Někdo po zemi kráčí, jiný šlape

Někdo po zemi kráčí, jiný šlape

Anotace: ... i když, není to jen o zemi...

Slova kráčet a šlapat se dají vnímat různými způsoby. Obě tato slova mohou mít kladný i záporný význam. Záleží jenom na nás, jak je pojmeme. Co si tedy pod těmito slovy představujete?
Já je vnímám tak, že když někdo po zemi kráčí, dívá se kolem sebe a zajímá ho, kde se právě nachází. Zajímá se o přírodu a o své okolí. Takový člověk se snaží přírodu chránit a chová se venku „slušně“, to znamená, že nerozhazuje nikde papírky, neničí keře a stromy,…. Ale třeba také recykluje papír a tím chrání stromy. Oproti tomu se ten, který po zemi šlape, nedívá kolem sebe. Myslím si, že mu je jedno kudy jde a co je kolem. Prostě se snaží někam dorazit a je mu jedno kudy prochází. V horším případě může být tento člověk i vandal, který po sobě zanechává jenom spoušť, rozházené papíry, udupané květiny, zničené lavičky…
Ale můžeme tato slova vnímat i jinak. Třeba tak, že ten, kdo po zemi kráčí je nafoukaný a myslí si, že se všechno musí točit okolo něho. Taková osoba chodí s nosem nahoru, také se nezajímá kudy jde, ale aspoň nic neničí, protože to je pod její úroveň. Ona musí být ta hlavní a nejraději by poručila i přírodě. A pak člověk, který šlape, jde na výlet. Prostě šlape dlouhou cestou a vnímá krásy přírody. Vždyť to je také účel jeho cesty. Poznat něco nového, pokochat se přírodou a něco zažít. Takový člověk má k přírodě úctu. Možná se považuje i za její součást. Je s přírodou sžitý, má ji rád a nikdy by ji neničil. Přírodu se snaží chránit a svoji dovolenou převážně tráví někde pod stanem, případně pod širým nebem.
Ale nemusí se jednat pouze o přírodu. Můžeme to také chápat, jak člověk kráčí po zemi celý svůj život. Takže se zaměříme na vztahy mezi lidmi. Myslím si, že když někdo kráčí životem, tak si život užívá, má hodně přátel, je ochotný pomoci a přátelé ho mají rádi, chodí si k němu pro radu… Je oblíbený a dokáže si život vychutnat. Když někdo životem šlape, tak je pořád ve spěchu, nestihne si ničeho užít, má sice nějaké přátele, ale málokdy na ně má čas… Ale tohle je můj pohled. Můžeme se na to také podívat i z druhé strany. To znamená, že ten kdo kráčí je arogantní, nafoukaný, nemá žádné přátele nebo jen sobě podobné, o nikoho a nic se nezajímá… A ten kdo šlape je srdečný, příjemný, zábavný a citlivý, má dost přátel a váží si jich. Vede poklidný život, je se vším spokojený a nemá rád hádky, je to takový rodinný typ… I když i tohle je jen můj názor a každý to může vnímat jinak. Takže záleží jen na vás, jak si tato slova vyložíte a jak se zachováte…
Autor kitty24, 13.09.2007
Přečteno 1850x
Tipy 3
Poslední tipující: Bíša, Brbla80
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Ať již přítel kráčí nebo šlape, pokud je to v pozitivním slova smyslu, je to dobré. I když jde nebo putuje, stále se na sebe můžeme usmívat. Jeden z mých začal dupat... a ne ve svém, ale v mém životě. Takovýto druh vandalismu bohužel trestný není. Zlámané větve svého stromu života tedy táhnu za sebou, vykořeněný, žíznící na poušti reálného světa. Lístky vadnou, sil ubývá, míza řine se z otevřených ran... Zajizví se, nebo strom uschne? Kdo ví... Již dupe přítel svou cestou dál a o spoušť, kterou za sebou zanechal, se nezajímá...

Ať už chodíme, putujeme, jdeme, kráčíme či šlapeme, našlapujme zlehka a dívejme se pod nohy... Třeba tam zahlédneme neznámou či známou tvář, které nechceme otisknout podpatek v obličej.

11.10.2007 22:07:00 | Brbla80

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí