Politika

Politika

Anotace: Politika je svinstvo

Politická situace v ČR, jakou politickou stranu bych si vybral, budu jednou politikem a čeho bych chtěl dosáhnout, ovlivňují média politiku nebo naopak…?

Myslím, že politiku musí, tak trochu, sledovat každý z nás. Je to přeci věc, která se úzce týká nás všech. Já sám tedy politické dění sleduji jen okrajově, ale i z toho si dokážu udělat obrázek o inteligenci našich zástupců. Myslím, že je směšné, pokud se dokáží celé dopoledne dohadovat o tom zdali bude přestávka a když většina rozhodne, tak se půl odpoledne dohadují jestli bude dlouhá deset minut, nebo čtvrt hodiny. Samozřejmě sem to časově trochu zveličil, ale byl se toho svědkem. Je neuvěřitelné jak dokáží marnit čas a dokonce za to brát ještě peníze. V době schodků, kdy je potřeba šetřit doslova, kde se dá mají platy pěti násobně převyšující průměrnou mzdu ve státě, k dispozici auto s řidičem, kancelář pro sebe, sekretářku a asistenta plus spoustu dalších věcí o kterých já nevím. Jeden poslanec přijde nás daňové poplatníky cca na 200 000,- Kč měsíčně!!! Když to vynásobíme počtem dvou set poslanců a dvanácti měsíci vyjde nám skoro půl miliardy korun!!! A to je jen za parlament! Můj recept zní : zmenšit počet poslanců například na 51 lidí kteří by tuto funkci plnili dobrovolně bez nároku na mzdu jen za stravu a ubytování a byla by to pro ně čest! Tím nemyslím nahnat do parlamentu nějaké bezdomovce. Bylo by X kandidátů, každý by prošel určitým testem inteligence, znalostí, a schopností a poté by byl posunut dále a měl by možnost být zvolen. Výběr by se prováděl třeba obdobně jako u speciálních jednotek, samozřejmě se zaměřením na požadavky současné politické situace. Toto je samozřejmě jen legrace, ale něco na tom bude, nedostali by se k moci lidé toužící jen po vlastním obohacení a pokud možno zajištění i všech příbuzných a známých!
Abychom nebyli snad něco méně máme dokonce i senát. Ten já považuji za naprostou zbytečnost a plně sympatizuji s památnými plakáty od Sládkových republikánů kde byly vyobrazeny jednotlivé strany jako prasata nad korytem- senátem. Myslím, že pro tak malou zem jako jsme my je senát naprosto bezpředmětný a tento názor nemám sám podporují mě nejrůznější průzkumy, ve kterých má senát podporu zhruba 30% voličů což hovoří samo za sebe! V rozhlasové debatě zazněl názor, že podpora senátu je tak malá proto, že lidé jsou spokojeni s tím jaký je a proto se neúčastní senátních voleb. To je přeci směšné. Proč se nepořádalo referendum o jeho vytvoření? Myslím že by bylo namístě uspořádat alespoň referendum o jeho zrušení. Mám dojem, že by účast voličů byla nejvyšší v novodobé historii voleb! Dále mě mrzí, že v ústavě není zanesena přímá volba prezidenta. Jaké jsou důvody k tomu, aby vrchního představitele státu volili politici? Dále se domnívám, že je nesmyslné volit do parlamentu strany. Pokud se mi líbí názory jednotlivce nemusí se mi zamlouvat volební program jeho strany, tak proč nezvolit jen toho člověka?
Jenže já systémy voleb nezměním. Nabízí se tedy otázka koho volit? ODS alias „Modré ptáky“ v žádném případě. Jak dopadla naše země po jejich restitucích, privatizacích a podobných akcí zastírajících krádeže a podvody? Vždyť za jejich vlády dostalo slovo TUNELOVÁNÍ význam který svět do té doby neznal. Další možností je ČSSD též řečení „Socdemové“ těch bylo taky dost. Jejich drobných přehmatů a prohraných arbitráží, které by bez problémů pokryli minimálně polovinu současného schodku státního rozpočtu. A rovnání daní které není přibližováním se EU obyčejným zvyšováním, ale je to logické kde jinde má stát vzít peníze než z občanů? Stále jsou pro mne „Socani“ přijatelnější než „Modří ptáci“. V pořadí je další US-DEU dříve jen „Uhelné sklady“, to je banda odpadlíků z ostatních stran, které už nikde nechtěli. A KDU-ČSL se vždy jen tak nenápadně přihne k tomu z koho si myslí, že něco kápne, jako dle rčení „Kam vítr, tam plášť“, ale skutek utek.V současné době se mi jako nejpřijatelnější strana jeví naše „Třešničky“ KSČM. Většina jejich vrchních představitelů je velmi inteligentní a ztotožňuji se s většinou jejich názorů. I když oslovování se „Soudruhu“, zdravení se „Čest práci“ je pro mě dosti komické. Dokázal bych to klidně snášet, kdybych na oplátku získal jistotu zaměstnání, bezplatné a kvalitní zdravotnictví a záruku že v důchodu nebudu chodit o žebrácké holi. Ale myslím, že k takovým extrémům jako zde byli před rokem 1989 by se to jistě nedostalo lidé by to nedovolili. Doufám, že jsme historii natolik poučeni, že něco takového nedovolíme!
Soudím, že dění na politické scéně je mnohdy spíše komické než účelné. Kdyby se alespoň ti naši politici řídily rčením „Koho chléb jíš, toho píseň zpívej“ dočkali by se lidé snad nějakých změn k lepšímu.
Autor Sebastian_13, 12.04.2005
Přečteno 718x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (3x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí