Těžká volba vola

Těžká volba vola

Anotace: Tedy moje

Těžká volba
Koho volit
Rozhoduje snad věk, vzdělání, jazyková vybavenost, estetický dojem, rodinné zázemí, počet dětí, pohlaví, trestní bezúhonnost, stranická příslušnost?
Nebo odvedená a viditelná práce?
Případně hraje roli názory kolegů, pracovní posudky?
Chtěl jsem být spravedlivý a proto jsem si vytvořil Excellovou tabulku a nechal to na statistice.
Dosadil jsem jména kandidujících, data narození, rodinný stav, stranickou příslušnost, jazykovou vybavenost, estetický dojem, sponzorskou závislost, rodinné zázemí, manželky a manžele, pracovní úspěchy, pracovní prohry, finanční zázemí, občanské sponzorství, komunikativnost, vize.
Začnu Generálem Pavlem kdy nevím, zda je jeho úspěch to, co dosáhl do roku 1989 v Armádě ČSSR v roli rozvědčíka, nebo to po něm v roli NATO
U pana Fischera mohu ocenit konzistenci, pokojné a inteligentní vystupování, rodinné zázemí. Problematická je neuchopitelná přidaná hodnota.
Hilšer je vystudovaný a jistě velmi inteligentní člověk ovšem až příliš idealistický. Nedokáže oslovit masy.
Názor na Zimu nemám, neboť jej vůbec nesleduji.
Středulu považuji za hochštaplera, naprosto nevhodného kandidáta, nejspíš zbabělce a nerealisticky uvažujícího člověka. Ohání se masou, kterou má hájit a při první zkoušce zradí. Otázka je tak i důvod této kandidatury. Dobře, že odstoupil.
Bašta je ukázkou disidenta, bohužel už za zenitem, díky věku a špatné komunikaci. Podpora SPD mu spíš ubírá než přidává na volebních preferencích.
Pak tu máme Danuši. Jednu mám doma. Tato paní by mě jistě válcovala svým vzděláním, kariérním postupem, jazykovou vybaveností. Plus je pro ní jistá paralela s Čaputovou. Problém je že nevidím vizi, pracovní úspěchy, solidní řečnické schopnosti.
Pak tu máme Babiše.
A to veliký problém.
Schopný (dříve zřejmě všeho), jazykově vybavený, nezávislý, bohatý, v rodině milovaný i nenáviděný, Jackyl a Hyde, dříve komunista, podnikatel, obchodník, dárce peněz - filantrop, sportovec, zásadový, pracovitý, znalý i neznalý a kupodivu dosud netrestaný.
Netrestaný neznamená poctivý. Odbočím k poctivosti běžných občanů. Ruku na srdce, kdy kdo nepřijal nabídku na levnější práci bez účtu, kdy někdo nepřiznal cosi v daních, nevytřídil odpad, neuklidil cosi po svém miláčkovi.
Každý nese svůj díl viny.
Pro někoho je toto těžké traumatizující břímě, jiný s tím nemá absolutně žádný problém.
Pro kandidáty na takto vysoký post je důležitá motivace.
A tu bych považoval za jednu z nejdůležitějších kritérií pro vhodnost na tuto roli.
Pavlova motivace, aby tam nebyl Babiš a byl tam konečně někdo slušný mi nepřijde dostatečná.
Nerudové motivace mi přijde jako touha po vrcholném kariérním postupu, protože na škole kterou spravuje už ho nejspíš dosáhla.
Babišovu motivaci spatřuji v extrémní touze dokázat prakticky cokoliv, navzdory všem a být za to konečně obdivován a ctěn. On už má vše. Peníze, majetek, rodinu, nemocnice, Čapí hnízdo, Agrofert.
Pro většinu lidí by s takovým majetkem skončila touha po dosahování dalších cílů. U něj toto evidentně vůbec nehraje roli.
Navzdory všemu tomu není líný, ale extrémně pracovitý s tahem na branku a dokončující své projekty a vize.
Pro půlku národa je naprosto nepřijatelný a pro druhou je to guru a bůh.
Bůh s mnoha škraloupy.
Pak je tu 46 letý Diviš. Příliš málo času jej poznat. Chytrý, sportovec, jazykově vybavený, komunikativní, nezávislý, vzdělaný na Karlově univerzitě obor Matematicko fyzikální a Fakulta sociálních věd , bohatý a úspěšný podnikatel.
Dosud nezatížený trestním stíháním, pochybným sponzorstvím.
Má ostrý jazyk odpovídající jeho věku.
Volba je v rukou každého a je tajná.
Já osobně vidím v současném rozložení sil jako nejvhodnějšího kandidáta právě pana Diviše.
Problém je, že volební preference zeštíhlují výběr na jména mimo tento můj výběr.
Mohu si tedy vybrat podle mé představy pana Diviše a bohužel de facto hlas vyhodit a nebo vyberu z těch co nám za nás vyselektovali pomocí podivných průzkumů veřejného mínění statistické agentury.
A zde mám veliký problém.
Voják je pro mne nepřijatelný, Nerudová s pochybným profilem z fakulty a Babiš s těmi všemi škraloupy.
A tak jsem se rozhodl podívat na to Čapí Hnízdo a přečíst si cosi v recenzích od těch co tam byly.
Ono to hnízdo opravdu existuje, je hodně luxusní, věci jsou tam na vysoké úrovni a promyšlené, lidé jej navštěvují a dokonce i opakovaně. Recenze jsou víceméně pochvalné od těch co na to mají až po negativní tedy těch, co na to nemají a nebo nejsou ochotni za to tolik utratit.
Pak je tu pekárna Penam, Kostelecké uzeniny, které nás hojně zásobují nepoživatelnými potravinami. Jistě je nepodává ve svém sídle.
Rád bych ohodnotil i pana Diviše vlastnícího Letušku jenomže nemám žádné zkušenosti. Jen ty přečtené. Je to úspěšná cestovní letecká kancelář.
A co Generál? S tím bych mohl jet na výlet na motorce. Jistě by byl dobrý, příjemný a vzdělaný společník. Jenomže není toto málo?
Taky je potřeba mrknout na práci paní Nerudové. Ale to my nepřísluší. Jsem o několik stupňů méně vzdělaný.
Proto si tvořím tyto berličky, tabulky a sumarizuji poznatky, abych nešlápl jako už mnohokrát vedle.
Tak koho myslíte vy?
Já totiž i když vím, nepovím.
Nebo mi nabídnete váš pohled?
Autor umělec2, 10.01.2023
Přečteno 136x
Tipy 2
Poslední tipující: Lighter
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavá úvaha. :-) Svoji jsem již napsal.

10.01.2023 12:02:16 | Lighter

S Tvoji úvahou souzním a jinak děkuji za komentář.

10.01.2023 12:19:03 | umělec2

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí