tajné služby

tajné služby

Anotace: nevěděl jsem zda nePoUžít ozvlášTňující font, když obsah je tak složItý a Nejistý.

7. 1. 2016

TAJNÉ SLUŽBY

inspirace od:

http://blisty.cz/art/85181.html
 
otázky:
1) vměšovali se Rusové do amerických voleb a jak moc?
 
2) věděli o tom američané?
 
3) věděli o tom Rusové?
 
4) Pokud se Rusové vměšovali...
 
5) Pokud se nevměšovali...
 
6) ... a je to normální situace?
 
 
Vše hodnotím jako neexpert, jen jako čtenář a uživatel internetu, takže i pro mě je otázka, jak moc se pletu.  
Rok 2016 byl ve znamení několika událostí: Pokračující válka v Sýrii. Hlasování a následný Brexit. Nečekané zvolení D. Trumpa americkým prezidentem.  Možná by šlo zmínit i urovnání vztahů mezi Tureckem a Ruskem. A vyšachování vlivu USA v Sýrii.
 
Pokusme se teď odpovědět na otázky, které jsem položil na začátku. Už na první jednoduchou otázku je těžké odpovědět. Zkusme věřit tajné službě, která ale údajně nepředkládá důkazy. Jak operace probíhala:
 
a) diskuze na internetu (zvlášť pokud je o nich známo, že ovlivňují veřejné mínění). Tj. strategie fejk účtů a rozvracení názorů oponentů a stejně tak posilování názorů na Trumpa.
Při technologii NSA pravděpodobně jasně dohledatelné. (tj. ne kdo, ale přinejmenším odkud ten někdo psal, a jestli jde o reálnou osobu). Zcela hypoteticky může jít i o lidi v USA, kteří berou plat za to, aby něco napsali.
 
b) akce na diskreditaci demokratů. Emaily z DNC, bylo zmíněno jedno jméno hackerské skupiny. A následný upload na wikileaks. Sám Assange se vyjadřoval, že to Rusové nebyli. Rozpor mi přijde v tom, že přispěvatelé wikileaks mají být v anonymitě. Jak je možné říct, kdo to byl a kdo ne? A samozřejmě je možné říct někomu: tak to tam pošli, co jsme našli.
 
c) samotné nabourání se do elektronického systému hlasování. Podle mě nejméně pravděpodobná část. Zejména v tom smyslu, že mi přijde jako hodně přes čáru. Hypoteticky možné, pokud by nešlo zjistit, kdo změnu provedl. Tipuji, že to zjistit jde...
 
Takže je otázka, čím a jestli vůbec se Rusové angažovali. Pokud se ale angažovali, je velice pravděpodobné, že to Putin věděl. Pro toto tvrzení svědčí zejména to, že Trump se k Putinovi nevyjadřoval negativně. Vypadá to dokonce tak, že vlastně tušil, že mu pomůže. Toto je v jistém smyslu mediální obraz. V hlavě se samozřejmě rodí otázka, jestli vládce nejmocnější země světa je schopen se paktovat se svým historickým nepřítelem, aby se vládcem stal. Zdá se mi to téměř absurdní. Jak vidmo, více otazníků než odpovědí.
 
Přikročme k 2)
Zde mi přijde, že je rozpor. Pokud o tom věděli, jaktože nic nedělali? Únik emailů byl dávno před volbami a otázkou bylo, jestli by H. Clintonová měla být stíhána. Nikdo neřešil, jestli jde o akci ruských špionů. Proč by nic nedělali, pokud věděli, že to dělají Rusové. To příliš nedává smysl... Vše se začne řešit, až po vítězství Trumpa...
 
Otázka 3)
Je asi nejbanálnější. Pokud to udělali, museli o tom vědět. Pokud to neudělali, tak to není až tak podstatné.
 
4)
Přinejmenším, je to dost troufalé. Zájem by na tom byl. A je otázka, co všechno se děje z opačné strany, o čem nemám ani tušení.
... co se bude dít dál? Pokud se ukáže, že Rusové měli vliv, smrdí to podle mě novými volbami. V Americe se toto neděje často, spíš bych řekl, že to je poprvé. (Snad jen Watergate, ale to považuju za vnitřní záležitost USA). Rovněž to hrozí zhoršením napjatých vztahů USA-Rusko. (Připsáno: Obama už stihl vyhostit 35 diplomatů.)
 
5)
Pokud to není pravda, jsme svědky toho, že americká tajná služba lže médiím. Možná lže i prezidentovi. Což je ukázka dost značných vnitřních rozporů nejmocnější země. Tato varianta mi přijde pravděpodobnější, to že je to akce Rusů mi přijde příliš šílené. Co se bude dít potom? Patrně mediální boj, zda to je pravda či ne. Kdyby tedy tato dezinformace zvítězila v mediálním prostoru, mohlo by to opět vést k novým volbám. Ale ještě spíš se vnucuje otázka: kdo ovládá tajné služby USA a čí je to zájem. Je to tedy boj demokratů proti republikánům? Je to vůle Obami proti Trumpovi? Akce nějaké pomsty? Těžko říct.
 
6) ... a je to normální?
 
Asi nejúsměvnější otázka. Pamětníci anebo alespoň lidé, kteří neztrácejí paměť viděli takových afér možná stovky. Mě osobně tohle přijde přes čáru dost. A je to do jisté míry dané naivitou v dané oblasti a pak "silou současné kauzy". To je můj výmysl a je daný tím, co si ten den ráno přečtu. To mi pak přijde jako velká aféra. Ale stejně mi to přijde přes čáru. Menší přes čáru by bylo, kdyby v tom Rusové nejeli...

expost čteno:
https://www.novinky.cz/zahranicni/425710-putin-naridil-ovlivneni-voleb-ve-prospech-trumpa-tvrdi-americke-tajne-sluzby.html

doplňující poznámka:
Je pravděpodobné, že pokud Rusové vedou dezinformační kampaň vůči Česku, bude též vůči Americe a nemělo by být tak těžké ji vidět, pokud umíte anglicky. Pro mě je toto zatím nedostupné. Když to vezmu z druhé strany: pokud vás jako voliče k zvolení Trumpa ovlivní hoaxy a dezinformace či konspirace je velká šance, že si na internetu svůj zdroj najdete, ať už je ruský, americký, nebo jakýkoliv jiný.
Druhá otázka je, jak moc konkrétně se Rusové zapojují fejk účty, toto je problém pro laika zjistit. (alespoň tolik moje zkušenost s fejky na literu).

Autor ewon, 07.01.2017
Přečteno 452x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

k 1)

nedozvíme se to...

https://blisty.cz/art/87604.html

13.08.2017 09:39:45 | ewon

... 7) a věděli o tom Britové? ... prý věděli v roce 2015.

http://blisty.cz/art/85194.html

08.01.2017 23:19:26 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí