Hra

Hra

Anotace: ....

Život je jako hra. Jak se narodíš, začínáš rozehrávat tu svou vlastní... Jak rosteš, postupuješ do dalších levelů a záleží jenom na tobě, jak to rozehraješ. Ale nikdy nevíš, jak hra skončí... jak dopadneš. Jestli dobře nebo špatně... Jestli přežiješ nebo ne... Ale jedno je jistý... Každá hra končí... GAME OVER.
Autor Lylča, 10.01.2008
Přečteno 269x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavá poznámečka.
Život je potom hra s kompexnými pravidlami a to najhoršie je hádam to, že po GameOver sa nedá hrať odznova.

11.01.2008 19:33:00 | Sarazin Faestred

A co život uchopit jako doopravdovou hru? Fenomén hry je zajímavým motivem. Co se třeba snažit životu odehrávat, a přihrávat mu k jeho hře, kterou s námi hraje a co třeba život uchopit úplně jinak, jako třeba mocenskou snahu. To je snad známé. Většina her a podstat her je na tom založena. Snaha o vlastní ovládnutí sama sebe, skrze hru, skrze takto pojatý život. Vyprodukovat ze sebe maximum, jako správný hráč. Například když hrajeme, v této souvislosti žijeme, zažíváme stejně jako ve hře prožitek a příjemný pocit z takovéhoto stavu. A není možnost si jej nadále, jako ovládnutou snahu zvítěšzit vyvolávat znova? Žádný "game over", ale možnost opakovat hru, to je to, co je ve hře to oč jí jde. A znovu prožívat ty možnosti hry, které jsou nám tak blízké a které nás na hře samotné tolik lákají. Houpačky, kolotoče, ale i skoky s padákem, stejně jako běhání vytrvalosti, nebo hraní šachové partie. Je opakovatelná, nehrajeme tam svou roli, ale roli leckdy jinačí, můžeme z ní kdykoli vystoupit, opustit jí, a přesto i nadále žít a prožívat. Hra nás zavádí do ne-osobního života, do ne-autenticity. A to je jiné, ale je nutné dodat, že to k životu bytostně patří. Například u dětí, ty si "musí hrát", protože je to jejich způsob existence. Tak tolik jenom taková poznámečka :-)

10.01.2008 21:01:00 | A.N.D.Y.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí