Zima jak má být

Zima jak má být

Anotace: To co jsou dnes silné mrazy, bývalo dřívě běžné.

Trochu přituhlo a už jsou tady rady jak se oblékat, kdy raději vůbec nevycházet ven a tak. Nemám na mysli inverzi! Protože dříve nebyli bezdomovci, tak snad jen pár rad pro ně jak přežít mrazivou zimu bez střechy nad hlavou.

Někdy v polovině minulého století si pamatuji bežně zimy zasněžené, rybníky a řeky zamrzlé a většina lidí se obešla bez podobných rad. Naopak všichni byli rádi, že je zima jak má být. Z vesnic se občas muselo třeba na nákup na lyžích nebo na saních a nikomu to nevadilo, bylo to prostě běžné. Ovšem dnes napadne trochu sněhu, teplota klesne pod 0 a jsou problémy. Dříve byli lidé a i už malé děti odolnější a vše zvládaly.

Běžně se stavěli sněhuláci, děti sáňkovaly i ve městech mezi domy, když tam byl trochu kopec i bežkaře bývalo vidět třeba kolem řeky nebo na okraji města.

Buďme rádi, že je správná zima, půda si pod sněhovou peřinou odpočine, roztátý sníh začátkem jara zajistí více vláhy a konečně letos zatím není počasí vzhůru nohama.

Autor Jarka, 12.01.2017
Přečteno 770x
Tipy 1
Poslední tipující: JSJ
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jj taky mi přijde zcela přirozené zima v zimě.

12.01.2017 15:10:47 | JSJ

Ano, já jsem ráda, že je skutečně zima jak má být.

12.01.2017 15:29:33 | Jarka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí