Pomazánkové máslo

Pomazánkové máslo

Anotace: Ach ta EU... Co vše si ještě nevymyslí...

Na aktuálně.cz jsem se tento týden dočetla, že EU nám zakázala název „Pomazánkové máslo“. Proč? „Pomazánkové máslo“ totiž neobsahuje to, co má máslo obsahovat. Do poloviny roku 2008 musí tento název zmizet z pultů. Výrobek nám však zůstane.
Co tato změna bude znamenat pro výrobce? Jaký bude nový název? Jak se tato změna dotkne nás, obyčejných lidí? Co další generace, budou vědět, že něco co jí, bylo kdysi „Pomazánkové máslo“?
Co tedy tato změna znamená pro výrobce? Jednoznačně mnoho starostí a problémů. Budou muset vymýšlet nový název. Tisknout nové obaly. Tato změna znamená další výdaje financí. Někteří výrobci možná tento produkt přestanou zcela vyrábět.
Jaký bude, vlastně, nový název „Pomazánkového másla“? Že by jen „Pomazánkové“? To mi přijde jako hloupost. Pomazánkové je přeci přídavné jméno. To značí, že by mělo být přidané k podstatnému jménu. Jenže, nám podstata chybí. Vševědoucí Evropská unie nám ji zrušila. „Mazání na chleba“? Myslím, že ne. Za prvé se nemaže jen na chleba a za druhé se na chleba dá mazat i mnoho jiných věcí. Například med. Další z možných názvů je „Máslová pomazánka“. To by nám ale asi neprošlo. Nemůže být máslová, když nemá to, co má mít máslo. No, jsem zvědavá, jak si výrobci poradí. Popřeji snad jen mnoho štěstí.
Jak se tato změna dotkne nás, obyčejných lidí? Některých asi dost. Hlavně, bez urážky, našich starších spoluobčanů. Nejsou tak přizpůsobiví. Samozřejmě se to dotkne všech. O změně názvu nebude mnoho lidí ani tušit. Nevím, zda změna bude postupná nebo ze dne na den. Každopádně se to spotřebitelů dotkne. Zvykat si na nové názvy není nikdy moc snadné.
Co další generace? Budou vědět, že něco, co jí, bylo kdysi „Pomazánkové máslo“? Lidé jej budou jíst, aniž by znali původní název. Vnoučata se budou jen tiše smát svým prarodičům, že používají zastaralé názvy. Ta představa mě trošinku děsí.
Evropská unie nám už vzala název „Rum“, teď máme „Tuzemák“. Přijde mi nefér, že nám berou názvy našich výrobků. Vím, lidé z jiných zemí si pod názvem „Rum“ představí ten původní, bílý. Jenže, co si představí pod názvem „Pomazánkové máslo“? Že by speciální máslo do pomazánek?
Na závěr bych jen dodala: „Ať žije celá slavná, všeznalá a všemocná Evropská unie!“ Ale co, kdo chce kam, pomozme mu tam!
Autor Grecninka, 25.03.2007
Přečteno 396x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

O té příští generaci,bych to napsala k sobě a ne rozděleně.Ale jinak dobrý (ještě nám chtějí přejmenovat Slivovici ;-)

06.07.2007 20:37:00 | Arey

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí