Jednota

Jednota

Anotace: Jen v jednotě je síla.

Bez přestání se lidskými dějinami šíří zprávy o násilí, nenávistí, vraždách a válkách. Mezi obyčejnými lidmi se často pomlouvá, posmívá,vznikají třenice. Je tomu tak především proto, že člověk je tvor egocentrický a z toho vzniká většina potíží.

Jeden můj kamarád se zajímavě vyjádřil:“Přece vůbec nejde o já, ale o my“. A nejspíš tomu tak je. Každý by si měl uvědomit, že je člověkem omezeným. Někdo je fyzicky zdráv, jiný je nemocný. Jeden umí dobře počítat, druhý zase ovládá cizí jazyky. Jeden člověk doplňuje druhého. Možná by se to dalo nazvat jako společné vědomí. Každý umí jen něco málo, ale dohromady umíme mnoho. Jak se zpívá ve známé pisničce: „Jeden umí to a druhý zase tohle...“.

Když se na to podíváme z tohoto hlediska, jsou na tom nejhůře lidé, kteří se vydávají za vševědy. Všechno viděli, všechno znají. Nedokáží přiznat vlastní omezenost. A když už se něco takového stane, obhajují se až nelogicky a často působí velmi směšně. Je podstatné uvědomit si vlastní omezenost. Možná jsem chytrý, umím spoustu věcí a hodně toho znám, ale pořád je to jen tisícina toho, co umí jiní. Teprve, když si přiznám vlastní nedokonalost, jsem schopen pochopit a přijmoout dary, které mají druzí lidé.

Sami o sobě jsme slabí, zranitelní. Ale v jednotě je síla. Uvědomme si, že vůbec nejde o to, abychom se navzájem předháněli v kariérismu, nebo abychom se pokoušeli podrazit nebo pomluvit jeden druhého. Jde o to, abychom dokázali tento život prožít ve vzájemné jednotě, úctě a lásce a v respektu ke každému člověku, ať vypadá jakkoli a je na jakékoliv úrovni materiální nebo jiné.
Autor Hippy, 08.05.2008
Přečteno 463x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

ano lidé často odsuzují, pomlouvají, škodí, vraždí a všechno další a pravdou je že v jednotě je síla

23.05.2008 22:08:00 | anima alba

V duálním světě ve kterém musíme žít nemůže jít bohužel tzv.dobro od tzv.zla,to jen mysl vše fragmentálně tříští a rozděluje celistvost života,protože v jednotě-Bohu nemůže žít,ale asi se v tom co se tak někdy nazývá rozplynout,ne ve smyslu konce ale pochopení své podstaty,což je asi to bezejmenné o tisíci jménech..Bůh-podstata.Líbí se mi přirovnání že jsme jako ryby ve vodě,které si vodu neuvědomují a na otázku by odpověděly-voda?..co je voda? Tak i my jsme možná součástí Boha a nevíme to,jen možná tušíme,dokud se neprobudíme-uvědoměním si toho čeho jsme součástí,musí se v našich životech střídat bolest a radost.Bolest je dobrá k tomu,aby jsme se snažili pochopit že k ničemu dobrá není.Bolest a radost jsou dva poly jedné dysfunkčnosti mysli-oddělení od vlastní podstaty-..asi..:-)

21.05.2008 08:32:00 | Weylin

je to tak, bohužel dnes je to jen utopie, až bude nejhůř, lidé na to přijdou a pochopí to

09.05.2008 14:12:00 | Dao de

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí