Pravé Vánoce

Pravé Vánoce

Anotace: se svou třískou do lesa... i když trochu pozdě, holt mi chybí disciplína

Co jsou pravé Vánoce? Sto lidí, sto jeden názor. Někteří slaví, jiní ne. Jeden krájí jablíčka, druhý porcuje kapříka, třetí do sebe cpe už čtvrtý řízek, pátému je to šumák a šestý jde s pilkou ukrytou pod kabátem směrem k lesu. Vánoce by měly být svátky klidu a míru. Posezení s rodinou. Žádný stres. Žádný shon. Alespoň tak to slýchávám ze svého okolí. Hned na to ale většinou dotyční přidají postesknutí, že už to prý z nějakého důvodu není možné. Staré dobré časy už tu dávno nejsou a zatímco za našich mladých let bylá tráva zelenější, lidé hodnější a žlutých fleků na sněhu určitě taky nebylo tolik, dnes je to úplně jinak. A za všechno může komerce, Amerika a Santa klaus. A nám, posledním mohykánům, co ještě pamatujeme ty hezké "opravdové" Vánoce, nezbývá než nad tím vším jen lomit rukama, snášet ty odporné davy, vlezlé reklamy a ohrané pohádky. A pokud se zahledíme ještě o kus dál, najdeme další typ lidí, kteří nesnášejí Vánoce jako celek. Z jejich úst nejčastěji slýchávám slova jako jsou přetvářka, pokrytectví, komerce apod. Skoro by z toho člověk byl v pasti. Co tedy s tím? Na všechno mám jednoduchý recept a to za úžasnou cenu nula korun, takže té smrtonosně sympatické paní, která vám půjčí peníze za výhodný 50% úrok a při tom se na vás usmívá srdečněji než Bohouš Josef (a to jsem si myslel že už to nejde), můžete přibouchnout dveře před nosem, tedy pokud už jste náhodou nedali do mikrovlnky vajíčko, mobil, žárovku nebo kočku Micku. Kdo nemá rád davy, může si odlehčit on-line nakupováním. Jestli vám to vánoční běsnění vyhovuje, nestyďte se za to, připravte si ostré lokty, přizvěte rodinu, utvořte rojnici, rozdejte rozkazy typu bez krůty se nevracej a vyražte do hypermarketů, jen hlavně neříkejte jak je to hrozné. A pokud opravdu nesnášíte Vánoce, všechny ty zvyky kolem vám přijdou stupidní a na nějakou ohranou pohádku už fakt nemáte náladu, založte si příště do DVD přehrávače nějakou pohodovou placku, Léto s kovbojem například, místo řízku s hromadou salátu si udělejte palačinku s čokoládou a především mějte na mysli to, že Vánoce jsou přesně takové, jaké si je umíme udělat.
Autor Doki, 05.01.2009
Přečteno 365x
Tipy 6
Poslední tipující: kejtyyy, Mounkey, dablik007, Květa
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

souhlasím s kejtyyy

26.04.2010 17:22:00 | Jiřina Švéda

Ano, souhlasím... Hlavně mě mrzí, že má většina lidí Vánoce spojeny nejvíce s těmi dárky. Přemýšlí, co komu koupit, a co a v jaké cenové kategorii koupí zase ten člověk nám, abychom koupili dárek v tomto ohledu podobný... Dárky by se dle mého názoru měly dávat, pokud se dozvím, že mě blízká osoba něco potřebuje, nebo touží po něčem co jsem já schopna dát. Že se máme rádi si přeci můžeme připomínat vždy, nejen o Vánocích, ...

26.02.2009 09:32:00 | kejtyyy

Moc skvělý...

26.01.2009 11:11:00 | Mounkey

Skvělá úvaha..

05.01.2009 18:51:00 | dablik007

Jo jo...jaký si to uděláš takový to máš...

05.01.2009 12:10:00 | Květa

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí