Nevědět nic o eskalaci

Nevědět nic o eskalaci

Anotace: Moc davu a jeho mínění

Nevědět nic o eskalaci
Že Turecko a Ukrajina jsou podobně obrovské země.
Turecko má 783.000km2 a Ukrajina 603.000km2
Ankara je hlavní město ale největší je Istanbul v kterém žije 10,5 milionu lidí.
Celé Turecko pak má 85 milionů obyvatel.
Oproti tomu Kyjev je s 2,9 milionu lidmi o poznání menší.
V Turecku chodí každý rok do armády branci a to i ženy 670 tisíc a muži 700 tisíc.
Aktivních vojáků pak mají 670 tisíc.
Ukrajina má 780 tisíc aktivních vojáků.
Rusko má 146 milionů obyvatel z čehož 12,5 milonů připadá na Moskvu. Rozloha tohoto státu s nejrozsáhlejším přírodním a nerostným bohatstvím je 17.098.246 km2.
Počet aktivních vojáků je 900.000 a rezervy jsou okolo dvou milionů.
Vidět záběry obou zpustošených zemí či jen jejich oblastí budí hrůzu a rozpaky.
Příroda je mocná čarodějka, která dokáže mnohé dát, ale taky si i umí brát.
K této její činnosti přispívá člověk svým nesmyslným konáním, válkou.
Válka nemá vítěze, jsem kdysi někde četl, jen poražené.
Poražený je rozum a umění jednat.
Neustále jsou nám předkládány důvody pro dodávky zbraní a vedení dalších bojů.
Nejsem si však vůbec jist, zda toto nevede jen k další nesmyslné eskalaci konfliktu do kterého kdosi touží zatáhnout celý svět.
Jaderné mocnosti mají zbraně po jejichž úderu by zem vypadala daleko hůř než po obrovském zemětřesení v Turecku, proti kterému na rozdíl od válečného běsnění lze ještě snad něco podniknout.
Je mi jasné, že nikdo nebude naslouchat názorům nějakého Pelikána nicméně já sám za sebe se o osud můj i dětí strachuji.
Nechci totiž zemětřesení, které vymaže nejen můj dům.
Dokud dáváte lovci, který má na co střílet náboje, bude to dělat.
Manipulace s veřejným míněním dosahuje obrovských rozměrů.
Propaganda funguje na obou pólech stejně.
Nevěřím v možné vítězství Ukrajiny bez přímého zapojení NATO.
V případě zapojení Nato nevěřím v jiný možný výsledek než obraz podobný běsnění přírodních živlů v Turecku avšak s daleko horším průběhem i výsledkem pro všechny účastné strany.
Z toho mi vyplývá, že i když se nám to možná nezdá jako vhodné řešení nic než jednání válečné vřavě nezabrání.
Válečníci jsou příliš nažhavení pro bitvu.
Lze to vidět a slyšet z prohlášení mnohých našich politiků, kteří naštěstí pomyslnou spoušt netřímají.
Je však nutné si uvědomit rozpolcenost světa a mocenské zájmy Číny a dalších kteří se mohou přidat.
Válka postrádá rozumu, tak ho v jednání politiků nelze hledat.
Silácké prohlášení budí možná obdiv ale leckdy i rozpaky.
Jak rád bych se mýlil.
Jako ostatně už tolikrát.
Je taky možné, že nevím co vědí ti co o našich osudech rozhodují.
Dnes ještě tento svůj názor mohu svobodně, avšak s rozpaky vyslovit.
Na Ukrajině, v Rusku, v Číně, Korey se už toto netoleruje.
A je možné, že i tato doba přijde k nám.
Tak snad vše dopadne lépe než se mi teď zdá.
Autor umělec2, 08.02.2023
Přečteno 178x
Tipy 4
Poslední tipující: Fialový metal, mkinka
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pokud nebude vůle k ukončení tohoto násilného válečného konfliktu (i když oficiálně nikdo nikomu válku prý nevyhlásil), nebude vůle k jeho ukončení.
Ukrajina, Ruská Federace a NATO jsou nyní pozitivní na brutální válečné masakry, každá z těchto tří částí nese svou odpovědnost a já jen doufám, že se od nich okolní státy nenakazí. Možná bude trvat tenhle konflikt mnohem déle, než by kdokoli čekal, ale možná zůstane tam kde počal a bude se stále koncentrovat sám na sebe, až do svého urovnání.

08.02.2023 11:15:48 | Slav Milo

Bude to trvat tak dlouho, dokud budou existovat útočné pakty jako je nato a spol .) lidé si musí uvědomit mnohé, proč je to, kde se to vzalo a kam to směřuje, pak, jedině pak se s tím dá něco dělat.) ale horní vrstvu mocipánů nelze odstranit, jejich kulty zde byly a budou, bohužel

08.02.2023 11:25:05 | Constantine

nevím, jestli je nato útočný pakt, ale spíš mi přijde, jako by se tahle organizace začínala vymykat sama sobě. Kéž by se ale nemusela vzpamatovat kvůli násilí.

08.02.2023 13:09:33 | Slav Milo

Aha, takže rusáci ať si zaberou dle libosti Ukrajinu a ukrajinci můžou táhnout někam, třeba za polární kruh... nebo jak?
Znáš-li řešení - zřejmě ano - směle mluv moudrý muži...

08.02.2023 10:32:31 | MonoGame

Nevím, asi jsem četl něco jiného než ty, protože nic takového se zde nepíše. Ale taky se rád třeba přiučím, nuže něco moudrého od někoho? .)

08.02.2023 11:22:17 | Constantine

Ty se přiučíš jen tam, kde ti to konvenuje.
To ale nestačí.
A ironie netřeba... vím, že to nemyslíš zle - ale to ani já.
Jde o diskusi
Válečný stav nás ovšem rmoutí všechny, tím si buď jist.

11.02.2023 21:24:46 | MonoGame

Já to řešení neznám. Jen nastiňuji svůj pohled, že pak už by nebylo třeba co a mezi koho rozdělovat. Jedna věc je postoj a druhá realita.
Právo na názor mám zatím já, stejně jako vy.

08.02.2023 10:37:06 | umělec2

Právo na názor máš, bez diskuze.
Stejně jako má Ukrajina právo na své území (když už lidi musí mít svět takto rozparcelovaný, tedy alespoň zatím)...

11.02.2023 21:17:40 | MonoGame

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí