Nejlepší přítel

Nejlepší přítel

Anotace: Zamyslete se se mnou... :-)

NEJLEPŠÍ PŘÍTEL

Ano, možná si budete říkat, omšelé téma. Ale já měl chuť napsat takovou krátkou úvahu na sklonku dne a možná, že se Vám bude i líbit. A pokud ne - nevadí. Je o tom, kterak člověk přemýšlí, alespoň v mé osobě, o nejlepším příteli.
Nejlepší přítel je slovní spojení, které označuje lidskou bytelnost a spojitost mezi dvěma lidmi. Může se to přirovnat k lásce, ovšem jiskření, které se nachází v lásce, se zase nenachází v přátelství.
Abych nepokračoval hned dál ve filosofických poměrech, začnu hned u triviálních věcí. Například rozdíl mezi přítelem a kamarádem, chcete - li kámošem, jak se slangově říká. Kamarád může být muž, žena, kluk či holka z ulice, se kterými chodíte zevlovat, pubertální jedinci s nimi chodí do hospod a kouřit za dům a jiní si zase bláhově myslí, že je to snad opravdové přátelství. Ale to je něco úplně jiného. Pravý přítel by se, alespoň podle mého soudu, měl k tomu druhému vyjadřovat jemně a slušně a pokud ne, tak být alespoň otevřený a přímý. Nejvěrnější přítel Vás nemůže nikdy zradit a pokud to není jeden, může jich být i víc, ale většinou takových lidí se najde jen opravdu poskrovnu. A tak věnuji tyhle řádky tomu člověku, který druhému, nejlepšímu příteli důvěřuje, nepřetvařuje se a je takzvaně sám sebou.
Existuje více druhů přátel. První skupinou jsou přátelé, kteří se setkávají třeba každý den a jsou v těsném kontaktu třeba i přes mobilní telefon a další technické věci. S tím si můžeme popovídat s dobrou i špatnou náladou a jim je to v podstatě jedno. Druhou skupinou jsou přátelé falešní, kterým říkám "vlastně nepřátelé". A ti jsou nejhorší. Ukážou pravdu v tom nejvyostřenějším momentu, například při hádce a tak podobně. Kdyby byli slušní, distingovaní, moudří a věrní, neurazili by se a přiznali by svou chybu, pokud by nějakou udělali. Bohužel, i já jsem se setkal s touto skupinou - vlastně s jedním člověkem, který mi byl velmi blízký a zřejmě se asi přetvařoval, protože na druhém konci této omamující samozřejmosti se skrývalo poznání. To je mnohdy lepší, než když Vás ten druhý vlastně podvádí a lidově řečeno, vodí za nos. Třetí skupinu věnuji lidem, kteří převracejí přátelskou skutečnost a vlastně jsou ironičtí. Předstírají přítele, nestydí se za to rovnou to "vrazit mezi oči", že Vás nenávidí.
Nenutím Vás, ale zamyslete se ve svém vlastním duševním nitru těmito myšlenkami i Vy. Do jaké skupiny mé teorie vlastně patříte?
A pokud jsem Vás okrádal o oči a drahocenný čas, pak se velice omlouvám.
Ale pravý přítel to dočítá až do konce...
Autor Zasněný básník, 29.07.2009
Přečteno 619x
Tipy 11
Poslední tipující: Zbynislaw Thinkiewicz, Jeněcovevzduchukrásného, Talisman, Sůva, Dev_LATea_princess, Danik, Duhová
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí