Drogy

Drogy

Anotace: o závislosti a její příčině

Tuto úvahu jsem se rozhodl věnovat závislosti vznikající užíváním návykových, toxických či omamných látek, které jsou schopny pozvednout vědomí i mysl jejich uživatelů do horoucích výšin, aby je pak následně srazily k zemi a tam je nechaly zadupanými až do doby, než se znovu budou schopny vypnout k neskutečnému letu vlastní fantasie.

Postrádaje pozemskou gravitaci budou plout vesmírným korábem napříč galaxiemi a objevovat nové, lidským krokem neposkvrněné krajiny. Převtělí se za bytost schopnou letu, která se nebude bát zemřít bez toho, aby se pokoušela přežít. Je tak lehké si připadat jako šelma lovící čirou formou své existence něco tak prostým vědomím neuchopitelného, jako je pocit naplněnosti, bezstarostnosti, požitku, štěstí a snad i lásky k sobě samotnému či ke všemu ostatnímu okolo, jako jsou stromy, vítr, hnijící zem nebo rozpíchaná zvracející holka...

Po uskutečnění tohoto zážitku, který jim bude později připadat jako něco transcendentálního, ležícího mimo zkušenost obyčejného lidského bytí a skrytého někde za oparem v mocných dálavách, se budou znovu vracet do normálního světa, který se jim však bude ještě více vzdalovat, než kdykoliv předtím. Budou uvadat a svíjet se v nekonečné agonii a nakonec umřou uvězněni sami v sobě.

Už navždy budou pociťovat touhu vrátit se na ono místo, na kterém jim bylo povoleno konečně „žít“ a nebát se dřívějších neúspěchů, zklamání, osamělosti a nepochopení. Už nebudou schopni zažít prostou veselost bez toho, aby si k ní nějakým způsobem nedopomohli. Přestanou pociťovat základní lidské potřeby. Stanou se závislými. Celý svět se jim náhle změní a oni už nebudou schopni dále existovat bez užití drog. Budou bloudit a hledat jakýkoliv způsob, jakým by si je mohli znovu opatřit.

Vše, co jsem se na předchozích řádcích pokusil popsat, by bylo ve své nesmyslnosti neuskutečnitelné, kdyby každý člověk od svého početí netrpěl silnou touhou žít a nějak se realizovat. Bohužel, někteří z nás neměli to štěstí vyrůstat v rodinách, které by jim to umožnily dosáhnout, a chodit do vhodného kolektivu, který by je vedl a pomohl najít pochopení mezi druhými. Takto vede ta nejkratší cesta, jak se stát závislým,. Ale samozřejmě jich je bezpočet víc. Jako například ta, když někteří, z nespokojenosti nad svým nudným životem a z potřeby experimentovat, drogu vyzkouší a už jí neodvyknou. Budou si tak třeba připadat jako lvi, kteří se dokázali vzdát svých nudných let pro pár měsíců, nebo spíše okamžiků..
Autor Wor, 19.03.2008
Přečteno 392x
Tipy 5
Poslední tipující: Iv, Šantir, neoangin
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

S těmi malými dětmi máš pravdu.Těm bych přála aby na to jednou dokázaly přjít,že drogy nic neřeší.A ti co mají zázemí a nudí se,myslím,že za to taky nemůžou.Většinou je to zázemí jen materiální a mají málo lásky,pochopení a času rodičů a jsou nevyrovnaní.Nebo na ně mají rodiče příliš vysoké nároky.atd.
Ono toho hodně pochází z dětství.Člověk se s tím stále musí učit vypořádat a pracovat na sobě.

26.09.2010 20:52:00 | Iv

Máš pravdu, ale třeba "malé" děti, které začnou fetovat ve 14i, o skutečnym životě, o kterém vyprávíš, mnoho nevědí.. Potřebují podporu, vedení a zázemí doma. Na druhou stranu někteří jej mají, začnou se nudit...

26.09.2010 18:28:00 | Wor

Máš pravdu a bůra jsi dostal,protože profesor asi neví která bije.
Napsal jsi to přesně.Jsme takoví slaboši,kterým je milejší utíkat z reálu.Něčím se omámit a vytvořit si náhradní cestu je nejeddnodušší.Ale nejde to tak věčně,čím dřív člověk přijde na to,že si tím trním musí proklestit cestu,tím líp.Nakonec nás to posílí.Ale ne jít cestou sebemrskačtví,ale takovou,která má smysl.

16.09.2010 04:14:00 | Iv

A mě to připadá dost věrně popsané.

21.12.2008 21:55:00 | Šantir

Neřekla bych že o ničem, ale moc se mi to taky nelíbilo... Snad proto, že mi tohle téma neí úplně blízké

06.05.2008 15:56:00 | Cristinne

Ještě jsem zapomněl dodat, že z téhle úvahy jsem na svý průmce dostal bůra. Prej bez obsahu, o ničem...

14.04.2008 15:16:00 | Wor

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí