Plody štěstí

Plody štěstí

Anotace: ...

Sbírka: články z mozku

Často chodím po své duševní zahrádce a koukám,co sem si vypěstoval za návyky a vlastnosti.Na špatné vlastnosti,jako je nenávist,závíst a hamižnost,používám duševní hnojivo,jako je láska,soucit a laskavost.Prázdné místa doplňuji stejnými vlastnosti.MYŠLENKY,které mohou za mé plody(vlastnosti osobnosti),přebíjím meditací,aby se zregenerovali.Snažím se dobře pečovat o svou duševní zahrádku,o své plody a hlavně své MYŠLENKY, které plody vytváří.Jednoduše nahrazuji shnilé,nevonící plody novými odrůdami SOUCiTU a LÁSKY.Čtení zajímavých knih(buddhovo učení) doplňují podmínky růstu.Nejdřív najdu příčinu špatných vlastností (což sou většinou MÉ MYŠLENKY,které můžou za mé vlastnosti)a pak plením DŮSLEDKY.Mé předchozí myšlenky mohou za můj aktuální stav(za mé aktuální plody)jelikož mé MYŠLENKY tvoří realitu,můj svět.A kde že odhazuji staré shnilé plody?No přeci se rozplynou,když na ně naliju hnojivo LÁSKY a SOUCiTU.Do minulosti nebo budoucnosti je dávat nebudu.Nebyli by užitečné a mohli by nakazit někoho jiného.Často se také procháchím po duševní zahrádce druhých a radim jim,jaké hnojivo by měli použít aby se jeich plody zlepšili.Často jsou ale nevrlý a občas agresivní.Chápu to! Je to jejich duševní zahrádka.Jejich pozemek,majetek.Ale když vidim ,že jim hnijou plody,tak jim chci jen poradit,jaké hnojivo potřebují,aby se zregenerovali a aby měli stejně šťavnaté plody jako já.Mají právo na šťavňatější a soucitnější plody.Právo na ně má každý,já,ty,všichni.Myslím to přátelsky.A nabízím pěstitelské rady a hnojivo zadarmo.Stačí jen malé úsilí.LÁSKA a SOUCiT(PŘIROZENOST) je hnojivo,které za malého usílí dokáže přebýt hnijící plody nenávist,závist a zlobu.Když jsem to dokázal na své zahrádce,tak to DOKÁŽEŠ i na SVÉ .Půda je stejná.Půda je tvoje MYSL a tu má každý.Jen ty jsi pěstitel,který zadává podmínky k růstu.A pokud chceš,aby tvá zahrádka byla krásná a aby se i lidem líbíla,pěstuj s láskou a soucitem.Pěstuj LÁSKU a SOUCiT.Sklidíš velice výživné plody pro tvou mysl,pro tvé duševní a fyzické zdraví.Nabídni je i druhým,aby ochutnali.Je jedno jesttli věříš v boha,jestli si buddhista nebo ateista.ŠTĚSTÍ je pro všechny!Pro afričany,evropany,asiaty,američany,australany,eskymáky.Štěstí můžeš pěstovat KAŽDÝ!Ať preferuješ jakékoliv vyznání,ať si kdo si.Si člověk,máš MYSL jako všichni kolem tebe a máš právo si VYPĚSTOVAT plody ŠTÉSTí.Stačí změnit nenávistný pohled na svět,některé postoje vedoucí k utrpení,pěstovat SOUCiT a uvidíš že se tvé plody budou zbarvovat pestrobarevností.Nenutím tě to dělat.Záleží jen na TOBĚ jestli chceš ŠTěSTÍ nebo ne.Ale uvědom si že,NeNÁVIST nenávistí nezměníš k dobru.Koukni se na svou duševní zahrádku ze všech perspektiv.Dá se předpokládat že všechny tvé nynější vlastnosti pramení z tvých předchozích myšlenek,pramení od tamtať odkuď si přišel.Tvé negaativní emoce ,pramení z TVéHO negativního myšlení.Ale neezapomeň,ŽE je dokážeš nahradit ŠTĚSTíM.Pokud chceš LAHODNÉ plody používej pozitivní,pilný přístup a dej ochutnat i ostatním.Touží po ŠTĚSTÍ stejně jako ty,já,všichni :)
Autor KenyusBeaus, 17.03.2010
Přečteno 571x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hezké... přeji tedy boahtou úrodu a výdrž. Meditace, stejně jako fyické cvičení, vyžaduje trochu toho odhodlání:o)

26.03.2010 11:02:00 | Taufi

já si spíš říkám, že mé negativní myšlení ,pramení z mých negativních emocí; ale možná jde o to samé emoce=myšlení.
Stejně je zvláštní, že je tu tolik buddhistů. Takových islámců jsem viděl poměrně málo :-)

18.03.2010 09:01:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí