Starcraft: Člověk vs. Zerg

Starcraft: Člověk vs. Zerg

Anotace: V následující úvaze se zamýšlím nad tím, jaké by mohlo být býti zergem v protikladu s člověkem(terranem) - pouze pro znalce PC hry Starcraft.

Proč jsem si tohle téma vybral? Důvod je specifický, není však na něm nic nenormálního. Nedávno jsem začal tuto kultovní PC hru hrát po síti protože k tomu již mám podmínky. Samozřejmě mě to moc baví, je to pro mě velmi zábavné a tak jsem neváhal a začal se prostřednictvím QIPu domlouvat s kamarády, že si zahrajeme společně. Zrovna nedávno jsem se domluvil s kamarádem, že si zahrajeme příští den, pak jsem se zeptal, za kterou rasu hraje a odpověděl, že za lidi. Já jakožto zergský hráč jsem začal vykládat o jednotkách, které se mi líbí a jsou mé oblíbené a naopak jsem poslouchal, které jednotky má v oblibě právě můj kamarád. A tehdy jsem dostal ten nápad napsat tuto úvahu, přeji příjemné čtení.
Proč je vlastně tak málo lidí, kteří dokážou ocenit strukturu zergů? Co vidíte na terranech? Ptám se pouze těch, kteří mají nějaký důvod hrát za terrany mimo těch, kteří za ně hrají, protože se za ně dobře vyhrává. Zergská oddanost svému druhu je obdivuhodná, jejich soudružnost je skvělá a odhodlání zemřít jeden pro druhého bez sebemenšího vztahu - no prostě perfektní! Proč my nejsme takoví? napadá mě jediná odpověď: Inteligence. Ano, teď Vám to nyní asi nic neříká, ale lidský vývoj se soustředil na inteligenci, ten zergský se zaměřil na fyzickou zdatnost a potřebu chránit hnízdo, což si myslím, že úplně stačí. Kdyby zergové ovládli galaxii, myslíte, že bvy potřebovali nějaké zákony?? Nějaká pravidla?? Myslíte, že by se nějak omezovali jako my sebe navzájem?? Dám ruku do ohně že ne! Zergové neznají žádná psychická pouta jako my, jsou k sobě vázáni pouze pudem ochránit hnízdo a proč něco navíc? Nic víc nepotřebují. K čemu vysoká inteligence? Aby se vraždili navzájem jako my? Jsou perfektní, nemají toho moc v hlavě, ale kdyby měli, bylo byto příliš, byli by chamtiví jako my a nic by jim nestačilo. Možná si říkáte proč se rozplývám nad slizkými a krvežíznivými potvorami, ale zkuste se na člověka podívat očima zerga: Pro člověka je slizkost zerga odporná, pro zerga můžou být odporné třeba lidské chlupy na těle. chci jen říct, že to, co nám se zdá na našem těle normální a přirozené, může působit na zergy stejným dojmem tak jako jejich slizkost na nás.
Takhle se dívám na zergy já, je to můj perspektivní pohled a občas si pokládám otázku: Proč nemůžeme být jako oni?
Autor Ph0+, 06.05.2008
Přečteno 277x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Osobně se mě dotýká antropologický a animální rozměr úvahy. Fenomén téhle hry je víc než známý, ale pokud jde o to proč jsou Ne-lidé (označeni jako Zergové) ne-lidští pramení z jejich podstaty. Není třeba se úzkostlivě rozplývat nad lidmi, či ne-lidmi. Každý má svou pochopitelnou a opodstatněnou podstatu. Stejně jako mají hry za dané skupiny určité podoby a výhody (určitý styl boje, surovinové výhody, atd.) mají i své nevýhody. Není se třeba tomu divit a dále se nad tím pozastavovat. Je to podobné jako výběr lidí do reality show, nebo takových "estrád", kde vládnou předem odhalitelné povahy, psychologické rozvrhy, dá-li se tot tak zjednodušeně nazvat a tak. Jde o určité sledování podstatných rysů, markantních a určujících daný druh. Proč se mě ale tahle úvaha dotýká? Jsem doufejme člověk, a proto mi není lhostejné stavět člověka, či celé lidstvo do srovnání s ne-člověkem. Především to, že bychom popřeli racionální lidskost, bychom se stali zvířaty, či ne-lidmi a to by bylo zpátečnické, ne? A druhak, člověka si ostatní, počínaje Osvícenstvím lidé váží pro jeho rozum, jinak je v podstatě "bezcenný". Takže není třeba se znepokojovat, ale existují i skupiny lidí a domnívám se, že je znám, které ukazují že chamtivost, či pud ochrany domova není nic zvláštního. Už vůbec bych neřekl, že je to výtvor ne-lidské iracionality. U zvířat je to pud, u člověka intuice rozumu. Chamtivost je opět pouhá ne-lidskost, či zvířeckost. Vždyť ne-lidé, či zvířata neví, ale člověk ví, že se má rozdělit, a leckdy to neudělá, ale je již tím disponován, a je to jeho záměrná volba, která je odůvodněná, takže je to spíš určitá zvrhlost, privace, atd. (ale vědomá) a tedy lidsky konaná, po vzoru ne-lidí, či zvířat, tomu tak či onak udělat. Vždyť u ne-lidí, či zvířat jsou patrné známky souboje, například o potravu, partnera. U lidí? Jo, taky, ale spíš jde o ne-vychovanost. Takže zajímavá úvaha, ale v podstatě problémy, které se tu ukázaly zas takovými problémy nejsou. Zajímavé by bylo například porovnat postoje skupin vůči něčemu, co je v této hře jedinečné., například vůči námětu hry, atd.

06.05.2008 22:17:00 | A.N.D.Y.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí