Vejce nebo slepice? A ještě něco víc …

Vejce nebo slepice? A ještě něco víc …

Anotace: Co bylo dřív, vejce nebo slepice? Možná banální otázka, možná k hlubšímu zamyšlení.

Co myslíte, že bylo dřív? Vejce nebo slepice? „No jasně,“ řekne první z vás, „že vejce, protože z čeho by se pak ta slepice vylíhla?“ Druhý však namítne: „A kdo to vejce snesl?“ A nevyřešená otázka se tak dále bez úspěchu nedobírá výsledku.

Tutéž otázku, jakou jsem položil na začátku, dali třem americkým vědcům. A ti se nad touto záhadou zamysleli.
Teď malá vsuvka. Čtenáři, kteří došli na toto místo se možná teď rozdělili na dvě poloviny. Ta první si říká: „A jéje, američtí vědátoři zas na něco přišli. Tak to jsem zvědavý, na co.“ Ale druhá polovina tuto informaci obdržela s nadějí, že jim konečně bude zodpovězena zásadní otázka jejich života, že tím pádem už budou konečně znát tu VELKOU PRAVDU.

Tak milé obě poloviny čtenářské obce vězte, že američtí vědci (ač jsem k mnoha jejich odborným poznatkům skeptický) přišli na to, že dříve tady bylo vejce než slepice. Slepice se totiž vyvinula z ptáků a ptáci z dinosaurů. A dinosauří mláďata se líhla právě z vajec.

Tento poznatek snad řeší konkrétní otázku kolem pořadí vejce a slepice, ale na tuto problematiku se dá dívat ještě z jiného pohledu. Kde byl vůbec počátek jakéhokoli tvora? Z mnoha vědeckých teorií vyplývá téměř jistě původ snad každého zvířete této planety. Ale jaký je přesný původ například nás lidí? Ano, vyvinuly jsme se zřejmě z opic, nebo jiného zvířete, ale od zvířat máme řadu vlastností rozdílnou.

Nejzásadnější rozdíl je ve schopnosti uvažování. Všechna zvířata jednají zpravidla pudově nebo instinktivně. Ale lidé na rozdíl od nich umí uvažovat a racionálně myslet. Kde jsme tuto vlastnost získali, když se jinde v přírodě u živých tvorů nevyskytuje? Stalo se tak prostým vývojem nebo zásahem „vyšší moci“?

Na tuto otázku nedokážu rozumně odpovědět. A nevím, zda toho budu někdy schopen. Snad je pro mě nakonec lepší přemýšlet nad tím, co bylo dřív, jestli vejce nebo slepice.
Autor Petr N., 18.01.2009
Přečteno 284x
Tipy 1
Poslední tipující: Helča.p
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí