Člověk a "Moderní" doba

Člověk a "Moderní" doba

Anotace: Ve škole jsem dostali za úkol napsat úvahu na vybrané téma Člověk v moderní době. Tak sem psala a psala :) jelikož mi všichni spolužáci řekli že je dobrá a učitelka mi dala "výbornou" tak sem se rozhodla ji sem napsat :)...

Člověk se vždy přizpůsoboval něčemu novému. Teoreticky, když se nad tím zamyslíte, už od doby pravěké byla svím způsobem, ta doba, pro tehdejšího člověka "moderní". Už od pravěku se objevovaly novinky a lidé se s nimi učili žít. Využít je tak, aby jim co nejlépe pomohly a oni měli méně práce. To je taky důvod proč se doba stále vyvíjí. Na začátku byl třeba jen oheň a přesto byl tak "moderní".
Dnes už máme mnohem vyspělejší techniku, už víme, že jen oheň by nám nestačil... Ale taky se musím zeptat proč, proč by nám nestačil? Odpověď je jednoduchá, tehdy lidé nic novějšího a lepšího neznali. Ale jakmile někdo něco novějšího a lepšího vymyslel, tak to všichni chtěli....
"Bohužel" i v dnešní době jde technika dopředu. Slovo "bohužel", myslím není to pravé, ale v určitém slova smyslu se tam hodí. V dnešní době je civilizace na vyspělé úrovni. Máme auta, letadla, lodě dokázali jsme ovládat vzduch, vodu i zemi. Dokážeme předběhnout zvuk, toho jsou důkazem nadzvuková letadla, dokážeme předvídat počasí, tak něak ovládat přírodu, odvracet tok řek, prostě toho umíme moc. Jenže, když si človek řekne, že může vše, tak je z toho pohroma. Myslet si, že můžeme čerpat z přírody do nekonečna je velký omyl. Musíme si uvědomit, že příroda tu byla dávno před námi a musíme to být mi kdo se jí podrobí. Je mocnější, jak z vody, ze vzduchu tak i ze země, toho jsou důkazem povodně, hurykány i zemětřesení.
Máme sice moderní techniku, žijeme si v luxusu, ale na jedno stále zapomínáme, žijeme si v luxusu jen díky přírodě, musíme se tedy naučit mít k ní ůctu... možná se jí tak trochu bát, mít respekt. Jestli tohle nepochopíme, tak možná, že zahubíme sami sebe, to díky skleníkovému efektu, kácení lesů a nakonec... ...nakonec skončíme zase u toho "ohně"...
Autor Truckwita, 12.06.2007
Přečteno 709x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Ne, že bych ti chtěl něco vyvracet, ale ten, kdo to opravoval musel bejt slepej, když ti dal za 1.

17.02.2012 16:42:29 | el sereno

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí