Kam spěje Česká republika?

Kam spěje Česká republika?

Dobrý den,
rád bych se s Vámi podělil o své politické názory a postřehy ze současné doby.

Možná teď každý žije politickým kláním, které spolu svádějí Jiří Drahoš a Miloš Zeman. Rozhodnutí je na každém z nás, aby dal hlas tomu, koho nejvíce preferuje, musíme vzít v úvahu, že je demokratické, aby některým lidem bylo umožněno nevolit vůbec.

Co si od české politiky slibujeme? Jakým směrem se bude Česká republika v nejbližší době ubírat? Pokusím se stručně shrnout současnou situaci.

Česko je silná země. Své kořeny má v dobách Sámovy říše ve starověku, kdy se jistý kupec projevil jako významný politik a ekonom a sjednotil podobně mluvící kmeny. Od té doby národ trpěl pod nadvládou zahraničních vlivů již několikrát. František Josef, Hitler, Merkelová. Ano, poslední jmenovaná je určitě tím nejpokrytečtějším politikem současné doby, který se schovává za pozlátko lidskosti a přitom sjednocuje ekonomiky chudších národů, než je německo, vědomě či nevědomě se záměrem rozšířit trh a politické názory Německa.

Je třeba si uvědomit, že pokud se Česká republika má postavit na vlastní nohy, musíme se postavit nejprve cizím vlivům. NE diktátu Evropského modelu ekonomiky. NE Euru.

Teprve až bude domácí ekonomika ČR stabilní, můžeme řešit problémy její vnitřní struktury. Je třeba setrvat, zatnout zuby a stát si za svým. Jedině tak vybudujeme silnou a nezávislou vlast, domov pro naše děti a nás všechny.

Michal Vychodil.
Autor Poeta ze světa, 14.01.2018
Přečteno 753x
Tipy 4
Poslední tipující: Dobrovský, Malá mořská víla, Jeněcovevzduchukrásného, ewon
ikonkaKomentáře (30)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Je to pravda, ale nic to neřeší. Aby se dalo reálně z něčeho vycházet, musí se skonečnou platností ukončit pseudocausa Čapí hnízdo, která svou obludností ochromuje nejen politický, ale částečně i ekonomický život Česka. Ať se to komu líbí, nebo nelíbí - pokud strany ČSSD, TOP09 a ODS budou mít s podporou interesovaného »mecenáše« dost síly zdržovat obrodný proces a vyhledávat stále nové a čím dál blbější důvody zdržovat pozitivní vývoj, budou takovéto sice pravdivé, ale nic neřešící články jen dalším titulem na těchta a jiných stranách.

Jarda Čampulka

19.01.2018 12:03:19 | aravara

Ano, pravda to je, žalostná. Ale prý ,,Nikdy není pozdě začít" se učit. Zase to není tak složité, ale je to důležité znát. Pak si ,,vlci" přestanou takhle dovolovat, vůči ovečkám. No a co se článků týká, nejsou zbytečné, když by byly zbytečné, pak by neexistovali tištěná a internetová media, novináři, a vůbec nic bysme se nedozvěděli. Jsou, články, potřebné, a čím víc jich bude, je, ve jménu zdraví a života, důstojného života, Lásky, spravedlnosti, tím, myslím si, vždy Líp:-) .

19.01.2018 20:15:33 | Dobrovský

Dovolte mi, prosím, připojit zde svůj názor: Problémem národa Českého je, nyní, myslím, (na rozdíl od Švýcarů), totální většinová neznalost (včetně politiků a zákonodárců jak jsem zjistil), dokumentu: ,,Všeobecná deklarace Lidských práv OSN", neochota uznávat jí každodenně v praxi jakožto základní kámen pro řádné fungování státu, dále neznalost občanského zákoníku, a také to, že sledují veřejnoprávní zprávy v médiích sporadicky, které mnohdy přehlušují různé reklamy. (Radio českého rozhlasu Plus myslím, je ale dobrou alternativou v tomto směru). To si pak může opravdu v naší zemi, a s ní dělat v podstatě kdokoli, a cokoli. Jak by asi dopadl ten, kdož by chtěl ekonomicky, dluhově, či fyzicky jakkoli okupovat například území Švýcarska? Už pan T.G.Masaryk snil o Českém Švýcarsku. Jak jsou Švýcaři silní? Stačí jen například nahlédnout, na názvy nároží ulic, kde sídlí jejich ambasáda v Praze. Náhoda ? NE,to si nemyslím.

17.01.2018 13:33:21 | Dobrovský

Česko spěje do pr......do Prahy jsem myslel. Za kariérou. :-) Ne, dál! Do EUBruselu. Vlastně tam už taky jsme, ale asi nás (nakonec úspěšně) zažalují, že hájíme vlastní zájmy. No fuj...:-)) Nemluvím o ekonomických zájmech, protože "česká" ekonomika je už jen eufemistický název pro cizí kapitál "globálních či nadnárodních" soukromých firem ovládajících naši malinkou kaluž v oceánu globálních trhů. Každá kolonie se jim hodí.

A prezident? Zavedení přímé volby byla chyba, přímo protiústavní!Prezident si díky tomu překrucuje ústavu, jak se mu hodí. Třeba jmenováním vlády, která protizákoně už vládne, přestože ještě nedostala důvěru. Navíc v čele s premiérem, který je trestně stíhaný. Přesto jsou "českou mentalitou" tito pánové velmi oblíbení a "demokraticky" zvoleni.

Kam si myslíš, že se tím Česká republika právě ubírá? K "silné a nezávislé vlasti"? To rozhodně ano, přímo směr Kocourkov! :-))

15.01.2018 11:33:06 | Lighter

Asi se najde 1 500 000 lidí, kteří si myslí něco jiného... ale kecat se dá pořád. Viz sněmovna a senát, ta zbytečná a drahá trafika pro kecafony.

19.01.2018 12:48:06 | aravara

A je tady opět to nerudovské Kam s ním? Žádné teplé místečko proto není zbytečné. :-))

19.01.2018 13:12:10 | Lighter

Táhni radši k pásu, ať tu rozhejbem tu ekonomiku ze Sámovy říše, ty gulašointelektuále. :D ...mně fakt baví, tyhle nudný a vše možné i nemožné dohromady plácající kydy číst, protože když vidím, jak jsou ostatní nejapní, připadám si totiž hned chytřejší, takže vlastně dík.

14.01.2018 22:15:57 | Jezero

Když si myslíš, že si chytřejší než druzí, tak to nebude tak strašný. Strašný na tom je, že na to nikdy nepřijdeš (:-D

19.01.2018 12:49:36 | aravara

U pásu už jsem pracoval, děkuji za kritiku.

15.01.2018 09:04:32 | Poeta ze světa

Oprava: mě a jedna čárka navíc

14.01.2018 22:49:42 | Jezero

Máte velké štěstí, že se Vám nedostalo označení xenofoba, to je teď velmi módní vlna.

Já bych se, s dovolením, zatím omezil na komentář prvního odstavce, protože k dalším se snad ještě dostaneme (pokud ovšem někdo nedojde k názoru, že naše debaty jsou na nenávistné bázi).

Je to na dlouhou debatu, již od prvního odstavce. Každý občan má právo dostavit se k volbám; v posledních letech to ovšem v naší společnosti začínám vnímat tak, že slovo „právo“ je postaveno na úroveň slova „povinnost“.
Jestliže se kdokoliv rozhodne nejít k jakýmkoliv volbám z jakéhokoliv důvodu, je to jeho nezadatelné právo a mně absolutně nepřísluší o někom takovém prohlašovat, že je oligofrenní jedinec, případně, že se tím zbavuje možnosti hodnotit následnou politickou situaci. I neúčast ve volbách je, podle mého mínění, projevem politického názoru.

Další moment jsou před a povolební debaty ve smyslu, když jsi dal hlas malé straně, vyhodils jej oknem a ty a tobě podobní můžete za to, že… (a tak dále, a tak dále). Pozoruhodný argument, o jehož demokratickém základu si myslím své.

Další moment jsou (zatím názorové) střety voličů silných stran, kdy si jedna strana o druhé nemyslí nic hezkého. Kam se poděl ten respekt k názoru druhého, je mi v takových případech opravdu záhadou, a to zvláště v případech opozičních smluv, které mi přijdou jako dosti drsná forma podrazu na voliče obou zúčastněných stran.

Další moment je, když si mě kandidát, kterého jsem volil a – dejme tomu – nedostal postačující počet hlasů, dovolí vyzvat k tomu, abych podpořil jiného kandidáta: v ten moment u mě končí, natož abych jej poslechl a šel volit někoho podle jeho představ.

14.01.2018 19:31:22 | paulmatthiole

Děkuji za tento komentář, mnohému mě naučil.

15.01.2018 09:01:08 | Poeta ze světa

Závěrem bych sem okopíroval jeden z dřívějších komentářů, neboť mi přijde dostatečně vhodný:

před časem jsem viděl stát u přechodu bez signalizace starého pána se slepeckou holí - právě se vracel domů z Prahy; byl tam v knihovně, jak mi později řekl.

Než jsem k tomu přechodu došel, z druhé strany, projely dobré dvě desítky aut, oběma směry. Nevím, kolik z nich řídili komunisté, fašisté, anarchisté, teroristé či pseudodemokraté obdivující prostředníky plovoucí po Vltavě. Spojovala je jedna věc - ten starý chlap jako by pro ně neexistoval.

Vlezl jsem na ten přechod přímo před vůz naší ctihodné Policie (také vypadal, že zastavil jen proto, aby si o mě neumazal kastli) a toho pána dovedl až domů - bylo mu devadesát let. Smekám s úctou před jeho orientací v prostoru, před jeho vitalitou a plivu do tváře všem těm, co projeli kolem něho a nestál jim ani za to, aby před přechodem na pár desítek sekund zastavili. Styděl jsem se, když opakovaně děkoval s tím, že se mu už dlouho nestalo, aby mu někdo pomohl.

Co by se muselo stát, aby se lidé začali chovat zase jako lidé? Spraví tohle nějaké prostředníky plovoucí po Vltavě, řev ve stylu pangermánských junkerů na demonstracích nebo rajčata s vejci ve vzduchu? Příliš tomu nevěřím. Prostě jen dělám, co svedu… ve svém okolí. Pomáhám a pomáhá to i mně. Možná je to ta cesta.

Přidám k tomu ještě své dvě životní zkušenosti v podobě přepadení na ulici. Nikdo – a tím myslím NIKDO – vám nepomůže, každý bude raději koukat jinam; ti otrlejší si celou akci natočí na mobil, aby se měli čím bavit na večírku. Ale pokud se ubráníte, najednou se objeví spousta hrdinů, kteří vědí, co byste měl (nebo co jste měl) udělat.

Když chce někdo zasvěceně rozdávat jakékoliv rady týkající se voleb a zahraniční politiky, ať si napřed zvykne pomoci staré osobě ze schodů nebo mamině s kočárem do autobusu či vlaku, namísto předstírání, že je nevidí. Do té doby jsou pro mě osobně jakékoliv rady od takového jedince bezcenné.

14.01.2018 19:34:34 | paulmatthiole

DÍKY ZA TVŮJ KOMENTÁŘ..kdyby se komentáře hodnotily-rozhodně Tvému bych udělil - ST* ST* ST*:-D***

16.01.2018 07:16:07 | Frr

Dobrá myšlenka Michale na závěr, jen jak to prakticky změnit, když naše ekonomika je na růstu té německé doslova závisla :(včetně vlastnictví mnoha výrobních závodů)

14.01.2018 17:27:04 | Malá mořská víla

Autor nevysvětluje, proč by se ČR měla stavět na vlastní nohy, jak by to měla udělat a co z toho získá. Jedna věc je zmínit, že existují nějaké strukturální ekonomické problémy, druhá věc je definovat, což autor nedělá. Přirovnat Merkelovou k Hitlerovi je sice hezké, ale jak konkrétně jsou si ti dva podobní už autor nezmiňuje. Taková argumentace je přeci k ničemu.

Lidé se stejným názorem jako autor mu s radostí přitakají, lidé s jiným názorem z článku nic nezískají. Co je cílem autora? Vzájemně se poplácávat na rameni s lidmy se stejným názorem?

14.01.2018 14:54:22 | Fík

Cílem autora je sepsat názorky nepříliš mentálně zdatného jedince. To je celý.:D

14.01.2018 22:22:09 | Jezero

Řekl jsem svůj názor a dostal jsem facku.

15.01.2018 09:07:07 | Poeta ze světa

Cílem textu je rozhýbat politické vody, a toho pohybu jste projevem :)

14.01.2018 16:21:26 | Poeta ze světa

Ah, takže přiznáváte, že jde o tzv. trolling? Tedy cílem je vyvolat reakce a zpomalit jakýkoliv smysluplný diskurz?

15.01.2018 15:34:54 | Fík

Ne všichni Němci jsou stejní.V každém případě je velmi dobré, že existuje Visegrádská čtyřka.Alespoň to nám do budoucna může zajistit naší suverenitu, pokud bude V čtyřka držet pospolu.No, a co se týká Německa, myslím, že jejich budoucnost je Velmi vachrlatá a vůbec bych se nedivil, kdyby Německo opět zapříčinilo válečný konflikt.

14.01.2018 14:02:36 | Jeněcovevzduchukrásného

Ano, souhlasím, každá unie je krásná, pokud funguje. Buďme rádi za spojenectví. :)

14.01.2018 16:22:09 | Poeta ze světa

:-)

15.01.2018 13:35:33 | Jeněcovevzduchukrásného

Na Němce si dávejme pozor!Germáni byli vždy dobyvační, a z dějin víme dosti dobře, že zavinili jak první tak i druhou světovou válku:-(.Merkelová je šílená stejně jako Hitler.Dejme si velký pozor na Němce!

14.01.2018 12:32:05 | Jeněcovevzduchukrásného

No, je až moc jednoduché hned házet všechny Němce do jednoho pytle s Hitlerem, nicméně souhlasím, že veškerý nadnárodní vliv brzdící náš samostatný rozvoj v dějinách českého státu souvisí právě s Německem. Pro nás bude do budoucna přijmout opatření, která v Německu fungují, aplikovaná na legislativní hodnoty českého státu, podmínku dlouhodobé spolupráce budou nakonec stejně mezinárodní vztahy.

Drobná chyba české politiky je srovnávání s Německou ekonomikou, měli bychom pečlivě studovat politické systémy VŠECH západnějších zemí a hledat jen taková řešení, která fungují ve všech nebo většině z nich a ostatní problémy řešit na národní úrovni.

14.01.2018 12:37:54 | Poeta ze světa

Tip za vlastní názor. Nejsem sice odborník na Německo, ale nechápu, proč Merkelová lidem tolik vadí... Řekové by si mohli stěžovat.
Já jsem pro euro, asi snad z důvodu jednoduchosti. Jsem i pro silnější Evropu. Samozřejmě nemám žádnou velkou vizi. Ale moc nechápu tu samostatnost ČR. Náš zahraniční obchod je orientován hlavně na Německo pokud vím, to je pro nás důležité. Energetika pokud vím taky nejde dělat úplně lokálně. Co jiného ČR dělá dobře?

pokud se nechceme orientovat na Německo, na koho tedy?

14.01.2018 10:10:53 | ewon

Orientovat se na země, které již překonaly fázi, se kterou se středozápadní giganti jako jsou Německo nebo Francie teprve potýkají, tedy Velká Británie, Irsko, možná země Beneluxu. Neměli bychom ji (Evropskou unii) vnímat jako konečné řešení ekonomické otázky méně rozvinutých zemí, neboť cílem každé země by měla být samostatná a soběstačná ekonomika.

Ad německá politika - doporučuji literaturu FSS MU v Brně z oblasti politologie, kde se dozvíte, že trendy panující ve Spojených státech a Velké Británii co se týče nacionalismu (ad Donald Trump nebo Brexit) je jen přechodným stadiem vývoje demokratické společnosti. Představte si ji jako dítě, které přijde do puberty a začne se vzpírat svým rodičům, aby si dokázalo vlastní sílu a ozkoušelo možnosti a hranice. Nakonec každé moudré dítě je samostatné a nezávislé na svých rodičích, ale může s nimi mít dobré vztahy.

Doufám že jsem pomohl rozmotat uzel Vašeho nepochopení. :)

14.01.2018 12:19:07 | Poeta ze světa

já bych asi spíš potřeboval něco pro základní ekonomickou orientaci.
Ekonomika = export a import?
Vždycky budeme závislí na Rusku, co se týče surovin. Co se týče energetiky, opět nelze jít moc daleko. Auta, která vyrábíme můžeme prodávat ledackde...
(znám takové to heslo: abysme nebyli levná montovna... jenže je otázka, zda máme na to vymýšlet něco, co je hightech - tím nechci říct, že na to nemáme, spíš že to nevím)

Co se týče "nacionalismu" Británie a Ameriky, nevím, jak si ho vysvětlovat (jednoduchou teorii mám, ale nevím, jestli by obstála i pro jiné země). Nevím, že by proto někdo nějaké vysvětlení měl, můžete třeba naznačit nějaká jména. Nicméně rád diskutuju, ale moc nečtu. :-)

14.01.2018 19:10:10 | ewon

Sebevědomí obyvatelstva tvoří dlouhá historie, dlouhodobě pozitivní vývoj společnosti, tradice, úspěchy v ekonomice, politice (hlavně mezinárodní), prosperita, s tím spojené ekonomická i mocenská síla, úcta k dosaženým výsledkům a cílům. Jre toho víc a těžko se to vyjmenovává jako seznam, ale snad jsem něco naznačil, že je to především samostatné historie. U nás narážíme na vývoj myšlení národa, který byl v uplynulých 400 letech v područí jiného národa (300let Habsburků, 7 let Němců, 42 let Sovětů a aby nám nebylo líto, že jsme formálně svobodní, tak teď s námi mává banda vládychtivých a bezostyšných odkláněčů... a když nás - Čechy - z toho chce vytáhnout Slovák, tak mu ti odkláněči s pomocí lidí neschopných vytvořit si vlastní názor z rozdílů v tom, co vidí a co slyší hází nejen klacky pod nohy, ale zkoušejí těmi klacky mlátit i do hlavy. Zarazit to můžeme jen my, ale to znamená ještě pro spoustu lidí začít přemýšlet a vyvozovat závěry. Velmi pochybuji, že se to stane - ti, co tu schopnost mají, jsou už na té pro mne správné straně...

19.01.2018 12:45:27 | aravara

Se přiznám, že nevím na koho je to reakce.
Podle problém těchhle (a nejen těchhle) diskuzí je lidově řečeno: jeden o voze druhý o koze. Složitěji řečeno na složitá témata mají různí lidé různé přístupy, náhledy a i výchozí body.
Co se týče Babiše (je-li tím myšlen ten Slovák) mám na něj názor vcelku negativní nejvíce asi díky filmu Matrix AB. Mám i teď knížku od Kmenty, ale je to poměrně složité čtení.
Co se týče těch, co mu "házejí klacky pod nohy". Tak Kalouska rozhodně nemusím, nicméně to, co dělají je zkrátka jen politický boj, možná místy za hranou. I když obvinění kvůli Čapímu hnízdu a stíhání policií je myslím dost na rezignaci.
Dost dobře mě nedochází čím Babiš své voliče přesvědčil v tom, že "on není jako oni." Podle mě je jako oni, jen dřív nebyl politik. Je ale pravda, že dřív jsem mu víc fandil. Ostatně jako Okamurovi. Okamura je pro mě teď ještě horší než Babiš.
... ale to se tu vyznávám takříkajíc citově, co stát ČR má či nemá dělat, vůbec v potaz neberu.
btw. přijde mi (nechci nutně zobecňovat) že starší generace víc slyší na "národní písně".
možná to přidám jako moto: vždy záleží na tom, co čtete a jestli tomu věříte.

21.01.2018 14:26:58 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí