... a to mě nenechává v klidu

... a to mě nenechává v klidu

Anotace: úvaha o přátelství

Co si lze představit pod pojmem přátelství?

Přátelství, pod tímto pojmem si řada z Vás vybaví své milované osoby, se kterými jste toho tolik zažili, tolik se nasmáli. Přátelství je jistě to nejcennější na světě. Spousta lidí tvrdí, že přátelství vydrží věky. Pravé přátelství vydrží špatnou náladu, křivdy i hádky, nevydrží ale zradu. Proto je nutné zavčas si uvědomit své chyby a nezašlapat ho. Je také velmi důležité dokázat uznat chybu a omluvit se. Přítel. Je to někdo, kdo mě podrží v těch nejhorších chvílích a naopak mi nezávidí úspěch. Někdo, na koho se mohu vždy spolehnout a nemusím se zdráhat přijít s jakýmkoliv problémem.
Je to člověk, který se mnou sdílí má tajemství, touhy a přání. Ten, se kterým si maluji svou budoucnost a doufám, že naše cesty se nikdy nerozdělí.
Není nutné si stále říkat, jací jste nejlepší přátelé, ale je nutné to tak oboustranně cítit. Jen tak vznikne opravdové přátelství. Opravdový přítel je za nás schopný "vložit ruku do ohně". Říká se, že "V nouzi poznáš přítele". A je to pravda. Sebemilejší kamarád nám není nic platný, když přijde krize a kamarád bohužel nemá čas nebo se k nám dokonce otočí zády. Krize přejde a chce být zase kamarádem.
Podle mého názoru má každý jistě nějakého ,,the best friend ", o kterém si myslíte, že s ním prožijete celý život. Není to tak, tyto představy jsou mýty z vesmíru či science fiction filmu. Prostě - člověk se pořád seznamuje a má přátel čím dál tím více a nemůže se každému věnovat stejně, čili někteří později zmizí dočista z jeho života, i když si to ta osoba nepřipouští, tak to prostě je v této společnosti. Uvedu příklad.

Mám zkušenost i z vlastního života. Teď jsem na střední škole a s lidmi ze základky se vídám méně, než tomu bylo. Prostě na to není čas, ke všemu tomu jsem potkala spousty nových lidí a ty starší taky nemají čas. Já se vždycky snažím se všemi pravidelně vídat, ale musí ten zájem být na obou stranách, někteří si to neuvědomují a za těch deset let, až jim to dojde, bude už pozdě něco napravovat, nebuďte slepí.

Mám proto jednu radu: užívejte si co nejvíce života s vašimi dosavadními přáteli. V čem dělají lidé chybu? Je to opravdu tak dané nebo si neumíme přátel vážit? Neumím si to vysvětlit a asi nebudu jediná.
Autor Leňura, 24.11.2009
Přečteno 367x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí