O čem je studium?

O čem je studium?

Anotace: Studium může být jakékoliv, škola, gympl,... Ale i život. Lehká úvaha proč to nevzdat.

Co to je, jít studovat? Je to možnost jak se dostat od rodiny? Řekl bych, že ne, protože kvůli studiu nemusím být verumoci na koleji, daleko od známých a přátel. Proč vlastně jít na studia? Kde výsledek mam v celku nejistý? Pokud budeš mít pocit, že ti to nejde, co uděláš? Budeš mít chuť tuhle etapu tvého života skončit, zapomenout na to? Ano. Vemsi, jednou hold jste dospělí nebo za nedlouho jim budeš, musíš se postarat sám o sebe. Nikdo jiný to za tebe neudělá. Tohle je jedna z možností jak se to naučit. Dám ti příklad: Máš zakukleného motýla, zbývá jen pár chvil a vylétne krásný motýl. Ty to uvidíš, máš na výběr, co uděláš? Trochu mu tu kuklu povolíš, aby mohl vylétnout, nebo ji necháš být, tak jak je? Co je to za blbost? Je to blbost a velká. Ale řekni: pomůžeš nebo nepomůžeš? Pomohu, bude venku dřív a budu první, co ji uvidí. A teď proč ten motýl ví, že se má z kukly dostat a vylétnou? Jinak by tam zůstal, byl by jako ve vězení. Tak mam mu pomoct nebo ne? To záleží na tobě. Pokud mu pomůžeš, budeš na sebe hrdý, že jsi udělal dobrý skutek. Ten motýl vylétne a třeba daleko nedoletí, protože nebude mít tu sílu někam doletět popřípadě, před něčím uletět. To máš to samé jak třeba u sebe. Bude li ti někdo „otvírat dveře“ kamkoliv vejdeš, zvykneš si na to. Později to bude pro tebe jako samozřejmost. Řekneš si to je velmi těžký, utečeš. Taky si na to můžeš zvyknout a budeš pořád utíkat. S každým útěkem jsi slabší a slabší. Ne že by se ti zmenšili bicepsy, nebudeš mít ty zkušenosti, které jsi mohl mít. Studium není jenom sedět u knížek pořád dokola je číst, dokud si jich nebudu pamatovat. Studium aspoň u mě je o tom, připravit se na život. Čím těžší ta příprava bude, o to bude život lehčí.
Autor Hantec, 02.07.2009
Přečteno 409x
Tipy 2
Poslední tipující: Dev_LATea_princess
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí