Tak už jsme asi v háji.

Tak už jsme asi v háji.

Anotace: Hlavně klid. Kdyš se rozčílíte jen nadávejte. Mlácením do klávesnice se mnou nehnete.

Tak už jsme asi v háji !

To se mi povedl opravdu ale opravdu pěkný titulek.
Tak by můj výplod asi nazval jeden opravdu velký muž, který už déle než pět let bydlí na hradě.
Ale o něho mi nejde.
Asi se ptáte o co mi tedy vlastně jde ?
Možná o nic nebo možná o všechno.
Kdo to je schopný posoudit ?
K psaní mně ponoukli televizní zprávy z posledních dní.
O co v nich šlo ?
FAO neboli organizace OSN pro potraviny a výživu se sešla v Římě.
Každý z Vás si asi řekne: ,,No a co papaláši se sletí do jednoho místa. Chvilku posedí v jednacím sále a pak se poveselí na rautech a recepcích. Výrobci kaviáru a pravého šampáňa budou mít žně. Luxusní prostitutky od Madridu po Talin splní půl roční sex plán za pár dní a na jednom místě.“
Tak se na tuto sešlost můžeme dívat optikou středoevropana žijícího v relativním blahobytu euro-atlantické civilizace.
Problém vidím v tom, že náš pohled nepředstavuje ani z daleka názor celého světa.
Když některý řečník na tribuně řekne, že do třiceti let musí stoupnout výroba potravin o celou polovinu, aby svět nehladověl. Já, Vy a všichni lidé v Evropě a USA jen mírně zdvihneme obočí. Nás se to přeci netýká. Plus, Tesco nebo Lidl přetékají jídlem.
Hlad je pro nás absolutně nezmámím pojmem.
To ti méně šťastní z Afriky nebo Asie uvidí po těchto slovech vizi své kruté budoucnosti. Prázdné hrnce a hladové děti.
Tak vypadá jejich svět !
Zpráva, ale neúprosně pokračují.
Televizní moderátor se upřímně rozzlobil na Iránského prezidenta a Roberta Mugabeho.
Ti lumpové do Říma také přijeli a místo, aby se v koutě styděli tak i mluví.
Jaká to šílená drzost a opovážlivost.
Zástupce Velké Británie Afričana obvinil i odsoudil v jedné větě.
Jen on sám může za všechno špatné !
To, že jeho krutovláda vyrostla na britské koloniální politice sice diplomat určitě ví, ale stoprocentně nepřizná. Musel by se potom rozhlédnout po celém světě a viděl by Palestinu v plamenech a hořící Irák. Nemohl by přehlédnout i dvě novodobé jaderné velmoci Pákistán a Indii a tak by se dalo dlouho pokračovat.
Kdyby Velká Británie otevřeně přiznala kolik zla ve světě napáchala její koloniální politika museli by právě její zástupci sedět v koutě a mlčet už asi navždy.
To se pochopitelně nestane.
Britové, kteří vyrostli na masových pudincích mají pozoruhodně silné žaludky.
Budíš jim to přáno.
Na závěr generální tajemník OSN odsoudil ty co pokřivují ba přímo lámou neviditelnou ruku trhu a brání si svá teritoria.
Je mu všechno jasné.
To oni ženou ceny potravin nahoru.
Malý prostořeký Iránec je zesměšněn.

Naprosto naivně obviňuje jakési temné korporace z ovlivňování chodu světa.
A tady reportáž končí.
Závěr je jasný.
Generální tajemník má ve všem pravdu.
Britský diplomat má také pravdu.
Iránec a Mugabe jsou lumpové.
Je to tak, ale opravdu ?
Svět podle mého názoru dnes stojí na důležitém rozcestí.
Euro-atlantská civilizace běží po cestě konzumu a požitkářství.
Drancuje přírodní zdroje a jako gigantický vysavač luxuje bohatství celého světa.
Teď budete možná oponovat.
Vždyť jim za ropu a další suroviny platíme a ceny letí nahoru jako raketa.
To je nepopiratelný fakt.
Ale napadlo Vás, kdo z tohoto růstu nejvíc profituje ?
Nejméně z té obrovské ceny dostane obyčejný Rus nebo obyvatel Iráku.
Větší část urvou ti co se jmenují Saud v Saudské Arábii, Sabah v Kuvajtu nebo Putin v Rusku.
Zdaleka nejvíc sežerou nadnárodní korporace.
Exxon, Shell, Total, Agip .Tak se jmenují ti co ze zdražování profitují nejvíc.
Stačí se jen podívat na raketový růst jejich zisků a vše je jasné.
Chtě nechtě se člověk musí ptát: ,,Nemá ten malý drzý demokraticky zvolený Iránec alespoň z části pravdu ?“
Komu vlastně růst ceny ropy prospěl:
1. Nadnárodním firmám.
2. Arabským šejkům, kteří své dolary investují zpětně v Evropě nebo USA
3. Putinovi a jeho maňáskovi Medvěděvovi a generálům, kteří si s pomocí petro dolarů masírují svaly na cestě k novému carskému imperiu

Na první pohled je jasné, že jedinými vítězi je úzká skupinka vyvolených.
To by, ale jen potvrdilo slova drzého chlapíka z Iránu.
Takže až budete tankovat nenadávejte na Rusy nebo na Araby.
99,9999% z nich nemá z toho co platíme ani cent nebo halíř.
Evropa a USA, ale vrací úder a přechází do útoku.
Ropu nemáme tak nasadíme do boje obnovitelné zdroje.
Pohonné hmoty vyrobíme z obilí nebo řepky.
Elektřinu ze slunce a větru.
Ochránci klimatu jásají, politici plesají a vše vypadá absolutně dokonale.
Ale jen na první pohled.
Vše dostává trhliny při podrobnější úvaze.
Generální tajemník OSN pranýřuje v Římě ty země co narušují tržní hospodářství.
Thajsko zakáže vývoz rýže a je to skoro zločin.
Česko a její polostátní firma ČEZ vykupují proud z větrníků několikrát dráž než ten ostatní třeba z uhlí a je to přímo skvělé.
Kde zůstala ta všemocná ruka trhu ?
U nás dostala pěkně přes prsty.

Stejné je to i bio palivy.
Každý soudný člověk chápe, že potravinová krize vypukla ve chvíli masivního nástupu bio paliv.
Kdo není soudný ať vyleze na Milešovku a podívá se do kraje.
Kam jen oko dohlédne uvidí žlutá řepková pole. Cestou dolu bude omámen zápachem kvetoucí řepky a když bude mít smůlu na vítr od Trmic ucítí i smrad z mohutného lihovaru, který kromě toho, že zasmradil celé okolí Ústí nad Labem vyrábí z obílí líh do aut.
Stát doslova lije miliardy do rafinérií řepkové oleje a průmyslových lihovarů.
Ekonom pláče !
Ruka trhu jen nedostala po prstech byla uražena u samotného ramene.
Hloupý ekolog jásá.
Obnovitelný zdroj a ještě zabraňuje globálnímu oteplování.
Jak úžasné !
Jak prozíravé !
Jak velkolepé !
Chytrý ekolog si vezme do ruky kalkulačku a počítá.
Kolik hodin pracuje traktor na poli.
Kolik bylo najeto kilometrů při cestě surovin ke zpracování.
Kolik se spotřebovalo proudu na vlastní destilaci a rafinaci.
Počítá a počítá, ale nemůže se dopočítat.
Na výrobu jednoho litru náhražky nafty z řepky se spotřebuje tolik energie, že to přesáhne množství energie v jednom litru obsažené.
To samé v bleděmodrém platí i pro líh vypálený z obilí jako náhražka benzínu.
To je skutečné perpetum mobile, ale postavené na hlavu.
Nakupujeme ropu a z ní vyrobíme motorovou naftu tu spotřebujeme na výrobu řepkové náhražky.
Té je, ale méně než kolik bylo do výroby vloženo.
Vše to doplatíme ze státního rozpočtu a Evropská komise nás pochválí.
Na první pohled je jasné, že v tomto případě jde ochrana klimatu stranou. Vždyť na výrobu té správné ekologické pohonné hmoty se spotřebovalo víc té neekologické.
A je to !
Stroj na peníze se točí.
Podnikatelé staví větrníky, rafinerie řepkového oleje a lihovary.
Zkorumpovaní státní úředníci jim sypou miliardy.
Občané platí a platí.
Životní prostředí trpí.
A tento kouzelný systém funguje nejenom u nás, ale v celé Evropě.
Důsledek je jasný.
Svět začíná hladovět, příroda hyne, státy se zadlužují a celá naše civilizace jde do háje.
Pokud jste dočetli až sem tak si asi říkáte: ,,Zase další chytrák, všechno kritizuje a řešení nenabízí.“
Nemáte tak úplně pravdu.
Něco Vám navrhnu.
Nezbude nám nic jiného než změnit dnešní životní styl.

Buď to uděláme sami a dobrovolně nebo k tomu budeme donuceni vnějšími okolnostmi.
Ty budou vypadat různě.
Vyčerpání všech energetických zdrojů, hladomory, extrémní výkyvy počasí, epidemie a řada dalších.
Pokud se změníme včas bude to jen k našemu dobru, ale je to hodně málo pravděpodobné. Nevím jak to cítíte Vy, ale já mám pocit, že se nacházíme v podobné situaci ve které byla říše Západořímská před svým pádem.
Máme vrcholové sportovce, kterým platíme miliony dolarů a oni si hokejkami rozbíjejí hlavy. V Římě měli gladiátory.
Přežíráme se dokonce pořádáme závody kdo sní víc knedlíků nebo kostek másla.
Starověcí obyvatelé Itálie byli o něco kultivovanější a při hostinách odcházeli zvracet z hodovní síně do ústraní.
Máme armády a zbraně, kterým nic neodolá.
I oni si mysleli to samé.
Je třeba zabrzdit náš běh ne cestě do nicoty. Jinak nás pohltí a naše civilizace zanikne.
Můj osobní pocit je, že se úpadku vyhnout nedokážeme.
Co si myslíte Vy ???
Autor Tanula, 28.06.2008
Přečteno 540x
Tipy 4
Poslední tipující: el sereno, Grafomanická MIA
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Je toho víc, co nechápu. Nezbyde než mlčet a čekat, až nám to příroda pořádně vrátí. Ať žije vyhubení viru zvaný "člověk"

01.07.2008 14:17:00 | Dao de

zrovna jsem dnes napsala článek do eSeznamu, je zdánlivě mimo: četla jsem jak geniální věc vynalezli civilizovaní vynálezci bohatší části světa pro afričany, aby nemuseli tolik kácet les a šetřili si dřevo, je-li pro ně civilizační energie drahá: to se vezmou tři kameny, zaplácají se jílem, má to vysokou výhěvnost, tudíž se strava nemusí jíst syrová a ubyde infekcí.
Vím i o oblastech, kde se vyrábějí brigety z žírného trusu:Že by krok zpět?
Já ho vítám, že se Pŕírodě vrací co z ní vzešlo přírodní cestou.Zároveň mě jímá zlost nad našim nehospodařením s vláhou už od zbavování se vláhy neustále větších zabetovování přirodních lokalit a zároveň okupace zahrad rádoby zahrádkářů a chatařů, kteří pro své potěchy zabíŕají stále víc zeleně a nenechají trávu ani vzrůst.....
Moje osobní zahrada je zdánlivě zarosstlá, ale vše si tu najde své mśto včetně žabek v minirybn´ˇcku, a pŕitom minimálně zalévám a vše mi roste třkajíc samo....jiřićka

30.06.2008 17:13:00 | jiřička

Nezbývá nic jiného, než si najít vlastní ropný vrt, co... ?:)
Je to hrůza, ten dnešní svět. Že já se vždycky narodím tak blbě.

29.06.2008 12:33:00 | Grafomanická MIA

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí