012 11:23:49 | Miriska

mňam :D

01.12.2012 11:27:11 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí