Lov velryb

Lov velryb

Anotace: Nefilozofická úvaha. Snažící se pomoci velrybám.

Chtěla bych se zamyslet nad tématem - lov velryb. Toto téma bych zařadila do problémů současného světa. Jde o to, že lov velryb je povolen jen za vědeckými účely, kromě některých zemí, které můžou velryby lovit na maso. Japonsko a ještě některé jiné státy, ale ty v menším množství, to nedodržují. Zaměřila jsem se na Japonsko, protože to loví velryby opravdu v obrovském množství. Totiž Japonsko, které má lov na maso zakázáno, tvrdí, že je to pro vědecké účely. Ale přitom je známo, že většina skončí v restauracích na talířích lidí. Rybáři, kteří velryby uloví, s nimi pak nelegálně obchodují a prodávají je právě do různých restaurací a podobných podniků.
Řekla bych, že za pár desítek let nebudou v mořích a oceánech skoro žádné velryby. A to je, zdá se mi, veliká škoda. Podle mého názoru by se toto téma mělo více řešit.

Proč to asi Japonci dělají? Kvůli penězům?
Proč to dělají. Řekla bych, že v tom jsou u většiny případů, ne-li u všech, peníze a také to, že Japonci považují velrybí maso za své tradiční jídlo. Rybáři si naloví velryby a pak to prodají. Je jasné, že z toho mají peníze, protože o to restaurace stojí, protože to Japoncům chutná a je to jejich tradiční jídlo, a nejspíš ho nikde jinde než takhle nelegálně lovené neseženou.
Copak se nedají vydělat penízem lepším způsobem? Ano, dají. Tak proč musí ubližovat velrybám? Asi si neuvědomují, co dělají. Jinak si to nedokážu vysvětlit. Copak pro ně znamenají peníze všechno? Nevím, možná pro některé ano. Myslím si, že by Japonci byli schopni bez velrybího masa vydržet. I když jim tak chutná a považují ho za své tradiční jídlo.
Nechápu, jak to mohou jíst, když většina z nich ví, jakým způsobem je toto maso získáváno. Copak se pro jednou nemůže tradice jídla nedodržet?

Jak tomuto problému zabránit?
Toť otázka. Nějaké organizace se tomu už pokoušely zabránit. Možná, že na problém upozornily. Ale myslím si, že se tomu nijak nezabránilo. Možná trochu rybářů ubylo. Těžko říci. Nevím. Jak tedy tento problém řešit? Možná kontaktovat nějaké vyšší orgány v Japonsku – v Tokiu. Říci jim co se děje a požádat je, ať tomu nějak zabrání. Ale myslím si, že tohle už také nějaká organizace udělala, ale nezafungovalo to. Že by ti rybáři podpláceli vyšší orgány? Je to možné. I když si myslím, že se jim rozhodně nepodaří podplatit všechny, kteří pracují někde výše. Možná, že kdyby se ta zpráva více rozšířila, všimlo by si toho víc lidí, kteří do toho můžou mluvit. A třeba by se tomu pokusili zabránit. Jedna z dalších možností je také ta, že by se mělo více prozkoumávat, jestli to lovené maso je opravdu pro vědecké účely či nikoli. Mohly by se třeba provádět důkladnější kontroly, kde lovené maso skončí.

Tak takový je můj názor na věc a moje návrhy, jak tomu pomoci. Můžeme jen doufat, že se tento problém brzy vyřeší a velryby nebudou tak ohrožené. Několik organizací se tento problém snažilo vyřešit, tak snad se na to upozornilo, bude tomu věnována větší pozornost a hlavně se to bude nějakým způsobem řešit.
Autor Danielle, 09.11.2009
Přečteno 618x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí