Volby 2017

Volby 2017

Anotace: Jak se vyznat v politické džungli při nadcházejících volbách?

Blíží se volby a s nimi nejednoduchá otázka, koho vlastně volit. Že by člověk měl jít k volbám je asi jasné (pominu-li jakousi etickou povinnost, kdy každý z nás nese odpovědnost nejen za sebe, ale i za dění v zemi, v níž žije), neboť nadávat na něco poté, co jsem nikomu nehodil svůj hlas, je mizérie. Takto by se choval jen hlupák.

Jak se však vyznat v politické džungli, kdy zvláště v tomto čase se na nás ze všech stran valí slogany, prohlášení a rozhovory? Není to jednoduché, neboť víme, že to, co strany nyní prohlašují, může být po volbách zcela jinak…

Nevím, zda řeknu něco objevného, ale promýšlel jsem si jednu politickou stranu po druhé a došel k následujícímu závěru:

ANO – volit nemohu kvůli jejímu předsedovi. Je to natolik problematický člověk a kupí se kolem něj tolik nevěrohodností, že prostě je pro mne nepřijatelný (pro mnohé jiné však evidentně ne, naproti tomu, že několikrát prokazatelně lhal a jeho obchodní záležitosti prověřuje policie).

ČSSD – nemusí být špatná volba, avšak je tady jejich problematické chování v poslední období.

KSČM – komunisty prostě volit mohu a nemá smysl se k tomu více vyjadřovat.

ODS – vcelku slušná strana, orientace na západ, chtějí zůstat v EU, což je v pořádku.

SPD – pan Okamura je naprosto nepřijatelný a jeho agresivní a strach vyvolávající politika je mi přímo odporná.

TOP 09 – nevím, netuším, ale volit je nebudu. Schwarzenberg mi byl sympatický, Kalousek nikoli.

Piráti – poměrně zajímavá strana, alespoň pro mne. Mohla by to být čerstvá krev.

KDU-ČSL – mí favorité. Strana držící jasnou evropskou a pro-rodinnou politiku. Strana bez nějakých šílených skandálů a zcela jasně se hlásící ke křesťanským principům.

Samozřejmě bych zcela vynechal strany, které se otevřeně hlásí k odchodu z EU. Nerozumím, co lidi na této možnosti tak láká. Přemýšlejte, proč asi Evropa žije v míru od konce 2.sv. války. Že by to bylo díky EU? To tak strašně spěcháte do dalšího konfliktu? Navíc nejsme Británie, abychom to hospodářsky ustáli.

Taky je asi důležité nehodit to tam úplně malým stranám. Ty se do vlády nedostanou a je to ztracený hlas. Nebo se možná do vlády dostanou, ale přispěje to jen k roztříštěnosti politického spektra, protože čím více stran, tím horší domluva...

Přijďte a volte podle svého nejlepšího vědomí.
Autor Alda, 16.10.2017
Přečteno 601x
Tipy 4
Poslední tipující: ewon, Básník Karel
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Když to tak čtu, tak mám neblahý pocit, že jsi jeden z těch, co by měli rozhodovat tak maximálně o tom, jestli si dát k večeři rohlík, nebo uvařit bramboračku.... ale to vůbec nejsi sám a proto z toho mám spíš srandu.
Tak hlavně splň tu svou neskutečnou povinnost k vlasti, bez který bys nebyl etickej, a vyber třeba komouše, piráty, černoprdelníky(kdu), nebo ods...můžeš si to vylosovat z klobouku.:D

18.10.2017 10:03:53 | Jezero

by mě zajímalo, jestli KSČM MŮŽEŠ nebo NEMŮŽEŠ volit. :)

PS: k Británii čtu většinou o tom, že to ani ona hospodářsky ustojí. Nemůžu to ale jasně dokázat. Z mého pohledu je rozpad EU strategický zájem Ruska.

18.10.2017 09:29:25 | ewon

Tak samozřejmě, že je volit MOHU :-) Naštěstí žijeme ve svobodné společnosti, kdy MOHU. Tedy MOHU, ale NECHCI :-)

21.10.2017 14:20:08 | Alda

No já bych si přál spíš to aby vyhrála strana která by byla spravedlivá. Aby nedávala přednost někomu před ostatními lidmi. ČSSD ani volit asi nebudu po té co prý třeboňský místostarosta za ČSSD pan Mráz prohlásil že od nich žádný byt nedostaneme.
Spíš bych si přál aby už přišel Pán Ježíš a nastolil konečně spravedlnost a aby na světě byla jediná církev.

17.10.2017 06:16:53 | Básník Karel

Jak se vyznat v politické džungli? Pomoci si mačetou!

16.10.2017 23:20:32 | Cháron

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí