Nenávist

Nenávist

Anotace: Nenávist z mého pohledu. z pohledu snílka a člověka co se snaží ji přeměnit na lásku a loajalitu

Odpor, nechuť, opovržení, vyhýbání se atd. tyto a další znaky jsou typické pro lidi, kteří někoho nenávidí, v lepším případě nesnáší. Jenže co je nenávist? Moment s daným člověkem, pomluvy následné utvoření negativního obrázku a názoru, charakter náš proti danému člověku?
Faktorů a příčin je hodně.

Mě osobně vždy zarážel faktor pomluv. Především v případech zcela zbytečných pro utvoření nenávisti či odporu. Např. cikáni, prostitutky, drogově závislí, bezdomovci, odsouzení za zločin…… proč tyto lidi nenávidíme a vyhýbáme se jim? Když většina nás se s takovými lidmi nikdy nedala do řeči, neznají je, nejsou s nimi v žádném bližším kontaktu.

Přitom tito lidé si svou cestu životem zvolili z faktorů, které nemohli ovlivnit, nemohli se jim vyhnout a nemůžou je vymazat z paměti.
Já osobně s těmito lidmi pracuji, necítím k nim žádný odpor, nemám předsudky, ty mě opustili už dávno, necítím k nim nenávist. Snažím se jim porozumět, pochopit je, vyslechnout si jejich životní příběh bez ohledu na to kolik času mi to zabere.

Co my víme o tom, co si tito lidé prožili, proč se stali těmi, kterými jsou dnes. Tak jako doktor se stal doktorem, protože chtěl zachraňovat životy, tak jako učitel se stal učitelem, protože chce vychovávat a učit děti, tak se prostitutka stala prostitutkou, protože potřebovala peníze.

To je jedna skupina lidí, ke kterým většina lidí cítí odpor či nenávist. Další lidé jsou ti, co nám ublížili nebo nás ranili. Jsou to lidé, ke kterým jsme cítili lásku, přátelství, kladné sympatie, touhu a naděje že s nimi budeme do konce života. Známe se s nimi od určité doby a v tom přijde jeden moment jeden zážitek nebo vzpomínka a všechny kladné city se přemění na nenávist.
Např. bývalý přítel nebo přítelkyně, rodiče, kamarádi a kamarádky, sousedi, spolužáci, spolupracovníci…..

Někdy je naše nenávist k těmto lidem z mnoha vážných důvodů, ale někdy je to záležitost lidské ješitnosti.

Když se dva sousedi začnou nenávidět kvůli nesmyslu, který se dá napravit nebo ho jednoduše přejít, obvykle tomu brání náš charakter a temperament. Někdo je dominantní a cholerický, takže si nechce připustit chybu a nechce ustoupit, jiní můžou být naštvaní několik let a ránu si hojí celý život. Přitom stačí se jen zamyslet a říct si:,, Žiju jen jednou tak proč si dělat nepřátele a neshody kvůli něčemu co se stalo v minulosti?“

Jistě, některé rány nejde zahojit tak snadno ale nic není nemožné a kdo chce, kdo má vůli zlepšit vztahy s okolím a blízkými, ten to přejde, pochopí, že je zbytečné se hádat, protože ani hádky ani nenávist nezmění minulost.

Zarážející je, že člověk, kterého nenávidíme nebo nemusíme mít ve své blízkosti nám může jednou pomoct, zachránit život, dát cennou radu, zlepšit nám život.
Autor Sopheriel, 24.05.2016
Přečteno 814x
Tipy 1
Poslední tipující: ewon
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

můj cíl je zamyšlení se nad sebou samým. jestli je nenávist skutečně nutná a jak se jí možno vyhnout. :)

09.06.2016 20:40:55 | Sopheriel

Je to hezké zamyšlení. Chybí mi tam jen více vlastního pohledu - nějaký jasný postoj, závěr... co bych si z toho měl odnést? :)

09.06.2016 20:39:12 | Tom Dvořák

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí