Pár naivních poznámek k Severní Korei

Pár naivních poznámek k Severní Korei

Anotace: asi vyprovokované momentálními titulky novin

(13. 8. 2017)

Pár naivních poznámek k Severní Korei

O co tam jde? Pokusme se přijít s možná několika nástřely. Nejdříve drobná historická vstuvka z wiki:

Důsledky Rusko - Japonské války:

"Poražené Rusko se zřeklo území Port Arthuru, jižní části ostrova Sachalin a uznalo vrchní panství Japonska nad Koreou. Dalším důsledkem prohrané války bylo odhalení hospodářské a vojenské slabosti samoděržaví. Po celém Rusku probíhaly pod vlivem porážky nepokoje a bouře, které vedly k první ruské revoluci. Vítězné Japonsko získalo rozhodující vliv v jižním Mandžusku a hlavní vliv v Koreji. Korea byla v roce 1910 Japonskem anektována."

Rusko podoporovala Francie a Německo, zatímco Japonsko zase USA a VB. Zajímavé, to jsem netušil (popravdě jsem ani nevěděl, kdo tu válku vyhrál).

Korejská válka velice povrchně: rozdělení Koree po druhé světové válce na SSSR část a USA část. Zase válka a potom zase válka (myslím tu, co je v Mashi). Ti kluci šikmooký nemají chvíli klid. Asi by se nemělo o takových věcech vtipkovat, ale koukám dost na Českou sodu, nemůžu si pomoct.
Ještě se do toho vkládá Čína, která se od dob imperiálního Japonska přeci jen trochu vzchopila.

Co tu máme teď:
Syna diktátora syna diktátora, který vraždí konkurenci, jestli vůbec nějaká může existovat, bizarní stav propagandy a brutality. I když věřím, že na to si leckdo zvykne. Problém je hlad, ten když příjde... Je zajímavé vědět, kolik udělá mezinárodní izolace.
Nicméně, lze odhadovat, že kdyby místo placení zbrojního vývoje platil zemědělce, měli by se občané lépe. Jenže byl by v tom případě diktátor ještě u moci? Možná ano, možná ne. Chová se krutě, ale přitom racionálně? Nebo se chová krutě a současně iracionálně.
Stručně řečeno, jednou dříve nebo později by nejspíš Korejcům došla trpělivost a zbavili se ho. Nicméně (a to je myslím hlavní otázka) netuším, kolika a jak mocným Korejcům naopak velice vyhovuje, že je u moci právě Kim.

A oklikou se vraťme k těm, kteří o Koreji tak nějak též rozhodují.

Putin: působí to na mě tak, že má dost starostí jinde, i když své k tomu asi taky říká.

Čína: podle novinek bude neutrální pokud Korea zaútočí první.

USA: o co jde vlastně USA. Tak už dlouho nikde neválčili... Nicméně zas je tu otázka: co z toho?
Je tam ropa? Může tam expandovat kapitál? Chce si USA vyzkoušet jaké to je mít atomovku nad vlastní hlavou? A odplatou jich pár vyslat zpátky?

Laicky mi z toho vychází, že nechce, nebo alespoň není to rozumné, aby chtělo.
Btw. kdyby vrchní velitel řekl: vypusťte 5 Mt TNT poslechli byste ho? Nebo byste řekli: ne, mě se nechce. Zastřelte mě, nebo alespoň degradujte, pane!

Jižní Korea?
Chce Kim víc útočit na Ameriku, což by ho jistě stálo život a především moc? Chce sebou na onen svět vzít vpodstatě identický národ na jihu? (jediné co tuším, že Soul by to měl asi spočítané).

Vychází mi z toho, že nic nebude. Jako už tolikrát. Ale že aspoň je o čem psát.

A když bude?
Tak z toho bude smrt (statisíc, ale spíš milionů), utrpení (většího počtu) a nakonec změna režimu v Severní Korei (pravděpodobně k lepšímu, protože co může být horší...) jenže za cenu právě těch statisíc či milionů neviných.

Ještě mě napadá otázka: kdyby Kim tu jadernou bombu neměl, měli by USA větší tendenci tam vlítnout? Laicky mi přijde, že by měly. Takže z toho by plynulo to paradoxní, že nejničivější zbraně vlastně vytvářejí mír.

Autor ewon, 13.08.2017
Přečteno 570x
Tipy 2
Poslední tipující: J sh' T r' k
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

tak to je trestuhodná nedbalost... (expost přečteno)

https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/co-se-skryva-za-urcitou-benevolenci-ciny-a-ruska-vuci-kldr-muze-to-byt-vzacne-nerostne-bohatstvi-35632?dop-ab-variant=&seq-no=3&source=hp

10 miliard v infrastruktuře a 10 bilionů v dolech...

... zas ty smartphony. Na světě je půl miliardy lidí, co si ho můžou koupit, dají za něj v průměru 5000 korun. To je... 2.5 bilionu korun. 83 miliard dolarů.
V Soulu žije 10 milionů lidí, 24 milionů v aglomeraci...

13.08.2017 09:27:20 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí